Yazar "Keskin, Sakine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tüketicilerin marka bağlılığını etkileyen faktörler ve Antakya'daki kadınların çamaşır deterjanı markası bağlılığına yönelik bir araştırma(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2007) Keskin, Sakine; Yükselen, CemalGünümüzde pazarda çok sayıda ürün bulunması, birçok ürün arasında farklılıgın kalmaması, teknolojide gelismelerin ürünlere uyarlanması rekabetin tüm boyutlarıyla agırlıgını hissettirmesine neden olmaktadır. Bu baglamda markaların alıcı belleginde yer edinmesi, sürekli marka baglılıgı yaratılması önemli amaçlar haline gelmektedir. Bu nedenle firmalar, alıcının satın alma davranıslarında markanın ne derece önemli oldugunu, marka özelliklerinin alıcı tercihlerini nasıl yönlendirdigini ve alıcıların marka seçimi ve kullanımında nelerin etkili oldugunu bilmelidirler. Bunun yanı sıra marka baglılıgının olusum asamalarında, alıcıların hangi kosulların etkisinde bulunduklarını ve her asamada alıcıların markayla ilgili sahip oldugu bilgi, düsünce ve tutumlarının hangi boyutta oldugunu bilmek, firmalara önemli rekabet avantajı saglamaktadır. Alıcıların markayı tercihinde bir çok faktör rol oynar. Alıcılar markalar arasında seçim yaparken, tercihlerini, beklentilerine en iyi cevap verecek olandan yana kullanmaktadırlar. Markalar alıcının satın alma kararı vermesinde önemli bir bilgi kaynagıdır. Marka baglılıgını incelemek üzere yapılan bu çalısmada bes bölüm yer almaktadır. Birinci bölümde, çalısmanın konusu, önemi, hipotezi ve yöntemi ile ilgili bilgiler verilmistir. kinci bölümde, markanın çesitli tanımlarına yer verilmis olup, ürünler, tüketiciler ve firmalar açısından markanın önemi ve sagladıgı yararlar ile markanın pazarlama karmasındaki yeri açıklanmıstır Üçüncü bölümde, marka baglılıgının tanımı ve önemi, bilesenleri, türleri ve olusum asamaları yer almaktadır. Tüketicilerde marka baglılıgı olusumuna etki eden faktörler de bu bölümde bulunmaktadır.