Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Etyemez, Senem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covid 19 Salgınının Turistik Restoranlara Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma
    (2021) Etyemez, Senem; Kemer, Ebru
    Amaç – Bu çalışmanın amacı Nevşehir ilindeki turistik restoranların Covid-19 salgınından nasıl etkilendiklerini belirlemektir.Yöntem – Nevşehir ilinde 10-16 Haziran 2020 tarihleri arasında 16 turistik restoran işletmecisinden görüşme yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırmada kullanılan “içerik ve betimsel analiz” yöntemleri uygulanmıştır. Turistik restoran işletmecilerinin Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri araştırmanın ana problemini oluşturmaktadır. Bu ana problem çerçevesinde araştırmaya katılan turistik restoran işletmecilerine Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri, bu süreçte neler yaşadıkları ve süreç bittiğinde restoranlarda ne gibi değişiklikler olacağı sorulmuştur.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda Covid-19 salgınının turistik restoran işletme ve işletmecilerini maddi ve manevi açıdan etkilediği tespit edilmiştir. Covid-19 salgını sonrasında ise restoran işletmecileri bu sürecin devam edeceğini hijyen, sosyal mesafe, oturma düzeni, havalandırma sistemi ve tek kullanımlık ürünlerin kullanımı gibi restoranlara bazı yaptırımların gelebileceğini düşünmektedir.Tartışma – Araştırmaya katılan turistik restoran işletmecileri, restoranların Covid-19 sürecini en az hasarla atlatabilmesi ve ileriki süreçte devamlılığını sağlayabilmesi için turistik restoranlara devlet desteği sağlanması, kredi imkânları sunulması, kiraların ertelenmesi konularında yardımcı olunması gerektiği önerilerinde bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    From Mythology to Symbolic Meanings: Spices and Aromatic Herbs in Ancient Times
    (2022) Etyemez, Senem; İflazoğlu, Nurhayat
    Myths and symbolic meanings have an important place in human beings' understanding of the past. In a similar vein, spices and aromatic herbs, have been an important part of cultures and have given information about the beliefs and lifestyles of societies. From this point of view, the aim of the present study is to compile folk beliefs, symbolic meanings and mythological stories about spices and aromatic herbs that have an important place in gastronomy culture for centuries. At the end of the study; it has been determined that spices and aromatic herbs have an important place in the myths that a society interpreted with belief, emotion and imagination to explain the universe and natural events in prehistoric times, and the symbolic meanings that people attribute to spices and aromatic herbs, which they consider valuable, and sacred, differ according to changing conditions and time.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Otel İşletmeleri Mutfaklarında Kişisel Hijyen Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Çalışma
    (2020) Kemer, Ebru; Etyemez, Senem
    Bu araştırmanın amacı, otel işletmeleri mutfaklarında çalışan şef aşçıların mutfakpersonelinin kişisel hijyen uygulamalarını nasıl yönettiklerini belirlemektir. Bu amaçdoğrultusunda, Nevşehir ilinde 2019 yılı Kasım ve Aralık aylarında 4 ve 5 yıldızlı otelişletmelerinin mutfak departmanında çalışan 23 şef aşçıdan görüşme yöntemi kullanılarakveri toplanmıştır. Araştırmada, otel işletmeleri mutfaklarında çalışan şef aşçıların sorumluoldukları personellerin kişisel hijyen uygulamalarını nasıl yönettikleri sorusu araştırmanınana problemidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenikullanılmıştır. Araştırma sonucunda mutfak şefleri tarafından el ve tırnak hijyeni (eldivenkullanımı), sakal tıraşı, saç bakımı, banyo, kıyafetlerin temizliği ve kullanılan önlüğüntemizliği gibi unsurların kişisel hijyen yönetiminde en çok dikkat edilen hususlar olduğubelirtilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan şef aşçılar kişisel hijyen konusundakiuygulamalarını; yaptırımlar ve toplantılar, her alanda uygulanması zorunlu prosedürler,yeterli ve gerekli kişisel hijyen malzemeleri sağlama şeklinde sıralamışlardır. Aynı zamandamutfak şefleri personellerini hijyen konusunda sürekli takip ve kontrol ettiklerini ve buhusustaki yaptırımlarının ödül-ceza sistemi olduğunu belirtmişlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Service failures that cause customer dissatisfaction and service recovery strategies in food and beverage businesses
    (2023) Aksoy, Mustafa; Etyemez, Senem; İflazoğlu, Nurhayat
    The aim of this study is to descriptively determine the service failures that cause customer dissatisfaction in food and beverage businesses and the applied service recovery strategies. Within the scope of the study, data were collected from employees working in various positions in restaurants located in tourism centers in different regions of Turkey, with a semi-structured interview form consisting of 15 questions between the 19th August and 24th August 2022. As a result of the research, it was determined that service failures were mostly experienced in food taste, service speed and price. In response to service failures, employees have implemented service recovery strategies such as apologizing, voiding the check or invoice, offering free food or drinks, and offering to make a new order. This study contributes to the identification and understanding of service failures encountered in food and beverage businesses and the service recovery strategies applied. Additionally, in the study, employees emphasized the importance of issues such as effective communication and training in reducing or completely eliminating customer dissatisfaction.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim