Yazar "Güngör, Serap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe YAŞLI AYRIMCILIĞI: HEMŞİRELİK VE YAŞLI BAKIMI ÖĞRENCİLERİ ÖRNEĞİ(2021) Tosunöz, İpek Köse; Güngör, SerapBu çalışma, hemşirelik ve yaşlı bakımı öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarını ve bu tutumları etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte yapılan çalışmanın evrenini, bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 543 ve farklı bir üniversitenin yaşlı bakımı bölümünde öğrenim gören 256 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada örneklem seçimine gidilmemiştir. Çalışma, çalışmaya katılmayı kabul eden 559 öğrenci ile tamamlanmıştır. Veriler, “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışmaya katılan; tüm öğrencilerin, hemşirelik ve yaşlı bakımı öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığı Ölçeği puan ortalamalarının sırası ile 83.31 ± 8.24; 83.65 ± 0.40 ve 82.76 ±0.62 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin okuduğu bölüm, cinsiyeti, gelir durumu, beraber yaşadığı yaşlı birey ve ebeveyni ile yaşamayı isteme durumları ile ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin yaşlı ayrımcılığına ilişkin olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir.Öğe Yoğun bakım hemşirelerinin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve iş doyumları(2022) Akçoban, Sümeyye; Güngör, SerapAmaç: Bu çalışma, yoğun bakım hemşirelerinin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve iş doyumlarını değerlendirme amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı tipte planlanan araştırma 28 Ağustos 2021- 28 Ekim 2021 tarihleri arasında, 200 Yoğun bakım hemşiresi ile tamamlandı. Veri toplama formu olarak “Hemşire Tanıtıcı Bilgi Formu”, “Hemşirelerin Bakım Verici Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği” ve “Hemşire İş Doyum Ölçeği” kullanıldı. Veriler elektronik ortamda (Google Formlar) online olarak toplandı. Veri analizi SPSS 25.0 paket programında yapıldı. İstatistiksel anlamlılık için p