Yazar "Kumru, Selcen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 7.sınıf birey ve toplum öğrenme alanının eğitici çizgi romanlar aracılığıyla aktarılmasına yönelik öğrenci görüşleri(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2023) Kumru, Selcen; Topkaya, YavuzGünümüzde teknolojide yaşanan hızlı değişimin yansımaları eğitim öğretim alanında da hissedilmektedir. Bu bağlamda yaşanan gelişmelerden hareketle yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde güncellenen öğretim programları dâhilinde her bireyin ilgi alanına bağlı olarak materyal kullanılmasına özen gösterilmektedir. Öğrenciyi merkeze alan bu sistemde eğitici çizgi romanlar da materyaller içinde yer edinen ve her geçen gün daha geniş bir kitle için kullanılan materyale dönüşmüştür. Çizgi romanların öğrencilerin derse karşı ilgilerini artırma, kavram yanılgılarını ortadan kaldırma, soyut bilgiyi somutlaştırma gibi niteliklerinden dolayı öğretim kapsamında kullanılmasının dersin verimini arttıracağı düşünülmektedir. Bu amaçla çalışma kapsamında 7.sınıf özelinde birey ve toplum öğrenme alanında çizgi romanların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri toplanarak bu doğrultuda tespitlerde bulunulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Hatay ili Antakya ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 7. Sınıf seviyesinde 20 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öncelikli olarak konuya ilişkin literatürden yararlanılmıştır. Çalışmanın kuramsal çerçevesinde eğitim, öğretim, sosyal bilgiler, materyal ve çizgi roman başlıklarının tanımı ve özelliklerine yer verilmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış mülakat formu veri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Çalışmanın yöntem bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin bilgiler yer alırken, bulgular bölümünde ise yapılan saha çalışması neticesinde elde edilen verilerin analizlerine ve yorumlarına yer verilerek çalışma tamamlanmıştır. Çalışma sonucunda, birey ve toplum öğrenme alanının öğretiminde kullanılan eğitici çizgi romanların, öğrencilerin sosyal bilgiler dersine karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Elde edilen bulgulardan yola çıkılarak bir takım önerilerde bulunulmuştur.Öğe BİREY VE TOPLUM KONULARININ AKTARIMINDA BİR MATERYAL OLARAK EĞİTİCİ ÇİZGİ ROMANLAR(2023) Topkaya, Yavuz; Kumru, Selcen; Bozkurt, OrçunToplumların, üyesi olan bireylerde geliştirmeyi amaçladığı nitelikleri öğrenciye kazandırma ile eğitim arasında içli dışlı bir bağ vardır. Bu bağlamda baktığımız zaman eğitim sisteminin parçası olan Sosyal Bilgiler dersi kazanımları ile toplumun istediği donanıma sahip bireyler yetiştirmenin hedeflenmekte olduğu görülmektedir. Bu hedefe ulaşabilme sürecinde ise öğretim ortamları ve materyal varlığı da önemlidir. Bu gerçekten yola çıkarak etkin materyallerden olan çizgi romanın bu hedeflere ulaşma sürecindeki önemi dikkat çekmektedir. Bu araştırmanın temel amacı eğitici çizgi romanın Sosyal Bilgiler dersi kazanımlarının öğrencilere aktarılması sürecinde kullanımı ile ilgili öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. Araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Hatay Antakya ilçesinde öğrenim gören 20 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel yönlü bir çalışma olması açısından araştırmada durum çalışması tekniği tercih edilmiştir. Sosyal Bilgiler dersinde 20 öğrencinin yarı yapılandırılmış mülakat formunda yer alan sorulara yönelik cevapları içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler ışığında çizgi romanlardaki görsellerin ve diyalogların: Hızlı okuma becerisi kazandırdığı, okuma alışkanlığı kazandırdığı, okuma motivasyonu kazandırdığı, okuduğunu anlama becerisini geliştirdiği, sorun çözme becerisi kazandırdığı, empati kurabilme becerisi kazandırdığı, empatik duyguların önemini ortaya koyduğu, etkin konuşmanın ve etkin dinlemenin önemini kavrattığı, derse aktif katılma oranını arttırdığı, dersi eğlenceli hâle getirdiği ve dersi etkili dinleyebilmeyi olumlu etkilediği gibi çıkarımlara ulaşılmıştır.Öğe Ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretiminde Güncel Olayların Uygulanmasına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Deneyimleri(2020) Gürkan, Burcu; Öztürk, Fikriye Kanatlı; Kumru, SelcenAraştırmanın amacı ortaokul sosyal bilgiler dersinde güncel olayların uygulanmasına ilişkin öğretmen ve öğrenci deneyimlerini değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ölçüt örnekleme göre seçilen Gaziantep ve Hatay illerindeki 8 sosyal bilgiler öğretmeninden ve bu öğretmenlerin derslerine girdiği 5., 6. ve 7. sınıfa devam eden 15 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla 2017 Kasım ve Aralık aylarında toplanmıştır ve betimsel analiz tekniğine göre bulgulara dönüştürülmüştür. Verilerin analizi sonucunda çoğunlukla sosyal bilgiler ders konularıyla ilişkili güncel olayların işlendiği anlaşılmaktadır. Güncel olayların dersi anlaşılır kılmak, geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurmak, dikkat çekmek, kavrama düzeyini artırmak, etkin vatandaş yetiştirmek, ilgiyi artırmak, yaşamı sorgulatmak, konuyu somutlaştırmak, öğrenme düzeyini arttırmak, bilginin kalıcılığını sağlamak, günlük yaşamla ilişkilendirmek gibi çok çeşitli amaçlarla kullanıldığı; seçiminde ise öğrenci özelliklerinin, ders içeriğinin, olayın öneminin, kazanımların, ilgi ve merak uyandırıcılığının, dikkat çekiciliğinin, aktif katılımı desteklemesinin ve geçmişe atıf yapılabilmesinin etkili faktörler olduğu görülmektedir. Sosyal bilgiler derslerinde güncel olayların uygulanışında çoğunlukla soru-cevap ve tartışma yöntemlerinden yararlanılmakta, özellikle gazete ve internet güncel olay kaynağı olarak kullanılmaktadır. Güncel olayların kullanılmasıyla da öğrencilerin derse katıldıkları, ilgilerinin arttığı, dersi kolay anladıkları, bilgilerinin kalıcı hale geldiği, bilişsel ve duyuşsal davranış kazanabildikleri ifade edilmektedir.