Yazar "Gelen, İsmail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Düşünme şapkalarının Türkçe dersinde okuduğunu anlamaya etkisi(2008) Gelen, İsmail; Dolapçıoğlu, Sevda; Keskin, AdemAraştırma, altı şapkalı düşünme tekniğinin Türkçe dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Böylece deneysel etki ön test ve son test olarak incelenmiştir. Çalışma grupları random olarak seçilen 1 adet deney grubu ve 1 adet kontrol grubundan oluşmaktadır. Deneysel uygulama deney grubunda 3. sınıf Türkçe dersinde beş hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve bağımsız gruplar t - testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p?= .05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, altı şapkalı düşünme tekniğinin uygulandığı deney grubunun (X=24, p?=.002), geleneksel Türkçe dersinin uygulandığı kontrol grubuna göre (X=20,15) okuduğunu anlama başarısında daha etkili olduğu belirlenmiştir.Öğe Eski ve yeni ilköğretim programları ile ilgili çeşitli görüşlerin karşılaştırılması(2007) Gelen, İsmail; Beyazıt, NeclaBu çalışma, “Eski ve Yeni İlköğretim Programlarının” temel öğeleri olan amaç/kazanım, içerik, öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini müfettiş, yönetici, I. kademe öğretmen ve öğrenci görüşlerini alarak karşılaştırma amacı taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubu Hatay ili 15 ilköğretim pilot okulundaki 125 I. kademe öğretmeni, 15 yönetici, 5 müfettiş ve her okuldan random olarak seçilen 97 5. sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Öğretmenlerin programlarla ilgili görüşleri anket yoluyla alınmış, müfettişlere, yöneticilere ve öğrencilere eski ve yeni ilköğretim programlarının karşılaştırılması konusunda yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda Hatay pilot ilköğretim okulları I. kademe öğretmen, yönetici, müfettiş ve öğrencilerinin eski ve yeni ilköğretim programlarına ilişkin görüşleri arasında yeni program lehine p?.05 düzeyinde anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak araştırmaya katılanların farklılaşan kişisel bilgilerine rağmen, tamamına yakınının yeni ilköğretim programının eski ilköğretim programına göre daha olumlu olduğu yönünde görüş bildirdikleri belirlenmiştir.Öğe İlköğretim 2. devre öğrencilerinin şikâyet etme davranışlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi(2010) Özer, Bayram; Gelen, İsmail; Kahramanoğlu, RecepBu araştırma, genel tarama türlerinden, betimsel bir eylem araştırmasıdır. İlköğretim 2. devre öğrencilerinin şikâyet etme durumlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2008–2009 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin Antakya merkez ilçesinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 25 ilköğretim okulundan görev yapan 183 4 ve 5. sınıf, sınıf öğretmeni ve 6 ilköğretim okulundan kritik durum ve fırsatçı durum örneklemi ile seçilen 60 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket ve 2 adet görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, bağımsız değişkenler için bağımsız gruplar t-testi yapılmıştır. Anket maddeleri her soru için ayrı ayrı frekans ve aritmetik ortalama ile yorumlanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen görüşlerinin, sınıf içerisindeki öğrenci şikâyetlerinin görülme sıklığı konusunda cinsiyetlerine ve mezun oldukları okul türlerine göre değişmediği fakat kıdemlerine göre değiştiği belirlenmiştir. Öğrencileri sınıf ortamında en çok rahatsız eden durumun sınıfta aşırı gürültü olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin, öğrenci şikâyetlerine karşı anlayışlı davrandıkları, ailelerin ise kızarak tepki verdikleri belirlenmiştir. Velilere göre öğrencilerin okulla ilgili şikâyetleri sınıfların çok kalabalık olması ve lavaboların kirli olmasıdır. Veliler çocukların okulla, öğretmeniyle ve arkadaşlarıyla ilgili şikâyetlerinde ilk olarak öğretmenleriyle görüşmeyi tercih etmektedirler.Öğe İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıklarının günlük problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi(2009) Özer, Bayram; Gelen, İsmail; Öcal, SabahatBu arastırmanın amacı ilkögretim 8. sınıf ögrencilerinin bos zaman degerlendirme etkinliklerinin problem çözme becerilerine etkisini belirlemektir. Bunun için bos zamanlarında okudukları kitap türleri, ugrastıkları spor dalları, üye oldukları spor, sosyal kulüpler ve okulda gerçeklestirilen kurs dısı etkinliklere katılma durumlarının problem çözme becerilerine etkisi tespit edilmeye çalısılmıstır. Arastırma betimsel bir nitelik arz etmektedir. Arastırmanın amacını gerçeklestirmek için ilkögretim 8. sınıf ögrencilerine anket uygulanmıstır. Arastırmanın evrenini Hatay iline baglı ilkögretim okullarında okuyan 8. sınıf ögrencileri olusturmaktadır. Örneklemi ise 5 ilkögretim okulunda okuyan toplam 313 ögrenciden olusmaktadır. Veri toplama aracı olarak 2 bölüm ve toplam 38 sorudan olusan anket kullanılmıstır. Verilerin analizinde ise, Varyans analizi kullanılmıstır. Arastırmadan elde edilen sonuçlara göre ögrencilerinin okudukları kitap türü, üye oldukları sosyal kulüp ve ilgilendikleri spor dalına göre problem çözme becerileri anlamlı bir sekilde farklılasmamaktadır. Bunun yanında okul dısı katıldıkları kurslar açısından problem çözme becerileri birbirinden anlamlı derecede farklılasmaktadır. Örnegin halk oyunları kurslarına katılan ögrencilerin problem çözme becerileri digerlerine göre daha yüksek çıkmıstır.Öğe Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyleri hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi(2008) Gelen, İsmail; Özer, BayramMilli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş olan ve görev başındaki öğretmenler ve ilerde öğretmen olacak olan eğitim fakültesi öğrencilerinin, öğretmenlik meslek bilgisi yeterliklerine hangi oranda sahip olduklarını, kendi görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılan bu araştırmada iki farklı anket geliştirilmiş ve 242 görev başındaki öğretmene ve 159 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi Hatay ilinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında çalışan öğretmenler ve Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Tarama modelinde yapılan araştırmada anket yoluyla toplanan veriler üzerinde Bağımsız Gruplar t-Testi ve Mann-Whitney U Testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları hem genel anlamda hem de bütün alt boyutlarda öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri bakımından kendilerini öğretmenlerden daha yeterli görmektedirler.Öğe Türkçe derslerindeki performans ödevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi(2009) Coşkun, Eyyup; Gelen, İsmail; Kan, Mustafa OnurBu arastırmanın amacı, ilkögretim 6-8. sınıf Türkçe derslerindeki performans ödevleri hakkında ögretmen ve ögrenci görüslerini belirlemektir. Arastırmanın evreni, Hatay il merkezinde, ilkögretim okullarındaki 6-8. sınıf Türkçe ögretmenleri ve ögrencileridir. Arastırmada tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 12 Türkçe ögretmeni ile yarı yapılandırılmıs görüsme formu (YYGF); tabakalı tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle belirlenen 276 ögrenci ile likert tipi anket uygulaması yapılmıstır. Görüsme yapılan ögretmenlerin 7’si bayan 5’i erkektir. Arastırmaya katılan ögrencilerin 110’u erkek, 166’sı kızdır. YYGF ve anketin geçerligi için uzman görüsüne basvurulmustur. Ögrenci anketinin güvenirlik katsayısı (Cronbach Alpha) .70 olarak bulunmustur. Ögretmenlere uygulanan YYGF ile elde edilen veriler, içerik analizi yöntemlerinden kategorisel analiz ve tümevarımsal analiz yöntemleri kullanılarak degerlendirilmistir. Degerlendirme birimi olarak “cümle” alınmıstır. Ögrenci anketinden elde edilen veriler frekans ve yüzde degerleri ile tablolar hâlinde sunulmustur. Arastırma bulgularına göre, ögretmenlerin çogu performans ödevlerinin amacına uygun olarak gerçeklestirilemedigini belirtmistir. Buna ragmen ögretmenlerin performans ödevlerinin ögrenci gelisimine katkıları konusundaki görüsleri büyük oranda olumludur. Ögrenciler de performans ödevlerinin kendilerine yararlı oldugunu düsünmektedirler. Performans ödevleriyle ilgili yasanan zorlukların basında, sınıfların kalabalık olusu ve zamanın yetersizligi gelmektedir. Ayrıca, ögretmen ve ögrenciler performans ödevleri hakkında kendilerine bilgi verilmesini istediklerini belirtmislerdir.Öğe Türkçe öğretmeni adaylarının öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme yeterlik algıları(2009) Çoşkun, Eyyup; Gelen, İsmail; Öztürk, Emine PınarBu çalısmanın amacı, Türkçe ögretmeni adaylarının ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algılarının çesitli degiskenler açısından incelenmesidir. Çalısmanın evreni, Türkçe Egitimi bölümlerinde 4. sınıfta ögrenim görmekte olan ögretmen adaylarıdır. Çalısmanın örneklemini ise 8 ayrı üniversitede ögrenim gören 342 Türkçe ögretmeni adayı olusturmaktadır. Çalısmada, Karaca (2004) tarafından gelistirilen, besli derecelendirme tipindeki 47 maddeden olusan “Ögretimi Planlama, Uygulama ve Degerlendirme Yeterliklerine Yönelik Algı Ölçegi” kullanılmıstır. Ölçegin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı bu çalısmada .96 olarak bulunmustur. Çalısmanın sonuçları, Türkçe ögretmeni adaylarının planlama, uygulama ve degerlendirme alanlarındaki yeterlik algılarının çogunun yeterli düzeyde olmadıgını göstermektedir. Türkçe ögretmeni adaylarının ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algılarında cinsiyet, mezun oldukları lise türü, devam etmekte oldukları programı tercih sıraları, not ortalamaları bakımından anlamlı bir farklılık bulunmadıgı tespit edilmistir. Ancak Türkçe ögretmeni adaylarının ögrenim gördükleri bölümden memnuniyet düzeyleri arttıkça ögretimi planlama, uygulama ve degerlendirme yeterliklerine yönelik algı düzeylerinin de artmakta oldugu belirlenmistir.