Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gül, Aykut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluation of the Medicinal and Aromatic Plants Processing Sector in Hatay Province
    (2021) Çelik, Ahmet Duran; Gül, Aykut
    In this study, the medicinal and aromatic plants sector of the Hatay province was evaluated with the SWOT Analysis (strengths, weaknesses, opportunities, and threats), and aimed to offer solutions for the development of the sector based on the opinions of the companies which are operating in the province. According to the research results, the rich natural vegetation of the province and its proximity to raw material resources, were found as the main 'strengths'. Insufficient incentives, lack of coordination, problems in accessing quality raw materials, and adulteration were found as the 'weaknesses'. Increase in demand and high added value potential, and the EXPO 2021 exhibition were found as the 'opportunities'. Security problems in the region due to the ongoing war in Syria were determined as the prominent 'threat'.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hatay ilinde tıbbi ve aromatik bitkiler piyasası ve geliştirilmesi imkânları
    (Turkish Science and Technology Publishing (TURSTEP, 2020) Çelik, Ahmet Duran; Gül, Aykut
    Hatay yöresi, tıbbi ve aromatik bitkilerin doğal olarak yayılım gösterdiği zengin bir ekosistemesahiptir. Yörede doğal olarak yetişen 2.000 civarında çiçekli bitki türü bulunurken bu türlerinyaklaşık 300 tanesi endemik bitkiler sınıfında yer almaktadır. Bu çalışmada, Hatay yöresindeyaygın olarak ticareti yapılan tıbbi ve aromatik bitkilerin üretimi, işlenmesinin yanı sıra sektörünmevcut sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerinin getirilmesiamaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Hatay yöresinde tıbbi ve aromatik bitkilerinçoğunlukla doğadan toplanarak elde edildikleri, ürünleri işleyen firmaların kaliteli ve yeterlimiktarda hammadde temin etme konusunda sorunlar yaşadıkları, baharat amaçlı bitkilerin yarımamul olarak yöre dışına pazarlandıkları belirlenmiştir. Ayrıca yörede tıbbi ve aromatik bitkilerkonusunda örgütlenme ve koordinasyonun oldukça zayıf olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yöredekatma değeri yüksek türlerde kültürel üretimin yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalara ağırlıkverilmesi, bütün paydaşların tek bir çatı altında temsil edildiği ve ortak kararların alındığı merkezibir yönetim yapısının oluşturulması, üretici ve işleyen firmalara yönelik teşvik ve desteklerinartırılması, hedef pazarlara yönelik etkili pazarlama ve tanıtım stratejilerinin geliştirilmesi veHatay ilinde çok yönlü çalışmalar yapacak bir tıbbi ve aromatik bitkiler araştırma merkezininkurulması, sektörün yöredeki gelişimi için önem taşımaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Knowledge Level and Consumption Tendency of University Students About Functional Foods: A Case Study of Çukurova University
    (2021) Çelik, Hüseyin; Çelik, Ahmet Duran; Hayran, Seyit; Gül, Aykut
    In recent years in Turkey, consumers’ interest in functional products is increasing as in many countries. Specifically, consumers tend to consume functional products in order to maintain a healthy life and to prevent several health problems. The aim of this study was to determine the knowledge levels, attitudes and consumption tendency of students at Çukurova University on functional products. In this regard, a survey study was conducted with 103 students at Çukurova University. According to the research results, despite the fact that 70.87% of the respondents never heard the term ‘functional foods’, they consumed some of these products before. The most of the participants stated that they regularly consume mineral enriched-drinks (58.25%) and herbal teas (48.54%). Besides, most of the participants (65.00%) think that functional foods are beneficial for human health. Moreover, the health benefits of functional foods were found as the most important factor that effect consumers’ behaviour and perception.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Koyunculuk üretim faaliyetinin faktör analizi : Orta-Güney Anadolu örneği
    (2008) Dağıstan, Erdal; Koç, Beşir; Gül, Aykut; Gül, Mevlüt
    Türkiye koyun varlığı bakımından zengin ancak verimsiz bir popülâsyona sahiptir. 2005 yılı itibariyle 25,3 milyon adet baş koyuna sahip olan Türkiye’nin koyun popülâsyonun %20,50’si Orta-Güney Anadolu Bölgesinde yer almaktadır. Bölge Türkiye’de üretilen toplam koyun sütünün %12,65’ini karşılamaktadır. Çalışmada koyunculuk işletmelerinin başarısını etkileyen temel faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analizlerde yedi açıklayıcı faktör bulunmuştur. Elde edilen bu faktörlerin (işletme büyüklüğü, rantabilite, yem girdisi, birim masraflar, arazi, işgücü verimliliği, otlatma süresi) varyans yüzdeleri toplamı 82,892’dir. Yani toplam değişimin %82,892’si bu faktörler tarafından açıklanabilmektedir. İncelenen koyunculuk işletmelerinde, işletme büyüklüğü faktörü ile GSH, küçükbaş hayvan varlığı, üretim masrafları, işletme sermayesi, aktif sermaye miktarı, brüt kar, saf hâsıla, tarımsal gelir, yem masrafları ve safi kar gibi ekonomik ölçütler arasındaki bağımlılık oranı yani faktör yükü 0,840 gibi oldukça yüksek bulunmuştur. İşletme büyüklüğü arttıkça ihtiyaç duyulan işgücü miktarı da artmakla birlikte, kullanılan EİG birimine düşen brüt kar ve saf hâsıla miktarları da artmaktadır. İşletmelerde kullanılan EİG biriminin rantabilite faktörü üzerinde önemli derecede etkili olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Koyunculuk üretim faaliyetinin faktör analizi: Orta-güney Anadolu örneği
    (2008) Dağıstan, Erdal; Koç, Beşir; Gül, Aykut; Gül, Mevlüt
    Türkiye koyun varlığı bakımından zengin ancak verimsiz bir popülâsyona sahiptir. 2005 yılı itibariyle 25,3 milyon adet baş koyuna sahip olan Türkiye'nin koyun popülâsyonun %20,50'si Orta-Güney Anadolu Bölgesinde yer almaktadır. Bölge Türkiye'de üretilen toplam koyun sütünün %12,65'ini karşılamaktadır. Çalışmada koyunculuk işletmelerinin başarısını etkileyen temel faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan analizlerde yedi açıklayıcı faktör bulunmuştur. Elde edilen bu faktörlerin (işletme büyüklüğü, rantabilite, yem girdisi, birim masraflar, arazi, işgücü verimliliği, otlatma süresi) varyans yüzdeleri toplamı 82,892'dir. Yani toplam değişimin %82,892'si bu faktörler tarafından açıklanabilmektedir. İncelenen koyunculuk işletmelerinde, işletme büyüklüğü faktörü ile GSH, küçükbaş hayvan varlığı, üretim masrafları, işletme sermayesi, aktif sermaye miktarı, brüt kar, saf hâsıla, tarımsal gelir, yem masrafları ve safi kar gibi ekonomik ölçütler arasındaki bağımlılık oranı yani faktör yükü 0,840 gibi oldukça yüksek bulunmuştur. İşletme büyüklüğü arttıkça ihtiyaç duyulan işgücü miktarı da artmakla birlikte, kullanılan EİG birimine düşen brüt kar ve saf hâsıla miktarları da artmaktadır. İşletmelerde kullanılan EİG biriminin rantabilite faktörü üzerinde önemli derecede etkili olduğu görülmüştür

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim