Yazar "Ilikkan, Serap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe TÜBİTAK Bilim Çocuk Dergisinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2023) Ilikkan, Serap; Yıldırım, Bi̇lalÇocuklar, dünyaya geldikleri anda temel olabilecek bilgileri, sosyal çevreleriyle geçirdikleri zaman içerisinde öğrenirler. Genel kültürlerini ve yeteneklerini daha iyi şekilde ortaya çıkarabilmeleri için farklı kaynaklara yönelmeleri gerekmektedir. Bu türlerden biri de çocuk dergileridir. Günümüzde çocuk dergileri, içerik olarak zengin ve görsel açıdan fazlasıyla dikkat çekicidir. Bu sebeple pek çok okuyucuya ulaşması mümkündür. Günümüz dünyasında gelişen teknoloji ile bilgiye ulaşmanın ve ulaşılan bilgiyi yorumlamanın gerektirdiği beceriler değişiklik göstermektedir. Bu araştırma, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından yayımlanan Bilim Çocuk dergisi içeriğinin, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi' ne göre belirlenen 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeye ne düzeyde uygun olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada Bilim Çocuk dergisinin 2022 yılına ait 12 sayısı incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda Bilim Çocuk dergisinin içeriği Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi' ne göre belirlenen 21. yüzyıl becerileri içinde anadilde iletişim, öğrenmeyi öğrenme, yabancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojideki temel yetkinliklere daha çok yer verdiği ancak dijital yetkinlik, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler ile kültürel farkındalık ve ifade becerilerini daha az kapsadığı görülmüştür.