Yazar "Kaya, Ahmet Yalçın Kaya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 SALGINI SÜRECİNDE EV İÇİ SPOR HABERLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ(2023) Kaya, Ahmet Yalçın Kaya; Ata, FıratFiziksel, psikolojik ve sosyolojik faydaları bulunan spor sayesinde insanlar, fiziksel sağlıklarını korumakta, psikolojik olarak kendilerini iyi hissetmekte ve toplumsal alan içerisinde sosyalleşebilmektedir. Tarihsel açıdan oldukça köklü bir geçmişi bulunan sporun ana unsuru oyundur. Sporun ilk örnekleri arasında “avcılık, at binme ve kılıç oyunu” gibi faaliyetler sıralanabilir. Günümüzde futbol, basketbol, voleybol, atletizm ve benzeri dallarıyla ön plana çıkan spor, Covid-19 Salgını sebebiyle mekânsal açıdan bir sınırlama yaşamıştır. Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de etkin olan ve birçok toplumsal alanı etkileyen Covid-19 Salgını, spor faaliyetlerinin ertelenmesine ve/veya sınırlandırılmasına neden olmuştur. İnsanlar, salgın sürecinde genel olarak ev içerisinde yaşamış ve spor faaliyetleri kamusal alandan ev içerisine transfer olmuştur. İnternet gazeteleri (hürriyet.com.tr, milliyet.com.tr, sözcü.com.tr) ve internet haber sitelerindeki (ensonhaber.com, mynet.com, haberler.com) “ev içi spor” haberlerini konu edinen bu çalışmada içerik çözümlemesi kullanılarak 117 haber metni analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Covid-19 Salgını sürecinde “dans ve yoga” gibi biçimsel ev içi egzersizleri kadar “bulaşık yıkama ve bahçe işleri yapma” gibi biçimsel olmayan egzersizler de ön plana çıkmıştır. Çalışma bulgularına göre, ev içi egzersizler spordan sonra en çok siyaset ve magazinle ilişkilendirilmiştir. Ev içi spor egzersizleri, en çok resmi kurumlar/kuruluşlar tarafından servis edilmiştir. Belirtilenlere ek olarak ev içi spor egzersizleriyle ilgili bilgi veren kaynakların unvan bilgilerine haber metinlerinde genel olarak yer verilmediği de çalışma kapsamında elde edilen bir diğer bulgu olmuştur.Öğe İletişim Fakülteleri Müfredatında Dijitalleşme: Gazetecilik ile Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü Eğitimindeki Dijital Derslerin Analizi(2022) Kaya, Ahmet Yalçın Kaya; Ata, Fırat; Bursa, AyşeGündelik ve/veya toplumsal hayatın gerekliliklerinden biri haline gelen dijitalleşme süreci, birçok aracı ve alanı içeriğinde barındırmaktadır. Çoğu toplumsal kurum ve kuruluş gibi medya da dijitalleşmekte ve habercilik, iletişim ve telekomünikasyon alanlarının verdiği imkânlar doğrultusunda dönüşümler yaşamaktadır. Dolayısıyla medyaya yönelik uzman iş gücü yetiştiren iletişim fakültelerinde öğrencilerin dijital araçlar ve ortamlar hakkında bilgilendirilmesi bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Aksi takdirde mesleğin uygulama alanına dâhil olan öğrenciler, dijitalleşme konusunda eksik bir bilgilenme süreciyle karşı karşıya kalacaktır. Çalışmanın konusu, devlet ve vakıf üniversitelerinin iletişim fakülteleri bünyesinde bulunan “Gazetecilik Bölümü ile Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü” müfredatında yer alan dijital içerikli derslerdir. Belirtilen iki bölüm müfredatında yer alan dijital içerikli dersleri farklı açılardan analiz etmeyi amaçlayan bu çalışma, habercilikle doğrudan bağlantısı olan iki bölümdeki müfredatı tanımlaması ve konuyla ilgili öneriler getirmesi açısından önem arz etmektedir. Nitel bir araştırma örneği olan bu çalışmada, belgesel tarama tekniği kullanılarak 605 ders dokümanı incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışma kapsamında incelenen her iki bölüm müfredatındaki dijitalleşme, 10 temel ders altında gerçekleşmektedir. Dijital içerikli dersler, analiz edilen müfredat içeriklerinde genel olarak teorik ve seçmeli olarak bulunmaktadır. Dijital içerikli derslerin üst sınıflara geçildikçe sayısal olarak arttığı da çalışma kapsamında ulaşılan bulgular arasındadır.