Yazar "Karabulut, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kapitalizmin çekici tuzakları olarak modern medya işletmeleri : iletişim gereksinimini karşılayan çağdaş sığınaklar(2017) Cevher, Emrah; Karabulut, Burak; Cereci, SedatBu çalışmada medyanın işlevi incelenmiş ve modern çağda, popüler kültür bağlamında medyanın rolü değerlendirilmiş, medya ile kapitalizm arasındaki ilişki tartışılmış ve modern medya örgütlenmesinin kapitalizm ile kurduğu ilişki vurgulanmıştır. Modern çağ kendi koşullarını yaratmıştır. Modern çağ kültürü içinde medya en önemli rollerinden birine sahiptir. Modern yaşam insanları yorar ve kendinden geçirir. İnsanlar güvenli bir yere sığınma ihtiyacı hissederler. Medya, insanları popüler kültüre götüren en yakın ve en rahat yerdirÖğe The New Strategy in Marketing Communication \"Debranding\": Qualitative Analysis for Packaging Design of Food Products(2023) Karabulut, BurakOne of the most important visual communication items that the brands set with the comsumers is the packaging. In that point, as a marketing com-munication item, the design of packaging is an important brand item that the experts come together and prepare in various areas. On the other hand, in accordance with the necessity of competitive environment, changing consumer and transforming world, new marketing strategies must be developed. In this respect, debranding is one of the new strategies that developed in the process of packaging design. Debranding means removing the items like the logo of the brand and slogan from the packaging design. The aim of the research is to learn the opinions of participants about the food products that applied debranding strategy in packaging design. Within the research, one-to-one meeting have been done with 12 participants via semi-structured questions. In the research, meetings have been done with 3 students face-to-face and 9 students via telephone, subsequently, the obtained data have been converted to transcript. Then the transcripts have been coded by using the programme Maxqda 2020, content analysis have been carried out in the consequence of condusted research. It has been ascertained that the opinions of participants that are positively to the strategies of debranding. It has been determined that most of the participants are positive to placing the name or various concepts including mood instead of logo in the packaging design of food products.Öğe YAPAY ZEKA BAĞLAMINDA YARATICILIK VE GÖRSEL TASARIMIN GELECEĞİ(2021) Karabulut, BurakBilgi ve teknolojinin gelişimiyle ortaya çıkan yapay zeka uygulamalarını tasarım endüstrisinde görmekteyiz. Bu tür uygulamalar görsel tasarım alanında da gözlemlenmektedir. Yaratıcılık unsuru barındıran bir süreç olan görsel tasarımın, gelecekte bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesine dayalı tasarımların nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin tartışılması çalışmanın temel problemlerinden birini oluşturmaktadır. Diğer taraftan yapay zekanın insana ihtiyaç duymaksızın bir yaratım sürecine girip giremeyeceği durumunun, tasarıma olan etkisinin neler olacağı da başka bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmanın çıkış noktası ve ele aldığı konu itibariyle görsel tasarımın yapay zekayla olan birlikteliği konusunda tasarımın geleceğine ilişkin öngörüler sunmak, bu birlikteliğin ardından yaşanacak sürecin nelere yol açabileceğini ortaya koymak bu çalışmanın temel amacıdır. Makine belirli bir şablon ve planlama sonucu elde edilen kalıpları öğrenebilmektedir. Fakat bireyin zekasının asimetrik yapısına, duygulara, sosyokültürel ve toplumsal faktörlere sahip değildir. Bu tür faktörler olmaksızın yapay zekanın gelecekte tasarım sürecine etkisinin neler olabileceği üzerine tartışılmaktadır.