Yazar "Kadan, Ömer Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5E öğrenme modelinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazmaya yönelik tutum ve yazma becerilerine etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2020) Kadan, Ömer Faruk; Arı, BülentYabancıların Türkçe yazma becerilerini geliştirmeye yönelik hangi yöntemlerin etkili olacağı konusunda yeterli sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu durum, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yazma becerisinin çok çalışılmayan bir alan olduğunu göstermektedir. Bu sebeple bu çalışma, yapılandırmacı yaklaşımın bir ürünü olan 5E öğrenme modelinin, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarına, yazma becerilerine etkisini sorgulamak ve yazma becerisi için kullanılan 5E öğrenme modeliyle ilgili öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırma, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi TÖMER'de eğitim gören 78 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 37'si deney grubunu, 41'i ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunda araştırmacı tarafından 5E öğrenme modeline uygun şekilde hazırlanan 5E Modeline Uygun Yazma Etkinlikleri Kitabı, kontrol grubunda ise mevcut Türkçe öğretim setindeki yazma etkinlikleri kullanılarak yazma eğitimi verilmiştir. Uygulama, haftada 4 saat olmak üzere toplam 6 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak, tamamı araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu", "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği", "Yazma Formu", "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Analitik Rubriği" ve "5E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu" kullanılmıştır. Uygulama öncesinde deney ve kontrol grubundaki öğrenciler hakkında genel bilgi sahibi olmak için "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarını belirlemek için "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği", yazma başarılarını belirlemek için ise "Yazma Formu" ve "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Analitik Rubriği" uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruptaki öğrencilere uygulanmıştır. Uygulama sonrasında deney grubundaki öğrencilerin uygulanan modele ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "5E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu" kullanılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimlemeli istatistikle analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin çözümü için bağımsız örneklemler t-testi, bağımlı örneklemler t-testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Öğrenci görüşme formları, nitel veri değerlendirme tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Yapılan deneysel çalışmada yazma eğitiminin, 5E öğrenme modeline uygun şekilde yapıldığı deney grubu ile mevcut öğretim programına göre yapıldığı kontrol grubu öğrencilerinin tutum ve yazma başarısı puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Nitel bulgular da bu farkı destekler niteliktedir. Çalışmanın sonunda, 5E öğrenme modelinin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarına ve yazma başarılarına anlamlı düzeyde katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.Öğe An Action Research Aiming to Reveal the Effects of Paired Reading on Eliminating Reading Difficulties(2019) Yılmaz, Muamber; Kadan, Ömer FarukThe effects of paired reading on developing reading skill of a student who had difficulty in reading were researched in the study. The study designed as an action research was carried out with one 5th grader having reading difficulty and studying at Bartın Gazi Secondary School in the second term of 2016-2017 academic year. First, the student was asked to read two informative reading texts – Trash (Çöpler) and Recycling (Geri Dönüşüm) – in the 5th grade Turkish coursebook , and his reading was recorded in order to determine his reading level. His reading level was scored based on the error analysis inventory. It was found that his reading level was at anxiety level. Next, the student was asked to read an informative text entitled “Traveler Turtle is in Denizli (Gezgin Kaplumbağa Denizli’de)” in the 4th grade Turkish coursebook. It was seen that the student was still at anxiety level. Then, he was asked to read an informative text entitled “Traffic Rules (Trafik Kuralları)” in the 3rd grade Turkish course book. The instruction period was 30 hours in total – 5 hours a week. At the end of the reading instruction period, the student was asked to read a text entitled “Domestic Goods (Yerli Malı)” selected from the 3rd grade Turkish course book. It was revealed that the student’s reading level reached independent level.Öğe The effects of creative drama on achievement and motivation levels of the 7th graders in English language classes(Ozgen Korkmaz, 2021) Kadan, Ömer FarukThe aim of the current study was to examine the effects of creative drama method on the 7th graders’ achievement and motivation towards English language course. The study was in quasi-experimental pattern model with pretest and posttest control group. It was conducted with seventy 7th grade students, 36 of whom were assigned as the experimental group and 34 of whom were assigned as the control group. Three units-“Tourist Attractions”, “Our Natural Heritage” and “Computers”-were taught during a six-week period in the experimental group by using a book developed by the researcher, while the same units were taught by using the usual course book in the control group. “English Course Achievement Test” and “Motivation Scale” were conducted in both groups preceding and following the intervention. “Student Interview Form about the Implementation of Creative Drama Method” was conducted with the experimental group to get the students’ opinions on the method following the intervention. It was found that the students’ achievement test scores improved in both groups, and this improvement was higher in the experimental group. However, the difference was not significant. On the other hand, there was a statistically significant difference between average motivation scores of the two groups in favor of the experimental group, and this was supported by student interview forms. © 2021, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Öğe Impact of visuals on primary school 4 th graders’ problem-solving success(Horizon Research Publishing, 2018) Usta, Neslihan; Yılmaz, Muamber; Kartopu, Seçil; Kadan, Ömer FarukAim of the research was to investigate possible impact of visuals on primary school 4 th graders’ problem-solving success.108 fourth graders studying at four primary schools in Bartın city center were assigned as participants of the study. The research was carried out in 2016-2017 academic year. The model of the study was post-test control group experimental design, among true experimental models. Four math problems were created as data collection tool. Four visually-aided problems were asked in the experimental group while the same problems without visuals were asked in the control group. Problem-solving successes of the students in both groups were scored according to Progressive Scoring Scale. Mann Whitney U test was employed for data analysis. As a result of the study, statistically significant difference was revealed between problem-solving success post-test scores of the students in the experimental and control groups. This difference was in favor of the students in the experimental group. Furthermore, when the experimental and control group students’ success in understanding problem, planning solution, checking out the plan, checking trueness of the result was compared, significant difference was determined in favor of the experimental group. It was concluded that visuals were effective on problem-solving success of primary school 4th graders. © 2018 by authors, all rights reserved.Öğe Öğretmen Empati Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2023) Uyar, Ahmet; Kadan, Ömer FarukBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğrencilere yönelik empatilerini belirlemek amacıyla Wang, vd. (2022) tarafından geliştirilen Öğretmen Empati Ölçeğinin (ÖEÖ) Türkçeye uyarlanması yoluyla geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Hatay ilinde görev yapan 393 öğretmenden oluşmaktadır. Ölçeğin orijinali 4’lü likert tipinde düzenlenmiş, İngilizce olarak yazılmış 19 maddeden oluşmaktadır. İlk olarak ölçeğin Türkçeye çeviri çalışması yapılmıştır. Çevirisi yapılan ölçeğin dil geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Daha sonra, 60 öğretmen üzerinde ölçeğe ilişkin pilot uygulama yapılmıştır. Geçerliği sağlanan ölçek 393 öğretmene çevrimiçi uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine yönelik veri sağlayacak bu çalışma sonrası doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonucu orijinal faktör yapısının korunduğu gözlemlenmiştir. Ölçeğin güvenirliğinin sağlanması amacıyla ise ölçeğin Türkçe ve İngilizce formu 35 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Bu şekilde test - tekrar test güvenirliğinin sağlandığı anlaşılmıştır. Bununla birlikte, ölçeğin tamamı ve faktörleri için iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Elde edilen Cronbach Alpha katsayısı ölçeğin tamamı için .86, bilişsel empati alt boyutu için .84, olumsuz duyuşsal empati alt boyutu için .72, olumlu duyuşsal empati alt boyutu için .87 olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar, 19 madde ve üç faktörden oluşan Öğretmen Empati Ölçeğinin geçerli ve güvenilir olarak Türkçeye uyarlandığını göstermiştir.Öğe Ön Lisans Öğrencilerinin E-Posta Yazma Becerilerinin İncelenmesi(2023) Kadan, Ömer FarukGünümüz teknoloji dünyasında en yaygın kullanılan iletişim araçlarından biri e-postalardır. E-postanın gerektiği şekilde yazılması iletişimin sağlıklı gerçekleşebilmesi açısından önemlidir. Ön lisans öğrencileri, özellikle mezun olduktan sonra iş hayatlarında e-posta kullanma gereksinimi duymaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada ön lisans öğrencilerinin e-posta yazma becerilerinin bazı ölçütlere göre incelenmesi ve e-posta yazma konusunda onların görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda seçkisiz yöntemle belirlenen 70 e-posta incelenmiştir. Bununla birlikte, 6 soruluk yapılandırılmış görüşme formu ile 21 öğrencinin e-posta yazımına ilişkin görüşleri alınmıştır. Veriler, Özçakmak ve Hakkoymaz (2017) tarafından geliştirilen E-Posta Yazma Yeterliliği Envanteri ışığında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin en fazla, uygun yazı tipi ve punto ile yazma konusunda başarılı oldukları (f=69), adını-soyadını yansıtan bir e-posta hesabı kullanma (f=62), e-postaya konu başlığı yazma (f=57), açıklamalı e-posta gönderme (f=40), dil kullanımına özen gösterme (f=37), yazım ve noktalama kurallarına dikkat etme (f=33) ve e-postayı selamlama ile başlayıp iyi dileklerle bitirme (f=30) şeklinde devam ettiği anlaşılmıştır. Öğrencilerin çoğunun önceden e-posta kullanımına yönelik eğitim almadığı (f=15), nadiren (f=7) veya bazen (f=6) e-posta kullandığı, genellikle öğretmenlerine (f=9) veya kamu kurumlarına (f=6) e-posta gönderdikleri belirlenmiştir. Ayrıca en fazla yazım dili ile ilgili dikkat edilmesi gerekenlerden bahsettikleri (f=31); gönderim sırasında dikkat edilmesi gerekenlerden ise çok fazla bahsetmedikleri (f=10), e-postayı en çok iletişim amacıyla (f=22) kullandıkları ve e-posta yazımında sorun yaşadığını ifade edenlerin (f=15) daha fazla olduğu anlaşılmıştır.Öğe Sınıf öğretmenlerinin süreç temelli yazmaya yönelik görüşlerinin incelenmesi(PEN Academic Publishing, 2019) Yılmaz, Muamber; Kadan, Ömer FarukSüreç temelli yazma yaklaşımı, yapılandırmacı öğrenme kuramı anlayışına göre önceden aşamalandırılmış yazma sürecini öğretmenlerin bilişsel desteği ile düzenlemeyi hedeflemektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma sürecini planlama, geliştirme ve düzeltme becerisi kazanmasına yardım etmektedir. Süreç temelli yazma, öğrencinin yazma sürecinin her aşamasına ilişkin bilişsel farkındalık becerisi kazanmasını sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin süreç temelli yazma çalışmalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bartın il merkezinde bulunan ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 101 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen süreç temelli yazma uygulamalarını değerlendirmeye yönelik 20 maddeden oluşan 5’li likert tipi anket formu kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışması yapılmış, faktör yük değeri %40’in altındaki maddeler ölçekten çıkarılmıştır. Ölçeğin alpha güvenirlik katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden aritmetik ortalama, standart sapma ve t- testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin süreç temelli yazma konusunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, farklılığın kadın öğretmenler lehine olduğu belirlenmiştir. Süreç temelli yazma konusunda mezun olunan fakülteye göre anlamlı bir farklılık olduğu, farklılığın eğitim fakültesinden mezun olanların lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mesleki kıdem değişkenine göre 1-10 yıl ile 11 yıl ve yukarısı arasında anlamlı bir farklılık olduğu, farklılığın 11 yıl ve yukarısı lehine olduğu görülmüştür.Öğe Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması*(2021) Kadan, Ömer Faruk; Arı, BülentBu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türkçe yazmaya yönelik tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla, araştırmacı tarafından literatür taraması yoluyla 50 maddeden oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Uzman görüşleri doğrultusunda madde havuzundaki 3 madde atılarak 47 maddeye indirgenmiştir. Ayrıca, ölçekte bulunan 4 madde anlam karmaşasına yol açabileceği için uzman görüşleri doğrultusunda ifade olarak düzeltilmiştir. Çalışma grubu, toplamda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 377 öğrenciden (201 kadın ve 176 erkek) oluşmaktadır. 2017-2018 akademik yılında Hatay ilinde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 128’i kadın, 109’u erkek olmak üzere 237 öğrenci çalışmanın ilk aşaması olan pilot uygulamada; 73 kadın ve 67 erkek olmak üzere 140 öğrenci ise ikinci aşama olan asıl uygulamada çalışma grubunda yer almıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini sağlamak için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış; güvenirliğini sağlamak için ise Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda toplam 20 maddeden oluşan 3 faktörlü ölçek elde edilmiştir. Ölçekteki faktörler; “yazmaya genel bakış”, yazmada yetersizlik” ve “yazmada yeterlilik” şeklinde belirlenmiştir. Ölçeğe “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi Tutum Ölçeği” adı verilmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.653 olarak bulunmuş ve bu nedenle oldukça güvenilir olarak yorumlanmıştır.Öğe Yaratıcı drama yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2013) Kadan, Ömer Faruk; Bilgin, İbrahimBu çalışmanın amacı; yaratıcı drama yönteminin, ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki ?Turistik Yerler?, ?Doğal Mirasımız? ve ?Bilgisayarlar? ünitelerindeki başarılarına, İngilizce dersine yönelik tutumlarına ve motivasyonlarına etkisini araştırmak ve çalışmadaki öğretmen ve öğrencilerin yaratıcı drama yöntemi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma, ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırma, ortaokul 7. sınıfta okuyan 70 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 36?sı deney grubunu, 34?ü kontrol grubunu oluşturmaktadır. İngilizce dersi ?Turistik Yerler? ünitesi 2 hafta, ?Doğal Mirasımız? ünitesi 2 hafta ve ?Bilgisayarlar? ünitesi 2 hafta olmak üzere toplam 6 hafta (24 ders saati) süresince; deney grubunda araştırmacının yaratıcı drama yöntemine göre hazırladığı öğretmen kitabı ve öğrenci kitabı kullanılarak uygulama sınıfının kendi öğretmeni ile, kontrol grubunda ise mevcut ders kitabı kullanılarak aynı öğretmen ile mevcut öğretim programına göre işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası ?İngilizce Dersi Başarı Testi (İDBT)?, ?İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (İDYTÖ)? ve ?Motivasyon Ölçeği (MÖ)? uygulanmıştır. Bununla birlikte, deney grubundaki öğrencilerin ve öğretmenin, ?Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu? ve ?Yaratıcı Drama Yönteminin Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu? adlı açık uçlu görüşme formları ile görüşleri alınmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS programına girilmiş ve bu verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimlemeli istatistikle analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin çözümü için ortak değişkenli çoklu varyans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşme formları nitel veri değerlendirme tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan deneysel çalışmada yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut öğretim programına göre derslerin işlendiği kontrol grubu öğrencilerinin tutum ve motivasyon ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin başarı testi puanlarının ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı anlaşılmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşme formlarından elde edilen veriler de öğretmenin ve öğrencilerin derslerin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesini istediklerinin göstergesidir. Öğrenciler, ?Derse daha aktif katılabiliyoruz.?, ?Ders daha akıcı geçiyor.?, ?Ders daha eğlenceli geçiyor.? ve ?Hoşuma gitti.? gibi çeşitli bilişsel ve duyuşsal gerekçeler öne sürerek diğer ünitelerin de yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesini istemişlerdir. Ayrıca, yaratıcı drama yöntemine göre işlenen dersin diğer derslerden farklarına ilişkin ?Ders muhteşem.?, ?Daha güzel bir ders olamaz.? gibi cevaplar vermişlerdir. Bu cevaplar, araştırma sonucunda elde edilen öğrencilerin derse yönelik motivasyon ve tutum puanlarının ortalamaları açısından yaratıcı drama yönteminin daha etkili olduğu fikrini destekler niteliktedir.