Yazar "Karateke, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dede Korkut hikayelerinde kadın ve çocuk eğitimi(2010) Arı, Bülent; Karateke, ErcanAsıl adı "Kitab-ı Dede Korkut alâ Lisan-ı Taife-i Oğuzan"oian günümüzde en bilindik adıyla Dede Korkut Hikâyeleri, şüphesiz ki Türk hikâyeciliğinin en önemli yapı taşlarından birisidir. Dede Korkut hikâyelerindeki destansı öğeler onun yazıya geçmeden önce sözlü gelenekten beslendiğini gösteren en önemli delillerden birisidir. Dede Korkut hikâyelerinin en önemli özelliklerinden birisi de "Model Oluşturma" ya da "Model Gösterme" yoluyla iyi ve doğruyu göstermesidir. Bu modeli gösterirken zaman zaman kötü modelleri de göstererek olmaması gerekenleri somutlaştırır. Dede Korkut kitabı, mukaddimesi ve mukaddimenin somut hikâyeleri sayılabilecek on iki boyuyla Türk Mitolojisi açısından geçmişi açıklayan, geleceğe örnek insan tipleri sunan bir Töre kitabıdır. İşte Türk töresine göre olması gerekenler ve olmaması gerekenler gerek bu hikâyelerdeki kahramanlarla özdeşleştirilerek gerekse de bu kahramanların çevresinde cereyan eden olaylarla anlatılmaya çalışılmıştır.Öğe Yaratıcı dramanın ilköğretim II. kademede 6.sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine olan etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2006) Karateke, Ercan; Arı, BülentÖZETYARATICI DRAMANIN LKÖĞRET M II. KADEMEDE 6.SINIFÖĞRENC LER N N YAZILI ANLATIM BECER LER NE OLAN ETK SErcan KARATEKETürkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek LisansDanışman: Yrd.Doç.Dr.Bülent ARITemmuz 2006, 134 Sayfansanların sosyal bir varlık olması, bir arada yaşama zorunluluğunu daberaberinde getirmektedir. nsanlar geliştikçe, değiştikçe o da değişmiş vegelişmiştir. Sonuçta dil, beklentilere ve ihtiyaçlara göre şekillenmiştir.Birey duygularını, düşüncelerini ve tasarılarını anlatmanın birçok yolunubulmuş; kimi zaman mağara duvarlarına resimle, kimi zaman beden diliyle en çok da?dil? ile bunları anlatmaya çalışmıştır. Onu diğer canlılara üstün kılan meziyetlerdenbirisi de anlatımı iki şekilde, sözlü ve yazılı, yapabilmesi olmuştur.Yazma, duygu, düşünce, tasarım ve isteklerin yazı ile bildirilmesidir. Birbaşka deyişle yazma; bir konunun, bir tasarımın, bir düşüncenin zihindetasarlandıktan sonra yazı ile anlatılmasıdır. Bu zihinsel süreç için de zihinsel vebedensel gelişim şarttır. Yani yazma eylemi belli bir olgunluğa erişilmedengerçekleşememektedir.nsanlar geçmişten günümüze kullandıkları dili geliştirerek birbirleriyle olaniletişimlerini de geliştirmişlerdir. Dilin yazılı ve sözlü olarak kullanımı zamaniçersinde geçirilen yaşantıya bağlıdır. Bu sebepledir ki insanoğlunun, her gelişimbasamağında aynı heceleri, aynı sözcükleri, aynı cümleleri kullanması beklenmez;aksine bunları sürekli geliştirmesi beklenir.Bu çalışmada lköğretim II. Kademede Türkçe derslerinde yazılı anlatımetkinliklerinde Yaratıcı Drama bir teknik olarak kullanılmış ve yazılı anlatımbecerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.I.Bölümde; Türkçe öğretimi hakkında bilgi verilmiş, Türk Milli EğitimininGenel ve Özel amaçları, Türkçe öğretiminin temel ilkeleri, lköğretimde çalışmanınyapıldığı zamanda kullanılan Türkçe programı tanıtılmış, bu programda kullanılanyöntem ve tekniklere yer verilmiştir.II.Bölümde; Temel kavramlar başlığı altında; Yaratıcılık kavramı, Dramatikoyun, Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, iletişim ve Yaratıcı drama geniş birşekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu bölümde Yaratıcı dramada kullanılantekniklere de yer verilmiştir.III.Bölümde; 2004 / 2005 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Antakya'nınmerkez ilçesinde seçilen okullarda, Türkçe derslerinde Yaratıcı drama tekniklerikullanılarak, Yaratıcı dramanın yazılı anlatım becerilerine olan etkisi sınanmayaçalışılmıştır. Bu deneysel çalışmada öğrenciler; ön test niteliğinde kompozisyonçalışmalarına, Sosyoekonomik düzey anketi verilerine göre birbirine eş iki farklıokuldan seçilmiştir. Bu iki gruba uygulama başında yapılan ön test niteliğindekiçalışmalarda öğrencilerin yazılarında kullanmış oldukları sözcüklerin, cümlelerinnicelik olarak birbirlerine yakın oldukları gözlenmiştir. Ayrıca Yaratıcı drama ileyapılan Türkçe dersleri ile geleneksel yolla yapılan Türkçe derslerine öğrencilerintutumlarını belirlemek amacıyla Tutum anketi yapılmıştır.IV.Bölümde; Araştırmanın yöntemine, modeline, çalışma grubuna, veritoplama tekniklerine yer verilmiştir.V.Bölümde; Bulgular ve yorumlara yer verilmiştir.VI.Bölümde; Sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Bu çalışmayla Yaratıcı drama teknikleri ile yapılan Türkçe derslerinin,Geleneksel yolla yapılan Türkçe derslerine göre yazılı anlatım becerilerinigeliştirdiği sonucuna ulaşılmaya çalışılmıştır.