Yazar "Güler, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Diyaliz hastalarında gebelik olgularının değerlendirilmesi ve literatür sunumu(2004) Şahin, İdris; Zeteroğlu, Şahin; Güler, Hasan; Melek, Yasin; Eminbeyli, LokmanKronik böbrek yetmezliği hipotalamo-hipofizer-ovaryan aksı etkileyerek infertiliteye yol açmaktadır. Diyaliz tedavisi gören hastalarda gebe kalma oranı düşük olup, yıllık insidansı %0.5-1.4 arasında değişmektedir. Diyaliz tedavisi gören hastalarda gebelik oranlarının düşük olması nedeniyle çoğu ünitenin bu konudaki bilgisi sınırlıdır. Bu çalışmada Ocak 2002-Aralık 2003 tarihleri arasında Van Yüksek İhtisas Hastanesi Hemodiyaliz Ünitesi ile Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Hemodiyaliz ve Sürekli Ayaktan Periton Diyalizi Unitesi'nde diyaliz tedavisi gören olgularda gözlenen üç gebelik olgusu değerlendirilerek bu konudaki literatür bilgileri ile karşılaştırıldı. Diyalize giren gebe hastalarda literatür bilgilerinin ve tedavi kılavuzunun sunulması amaçlandı.Öğe Tasarım tabanlı gelişimsel araştırma ile okul öncesi dönemi çocukların öz-bakım becerileri eğitimini destekleyici dijital oyun geliştirilmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Güler, Hasan; Şahi̇nkayasi, Yuni̇sBu çalışmanın amacı, tasarım tabanlı gelişimsel araştırma ile okul öncesi dönemi çocukların öz bakım becerileri eğitimini destekleyici bir dijital oyun geliştirmektir. Çalışmanın genel tasarımı tasarım tabanlı gelişimsel araştırmadır. Çalışmada okul öncesi dönemi çocukların, okul öncesi öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri erişim durumları ve bu teknolojilerle yaptıkları etkinlikler araştırılmıştır. Ayrıca öğretmen ve öğretmen adaylarının öz bakım becerileri eğitiminde bilişim teknolojileri kullanımı hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Dijital oyunun geliştirilmesinde bu araştırma bulgularından yararlanılmıştır. Okul öncesi dönemi çocukların neredeyse tamamı akıllı telefon veya tablete erişebildiği ve bu teknolojilerle en çok eğlence oyunları oynadıkları saptanmıştır. Erkek çocukların en çok Rafadan Tayfa çizgi filmini ve spor oyunlarını tercih ettiği kız çocukların ise en çok Pepee çizgi filmini ve bebek oyunlarını tercih ettiği belirlenmiştir. Ayrıca çocukların çizgi film ve dijital oyun için fazlaca süre tükettikleri görülmüştür. Çocuklar çizgi filmleri karakterlerini dikkate alarak tercih ederken, dijital oyunları ise oyun türüne özgü ve oyun oynamayı belirleyen mekanikleri dikkate alarak tercih etmekteler. Çizgi filmlerle öz bakım becerileri kazanımı hakkında olumlu görüşe sahip öğretmen ve öğretmen adaylarının çoğu çocukların çizgi filmlerdeki karakterleri rol model aldığını ve bunun onları önemli derecede etkilediğini söylemekteler. Öğretmenlerin yarısı dijital oyunların çocukların öz bakım becerileri eğitiminde kullanılabileceği yönünde olumlu görüşe sahip iken öğretmen adaylarının çoğunluğu bu konuda olumsuz görüşe sahipler. Öğretmenler olumsuz düşünmelerini dijital oyunların bağımlılık yapması ve yanlış davranışları da öğretmesi gibi etmenlerle açıklarken öğretmen adayları ise bu durumu çocukların gelişimlerini olumsuz etkilemelerine dayandırmaktadır. Uyarlanan dijital oyun geliştirme modelinin ilk aşamasında (üretim öncesi aşama) araştırma bulguları, konu alan uzmanları ve bir okul öncesi öğretmeninin görüşleri dikkate alınarak oyun senaryosu geliştirilmiştir. İkinci aşamasında (üretim aşaması) senaryoya bağlamında çeşitli ücretsiz modelleme, animasyon ve oyun motoru kullanılarak dijital oyunun alfa sürümü geliştirilmiştir. Alfa sürümü aynı okul öncesi öğretmeni ile, beta sürümü ise bu öğretmenin sınıfındaki beş çocuk ile birebire görüşme yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu görüşlere dayalı olarak dijital oyun iyileştirilmiş ve final sürüme ulaşılmıştır. Tasarım tabanlı gelişimsel araştırmayla örtüşen bu model bir eğitsel içerikli dijital oyun geliştirme sürecine yönelik izlenecek bir yol haritası sağlamıştır. Bu model kapsamında izlenen stratejiler sadece dijital oyunların tasarlanması ve geliştirilmesinde değil etkileşimli öğrenme ortamların ya da e-içeriklerin oluşturulmasında da araştırmacılara yol gösterebilir.