Yazar "Kaya, Ceyda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK İLE DUYGUSAL ZEKÂ ARASINDAKİ İLİŞKİ: PERAKENDE SEKTÖRÜNDE ÇALIŞANLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2021) Ölçer, Ferit; Kaya, CeydaLiteratürde perakende sektörü kapsamında araştırması oldukça az olan bu çalışma duygusal zekâ becerilerinin dönüşümcü liderlik davranışları üzerindeki etkisini takım liderleri bazında incelemek üzere yapılmıştır. Araştırma duygusal zekânın boyutları (kendi duygularını değerlendirme, başkalarının duygularını değerlendirme, duyguların kullanımı ve duyguların düzenlenmesi) ile dönüşümcü liderliğin boyutları (idealleştirilmiş etki, ilham verici motivasyon, entelektüel uyarım ve bireyselleştirilmiş ilgi) arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin yönünü belirlemeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda, veriler Türkiye'de bulunan bir spor perakende mağaza zincirinin şubelerinde çalışan 80 takım liderinden anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizi; keşfedici faktör, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon boyutlarının katılımcılar tarafından tek boyut olarak algılandığını göstermiştir. Ayrıca, başkalarının duygularını değerlendirme ve duyguların kullanımı boyutlarının entelektüel uyarım boyutu üzerinde, sadece duyguların kullanımı boyutunun ise idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon boyutları üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Dönüşümcü liderlik ile duygusal zekâ arasındaki ilişki: Perakende sektöründe çalışanlar üzerine bir araştırma(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Kaya, Ceyda; Ölçer, Feri̇tDönüşümcü liderler takipçilerinin beklentilerin ötesinde performans göstermelerini sağlarken aynı zamanda bireysel gelişimlerine de destek olurlar. Bu sürecin başarılı yönetilmesinin kişilerarası ilişkiler açısından hayati önem taşıyan duygusal zekâ becerileri ile ilişkili olduğu düşünülmektedir. Duygusal zekâ ve dönüşümcü liderlik arasındaki ilişki son yıllarda örgütsel davranış araştırmalarında ilgi çeken bir konu olmasına rağmen, perakende sektörü kapsamında bu konuyu ele alan çalışma yok denecek kadar azdır. Bu çalışma dönüşümcü liderlik ile duygusal zekâ arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, veriler Türkiye'de bulunan bir spor perakende mağaza zincirinin şubelerinde çalışan 80 takım liderinden anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmada dönüşümcü liderliğin alt boyutları ile duygusal zekânın alt boyutları arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla Wong ve Law (2002) tarafından geliştirilen Wong ve Law Duygusal Zekâ Ölçeği (WLEIS) ile Bass ve Avolio (1995) tarafından geliştirilen Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (MLQ) kullanılmıştır. Verilerin analizi; keşfedici faktör, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon alt boyutlarının katılımcılar tarafından idealleştirilmiş motivasyon olarak algılandığını göstermektedir. Başkalarının duygularını değerlendirme ve duyguların kullanımı alt boyutlarının entelektüel uyarım alt boyutu üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu, duyguların kullanımı alt boyutunun ise idealleştirilmiş motivasyon alt boyutu üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.