Yazar "Hakkari, Fidan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Development of an Instructional Material for an Enriched Book Relating to Interactions between Chemical Types Unit in The Ninth Grade Chemistry Curriculum and Investigation Its Effects(Turkish Education Assoc, 2017) Hakkari, Fidan; Yeloglu, Turgut; Tuysuz, Cengiz; Ilhan, NailIn this study, an instructional material for enriched book (en-book), relating to Interactions between Chemical Types unit in the ninth grade chemistry curriculum was developed. For this purpose, the effect of the material (en-book) on pupils' chemistry achievement, attitude towards chemistry and technology, motivation towards the instructional material were investigated. In the study, a quasi-experimental research design, pre and post-test experimental group model, was used. The research was conducted with 226 ninth grade pupils, 112 of them as control group and 114 as experimental group, attending four different classes in two high schools in which a pilot study called FATIH (Movement to Increase Opportunities and Technology). The project was implemented, in Hatay in spring semester of the 2014-2015 school year. Random cluster sampling method was used to select the sample groups. Lectures were carried out by traditional methods mostly by using board, course books etc. for control group and by en-book for experimental group. The data were analyzed with SPSS (version 22.0). Descriptive analysis, independent groups' t-test, Analysis of Covariance (ANCOVA) and Multivariate Analysis of Covariance (MANCOVA) methods were performed to analyze the data. According to the results, there has been a significant different between both groups chemistry academic achievement mean scores in favour of experimental group (p=.000). Post-test scores from the Chemistry Attitude Scale (CAS) demonsrated that there has been a significant different between attitude towards chemistry of both groups in favour of the experimental group (p=.001) and the en-book has positively contributed to pupils motivation. The results of the study also showed that there has been no statisticaly significant difference in the attitude of control and experiment groups towards technology (p>0.05).Öğe Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Sorumluluğu Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi(2020) Hakkari, FidanBu çalışma, meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme sorumluluk düzeylerini belirlemeyi amaçlamıştır. VerilerÖğrenme Sorumluluğu Ölçeği ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini 205 meslek yüksekokuluöğrencisi oluşturmaktadır Veriler ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda;öğrencilerinin öğrenme sorumluluğu düzeylerinin ölçek orta değerinin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamandaöğrencilerin öğrenme sorumluluk puanlarının öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve ikamet ettikleri yerleregöre istatistiksel olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin öğrenim gördükleri okullara göreöğrenme sorumluluğu ve alt boyut puanları bakımından Reyhanlı Sosyal Bilimler MYO ve Antakya Meslek Yüksekokuluöğrencileri lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Öğe Zenginleştirilmiş kitap (z- kitap) kullanımı için 9. sınıf Kimya dersi "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen materyalin etkisinin incelenmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016) Hakkari, Fidan; Yeloğlu, TurgutBu araştırmanın amacı, FATİH projesi kapsamında öğretim gören öğrenciler için zenginleştirilmiş kitapta (Z- Kitap) kullanılmak üzere içerik hazırlanıp, hazırlanan içeriğin etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, 9. sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (Z- Kitap) için içerik hazırlanmış, hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumları ile öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test modeline dayalı deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Hatay ilinde Fatih Projesi kapsamında pilot uygulamanın yapıldığı liselerdeki 9. sınıf öğrencilerinden tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki, 112 si kontrol grubu ve 114 tanesi deney grubunda olmak üzere, toplam 226 tane öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 9. sınıf kimya dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler hazırlanan materyalle oluşturulmuş z-kitapla yürütülürken kontrol gurubunda geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Araştırmada verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, z-kitap kullanılarak öğretimin yapıldığı deney grubu öğrencileri geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubuna göre kimya dersinde daha başarılı olmuştur. Deney grubu öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu ve öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, hazırlanan materyalin öğrencilerin teknolojiye yönelik tutumlarını anlamlı bir şekilde değiştirmediği saptanmıştır.Öğe Zenginleştirilmiş kitap (Z-kitap) kullanımı için dokuzuncu sınıf kimya dersi “Kimyasal türler arası etkileşimler” ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen materyalin etkisinin incelenmesi(2017) Hakkari, Fidan; Yeloğlu, Turgut; Tüysüz, Cengiz; İlhan, NailBu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarına, öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hatay ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen liselerdeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki 226 tane öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda hazırlanan materyalin gömüldüğü z-kitap kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut programa göre dersin öğretmeninin tasarladığı şekilde daha çok yazı tahtası, ders kitapları vb. kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, "Kimya Başarı Testi","Kimya Tutum Ölçeği", "Teknolojiye Yönelik Tutum ölçeği" ve "Öğretim Materyali Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (p=.000).Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p=.001) ve z- kitabın öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, gruplardaki öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır