Yazar "Gezer, Enver" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Osmanlı Devleti'nin son döneminde Halep'te eğitim (1839-1918)(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Gezer, Enver; Uğuz, Saci̇tOsmanlı Devleti, XVII. yüzyıldan sonra siyasi, ekonomik, sosyal, askeri alanlarda gerilemeye başlamıştır. Eski gücüne tekrar ulaşmak isteyen Osmanlı Devlet'i eğitim alanında yenilikler yapmıştır. Bu yenilikler Halep kazasında görülmüştür. Medreseler ve sıbyan mekteplerine müdahale etmeden yeni eğitim kurumları devlet tarafından açılmaya başlanmıştır. Bu yeni eğitim kurumları ilköğretim derecesinde bir programa sahip olan ibtidâi mekteplerdi. Rüşdiye mektepleri, ibtidâi mekteplerinden mezun olan öğrencilerin okuduğu ortaöğretim kurumlarıydı. İdâdîler ise devletin memur ihtiyacını karşılamak için oluşturulan eğitim-öğretim kurumlarıydı. Bu okulların yetersiz kalması sultani mekteplerin ortaya çıkmasına sebep oldu. Bu mekteplerin yanı sıra teknik eleman ihtiyaçlarını karşılamak için sanayi mektepleri açıldı. Halep kazasının özellikleri dikkate alınarak, çiftlik ve sütçülük mektepleri de açıldı. Yeni eğitim kurumlarının en büyük sıkıntısı öğretmen eksikliğidir. Daha sonraki yıllarda öğretmen yetiştirmek için yükseköğretim durumunda olan Darûlmuallim okulları açılmıştır. Devlet, azınlıkların okul açmasına izin vermiştir. Avrupa devletleri de Osmanlı Devleti sınırları içerisinde okullar açmıştır. Bu okullarda azınlıklara milliyetçilik fikrinin aşılanması için gayret edilmiştir.