Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkmaz, Ebru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmen adaylarının etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşleri
    (2015) Korkmaz, Ebru; Korkmaz, Celalettin
    Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesindeki öğretmen adaylarının FATİH Projesi kapsamında etkileşimli tahta kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda geleceğin öğretmen adaylarını yetiştiren Eğitim Fakültelerinin milli eğitimin ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte öğretmen yetiştirme noktasında nerede oldukları belirlenmeye çalışılmıştır. Bir olgubilim çalışması olan bu araştırmada öğrencilerin görüşleri gönüllülük esasına göre yarı yapılandırılmış görüşme formu (YYGF) aracılığıyla belirlenmiştir. Araştırmada veriler içerik analizine tabi tutularak yorumlanmıştır. Analiz sonucuna göre Fen Bilgisi öğretmenliği öğrencileri lisans eğitiminde ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumlu görüş ve yetkinlik ifade etmişlerdir. Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölüm öğrencileri aksine sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri ise etkileşimli tahta kullanımına yönelik aldıkları dersleri yetersiz buldukları ve meslek hayatlarında etkileşimli tahta kullanımına yönelik olumsuz görüş belirttikleri görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Preservice Teachers' Approaches Toward Incorrect Probability Problems
    (Sage Publications Inc, 2023) Korkmaz, Ebru; Alkan, Selcuk
    Identifying the mistakes in student responses and being able to manage the solution process are among the fundamental skills that should be acquired by the pre-service teachers. This skill is important in probability, about which students have a great number of misconceptions. The aim of this study was to determine the misconceptions in the student answers given by the researcher about probability and to examine the solution explanations of the preservice teachers. In this context, the student answers containing five wrong solutions were examined. Case study, one of the qualitative research methods, was used. Forty-two third grade preservice mathematics teachers participated in the study. A task-based interview was used in the study. The findings revealed that the participants were able to recognize simple and discrete probability problems more easily and provided correct solutions; however, they had difficulty in determining the universal space independent events and failed to detect the mistakes in the student answers successfully. As a result of the research, it was concluded that the importance attached to procedural knowledge should also be given to conceptual knowledge, what a concept means as well as what it does not mean should be explained, open-ended questions that will increase the power of reasoning should be used instead of typical problems, and more effective learning should be carried out by using different teaching methods and techniques.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim