Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kurt, Seher" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gülsün Erbil’in sanat üretimlerinde mistisizm: “Mistik Döngü” serisi üzerine çözümleyici bir yaklaşım
    (Hacettepe Üniversitesi, 2020) Bacak, Birsel Bahar; Kurt, Seher
    Gülsün Erbil’in Türkiye’nin çağdaş sanat öyküsündeki ayrıcalıklı yanı, kendi tarihine vefelsefi zeminine yönelerek, modern plastik formlarla güne taşıması, görsel dilde yorumlamasıile yakından ilişkilidir. Sanatçı yolunu çizerken Doğu ve Batı’nın farklı kültürlerinden etkilensede, kökleri sanatını besleyen en önemli kaynak olur. Dış gözleminde, tinsel yaklaşımla soyut birkozmologyanın üzerine giderken, Doğu’nun içsel bilgisiyle de ilgilenir ve üretimlerinde MevlanaCelaleddin Rumi ile kurduğu derin ilişki her dönem diri kalır. Bu felsefi öğretiyle özüne dahafazla yoğunlaşıp yakınlaşarak, düşünce boyutunda “Mistik Döngü” kavramını geliştirirken, sanatsal üretim sürecinde, anlamı ilk planda tutan soyut ve kavramsal arayışları minimal plastikögelerle ortaya koymuştur. Nitekim sanatçı, her defasında düşünceden ortaya çıkan eserleriyleincelenmesi gereken bir yaratım süreci sergilemektedir. Dolayısıyla makalenin konusunu bubireysel üretim sürecine tanıklık etmek, sanatçının eserlerinin arka planında yer alan kuramsalyanın plastik etkilerini anlamlandırıp, göstermek oluşturmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ''SOYLULAŞTIRMA'' KAVRAMI ÜZERİNDEN ÜRETİM YAPAN SANATÇILARA YÖNELİK BİR İNCELEME
    (2021) Düzce, Gülru; Kurt, Seher
    Soylulas?tırma, kapitalizmin belli bir evresinde ortaya c?ıkan bir dinamig?in parc?ası-o dinamig?in kentsel meka?n du?zeyinde yansımasıdır. Soylulas?tırma eylemi ilk olarak 1950’li ve 60’lı yıllarda New York ve Londra gibi s?ehirlerinde ortaya c?ıkmıs?, ic?erdig?i yerinden edilme boyutu nedeniyle 80’li ve 90’lı yıllar boyunca uzun tartıs?malara neden olmus?tur. Soylulas?tırma, c?ok fazla do?nu?s?u?m su?recini tek bir c?atıda topladıg?ı ic?in her biles?eninin kendi ic?erisinde deg?erlendirilmesi gerekir. Soylulas?tırma kavramı c?og?u zaman sosyal politikalar ile desteklenmis? ve kentsel politika aracı olarak kullanılmıs?tır. Kimi du?s?u?nu?rlere go?re de; belli bir tarihsel ve ku?ltu?rel bilince ulas?madan sadece ‘fiziksel kılıflar’ d iyebileceg?imiz s? ekilde y u?zeysel o larak u? retilmis?tir. Toplumsal g erc?eklik o larak y as?adıg?ımız meka?nlardaki bu fiziksel k ılıflar, de g?is?im ile deg?is?mezlik ar asındaki ge lgitleri bi r ar ada ba rındırır. Soylulas?tırma bag?lamdan bag?lama deg?is?iklik yas?ayan iktisadi ic?erig?inin yanı sıra ku?ltu?rel yan anlamlarla da yu?klu? oldug?u ic?in oldukc?a karmas?ık bir yapıya sahiptir. Bu c?alıs?mada soylulas?tırmayı, insanların c?evreye bilinc?li olarak verdig?i zararla silinmeye yu?z tutan gec?mis?in izlerini tas?ıyan sanatsal u?retimler ac?ısından ‘yerinden edilen’ ve ‘yerine gelen’ bag?lamında ele alacag?ız.
  • [ N/A ]
    Öğe
    A STUDY OF ARISTS WHO PRODUCE THROUGH THE CONCEPT OF GENTRIFICATION
    (Anadolu Univ, 2021) Duzce, Gulru; Kurt, Seher
    Gentrification is part of a dynamic that emerges at a certain stage of capitalism - it is the reflection of that dynamic at the urban space level. The act of gentrification first emerged in the 1950s and 60s in cities such as New York and London, and caused long discussions throughout the 80s and 90s due to the dimension of displacement. Since gentrification gathers so many transformation processes under one roof, each component must be evaluated within itself. The concept of gentrification has often been supported by social policies and used as an urban policy tool. According to some thinkers; it has been produced superficially in a way that we can only call physical sheaths without reaching a certain historical and cultural consciousness. These physical sheaths in the spaces we live in as social reality contain the tides between change and stability together. Gentrification has a very complex structure as it is loaded with cultural connotations as well as its economic content, which changes from context to context. In this study, we will consider gentrification in the context of 'displaced' and `substituted' in terms of artistic productions bearing the traces of the past, which are about to be erased by the conscious damage of people to the environment.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim