Yazar "Gümüş, Sedat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Achieving gender parity in primary school education in Turkey via the campaign called "Haydi kizlar okula" (Girls, let's go to school)(2013) Gümüş, Sedat; Gümüş, EmineAchieving gender parity in primary education is one of the most complex educational issues with which many developing countries, including Turkey, struggle. In 2007 alone, Turkey had approximately 640,000 children of primary school age who were out of school, and around 60% of those were girls (UNESCO, 2010). For this study, "Haydi Kizlar Okula", which was one of the biggest and the most effective education campaigns implemented in Turkey, is analyzed to present a systematic evaluation of Turkey's current efforts to increase gender parity in access to education via this campaign. The results of our analysis show that although Turkey is making strides toward closing the gender gap in primary school participation, it is important to extend this effort without losing momentum, especially in the areas where gender disparity in access to education is the highest. Hence, campaigns devoted to female education through collaboration between the Turkish government and national or international foundations in the last decade should continue with some necessary changes and modifications.Öğe Achieving gender parity in primary school education in Turkey via the campaign called “Haydi Kızlar Okula” (girls, let’s go to school)(2013) Gümüş, Sedat; Gümüş, EmineAchieving gender parity in primary education is one of the most complex educational issues with which many developing countries, including Turkey, struggle. In 2007 alone, Turkey had approximately 640,000 children of primary school age who were out of school, and around 60% of those were girls (UNESCO, 2010). For this study, “Haydi Kızlar Okula”, which was one of the biggest and the most effective education campaigns implemented in Turkey, is analyzed to present a systematic evaluation of Turkey’s current efforts to increase gender parity in access to education via this campaign. The results of our analysis show that although Turkey is making strides toward closing the gender gap in primary school participation, it is important to extend this effort without losing momentum, especially in the areas where gender disparity in access to education is the highest. Hence, campaigns devoted to female education through collaboration between the Turkish government and national or international foundations in the last decade should continue with some necessary changes and modifications.Öğe Dünyada yükseköğretimin finansmanına ilişkin eğilimler ve türkiye için öneriler(2015) Kurt, Türker; Gümüş, SedatDünyada ve Türkiye’de yükseköğretimin kitleselleşmesi, kalite artırma çabaları ve yükseköğretimde ulusal olduğu kadar uluslararası düzeyde artan rekabet gibi çeşitli eğilimler yükseköğretim kurumlarını sürekli olarak yeniliğe ve kapasite artışına zorlamaktadır. Bu gelişmelerin sonucu olarak üniversiteler, finansal kaynak ihtiyaçlarının önemli düzeyde arttığı bir sürece girmiştir. Dünya ülkelerinin büyük çoğunluğunda, yükseköğretim harcamalarının tamamı olmasa bile önemli bir kısmının geleneksel olarak kamu gelirleri ile karşılandığı göz önüne alındığında bu kritik bir süreçtir. Çünkü, kamudan üniversitelere aktarılan kaynaklar üniversitelerin ihtiyacını karşılamada çoğu zaman yetersiz kalmaktadır. Bu anlamda yükseköğretimin artan finansman ihtiyacını karşılamaya yönelik sürdürülebilir bir finansman yapısının nasıl ortaya konacağı yükseköğretim sistemlerinin karşı karşıya olduğu en önemli sorunlardan biridir. Dolayısıyla dünyadaki farklı ülkelerin yükseköğretim sistemlerinin finansal yapılarının incelenmesi ve Dünya örnekleri doğrultusunda Türkiye için yeni alternatiflerin ortaya konması büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda, bu çalışmada dünyanın gelişmiş ülkelerindeki yükseköğretimin finansmanına ilişkin mevcut durum ve yönelimler ele alınmış ve Türkiye’de yükseköğretimin finansmanına ilişkin çeşitli önerilerin ortaya konulması amaçlanmıştır.Öğe Eğitim yönetimi doktora eğitiminde uygulama temelli bir yaklaşım : eğitim doktorası (Ed.D.)(2013) Gümüş, Sedat; Belibaş, Mehmet Şükrü“Eğitim Doktorası (Ed.D.)” daha çok uygulamaya yönelik olarak tasarlanan ve başta Amerika Birleşik Devletleri (ABD) olmak üzere birçok gelişmiş ülkede özellikle üst düzey eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi amacına hizmet eden bir eğitim programıdır. Bu araştırma ABD’de birçok tanınmış üniversite tarafından sunulan eğitim yönetimi Ed.D. programlarının ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimlerini ortaya koymayı daha sonra ise doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemlerini kullanarak bu programların içeriklerini, kuruluş amaçlarını ve Ph.D. programlarından ne gibi farklılıklar gösterdiklerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın sonuçları mevcut literatüre paralel olarak Ed.D. programlarının genel olarak uygulamada görev alan eğitim yöneticilerine yönelik tasarlandıklarını ve Ph.D. programları ile önemli farklılıklar gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Benzer programların Türkiye’de de uygulamaya konması hem mevcut eğitim yönetimi Ph.D. programlarının daha net bir şekilde araştırmaya yönelmesi hem de uygulamada çalışan eğitim yöneticileri için daha uygun doktora programları oluşturulması açılarından faydalı olabilir.