Yazar "Gürel, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazarlama bilgi sistemlerinin incelenmesi ve bir şirket üzerine uygulama(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 1998) Gürel, Aysun; Yükselen, CemalII ÖZET İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra bilişim ve iletişim teknolojilerinde oluşan gelişmeler bilgi ve bilgi topluma gibi kavramları gündeme getirmiştir. İşletme yapılarının büyümeleri ile birlikte organizasyon yapılarının kompleks hale gelmesi, pazarın ve rakiplerin hızlı ve sürekli değişimi, işletme yöneticilerinin firmanın sürekliliğini ve büyümesini sağlaması açısından etkin karar verebilme için devamlı bilgiye ihtiyaç duyar hale getirmiştir. İhtiyaç duyulacak bu bilgi, yöneticiye ancak işletmede kurulacak bilgi sistemiyle sağlanacaktır. Genel olarak bilgi sistemleri; işletmelerde örgüt içinden ve dışından aldığı ham verileri toplayıp; yönetimin karar verme işlevini sağlamak için derleyen bir yapıdır. Bu yapı sayesinde üst yönetim; gerekli bilgileri zamanında alabilmekte, dolayısı ile bilgiyi verimli bir şekilde kullanmaktadır. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki; en küçüğünden en büyüğüne kadar bütün işletmelerde bilgiyi toplama, kaydetme, analiz etmeyi içeren bir sistemin gerekliliği açıktır. İşletme yapılarında büyümenin sonucunda bilgi sistemleri de kendi içerisinde alt sistemlere ayrılmış ve bu bilgileri bilgisayarla kontrol edebilme zorunluğu ortaya çıkmıştır. Bu alt sistemlere; yönetim, veri işleme, karar destek, finansman ve pazarlama bilgi alt sistemleri örnek olarak verilebilir. Bu çalışmada, bilgi sisteminin bir alt sistemi olan pazarlama bilgi sistemleri; faaliyet,stratejik ve taktik bilgi alt sistemleri ile birlikte yapısal olarak incelenmiştir. Pazarlama Bilgi Sistemleri ile işletmeler, işletme içinden ve dışından veriler toplayıp bunları analiz ederek kullanma şansına sahiptir. Bu tip bir yapı olmadan bilgiler kaybolabilir ya da vaktinde elde edilemez. Vaktinde elde edilemeyen bilgi de kayıp bilgi sayılır. Yine böyle bir sistem; işletmenin planlama, kontrol ve karar modellerim geliştirmeye katkısı vardır. Ancak şu noktaya dikkat etmek gerekir ki; pazarlama bilgi sistemleri bir karar verme sistemi değildir. Sadece karar verme sistemini destekler, alternatif stratejiler önerir ve en uygununu seçmek için yol gösterir.III Böyle bir sistemin tasarımı için öncelikle yönetimin pazarlama bilgi sistemine ihtiyaç duyması gerekmektedir. Pazarlama Bilgi Sistem tasannu firmanın kendi ihtiyaçlarına göre firma dışından uzman kişiler veya firma içinde kurulacak komite tarafından yapılır. Bütün çalışma tepe yönetimin sorumluluğu altındadır. Tezin ikinci bölümünde uluslararası bir taşıma firmasının mevcut pazarlama bilgi sistemi; faaliyet, taktik ve stratejik bilgi alt sistemleri olarak incelenmiştir. Firmanın pazarlama bilgi sistemi genel olarak faaliyet bilgi sistemleri üzerine kurulmuş olup, dokümantasyon ağırlıklı bir yapı mevcuttur. Sistemde eksikliği gidermek için çalışmada önce mevcut yapı ve sorunlar üzerinde durulmuş, bu sorunlar gidermek için yeni bir pazarlama bilgi sistem modeli önerilmiş ve etkin karar verebilmek için Öneriler getirilmiştir.












