Yazar "Kuzu, Sekvan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Active listening strategies of academically successful university students(2015) Canpolat, Murat; Kuzu, Sekvan; Yıldırım, Bilal; Canpolat, SevilayProblem Durumu: Dinleme becerisi insanın kazandığı ilk dil becerisidir. Bebeklerin anne karnında 5. aydan itibaren dışarıdaki sesleri duydukları bilinmektedir. Temel dil becerileri arasında ilk ve en fazla kullanılan dinleme becerisinin tanımı alanın araştırmacıları tarafından farklı şekillerde yapılmıştır. Dinleme mesaj gönderme (iletme), mesajı işitme (duyma) ve mesajın anlamlandırılmasından oluşmaktadır. Bunlar dinlemenin özellikleridir. Dinleme, karşı tarafı edilgen bir yapıda izleme değil, iletişimin tam olarak gerçekleşebilmesi için iletiyi alma ve yorumlama çabasıdır. Bireyin ana dilini edinme süreciyle geçirdiği bütün öğrenme yaşantılarında dinleme becerisinin rolü gitgide artmaktadır. Ortalama olarak insan faaliyetlerinin yarısına yakını dinlemekle geçer. Minnesota Üniversitesi'nden Dr. Lyman K. Steal'in dinleme ile ilgili yaptığı araştırmasında iletişime ayrılan sürenin %45'i dinlemeyle geçmektedir. İnsanlar öğrenme, beslenme, iletişim kurma, konuşma, duygulanma vs gibi birçok bilişsel, duyuşsal, sosyal vs. gibi gereksinimlerini birbirlerini dinleyerek karşılarlar. Formal ve informal öğrenmelerin büyük bölümü dinlemeyle geçirilmektedir. Bu durum dinleme eğitiminin hem okulda hem de ailede yeterince önemsenmesi anlamına gelmektedir. Okullarımızda öğretmenlerin pek çoğu düz anlatım yöntemini kullanmaktadır. Bu durumda öğrencilerin dinlemeye ayırdıkları zaman daha da artmakta, öğrenciler öğrendiklerinin neredeyse %83'ünü dinleme yoluyla elde etmektedirler. Formal eğitim ortamlarında dinlemenin niteliği öğrenmeyi önemli ölçüde etkilemektedir. Derse ilgi duymayan bir öğrenci gönülsüz dinlemekte, zamanın çabuk geçmesini düşünerek dersin bir an önce bitmesini isteyebilmektedir.. Bu tür durumlarda öğrenciler pasif, görünüşte dinleyici durumundadırlar. İlgi duymadığı, dikkatinin çekilmediği bir durumda bireyin kalıcı ve verimli öğrenmeler geçireceği dinleme stratejileri kullanması düşünülemez. Bazen de öğrenciler derse istekle katılıp tartışmakta, öğretmeni dinlemekte, sorular sormaktadırlar. Bu gibi durumlarda ise aktif dinleme gerçekleşir ve öğrenciler daha kalıcı ve verimli öğrenmeler gerçekleştirirler. Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı akademik yönden başarılı üniversite öğrencilerinin derslerde kullandıkları aktif dinleme becerilerinin tanımlanması ve bu öğrencilerin aktif dinleme becerisi üzerine görüşlerini incelemektir. Araştırmanın Yöntemi: Çalışma, akademik yönden başarılı üniversite öğrencilerinin sınıf ortamında gözlenip yine aynı öğrencilerin aktif dinleme becerisi üzerine görüşlerinin incelendiği tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Tarama modelinde, araştırmaya katılanlar içinde bulundukları koşullara herhangi bir müdahale yapılmadan oldukları gibi değerlendirilir. Bulgular: Araştırmadan elde edilen gözlem ve görüşme sonuçlarına ilişkin bulgular gözlem ve görüşme ana başlıkları altında bilişsel, duyuşsal, ve devinişsel stratejiler olmak üzere üç alt başlık altında sunulmuştur. Aktif dinleme birçok zihinsel davranışları içeren bilişsel bir süreçtir. Yapılan görüşmelerle elde edilen verilere göre öğrenciler ders dinlerken daha çok dikkatini verme (n = 8), not tutma (n= 8), ilişkilendirme ve benzetim (n= 7), soru sorma (n= 7), birleştirme ve çıkarımda bulunma (n= 6), ana fikri yakalama (n= 4), amaç belirleme (n = 3) gibi bilişsel stratejiler kullandıklarını ifade etmişlerdir. Yapılan görüşmelerde elde edilen verilere göre öğrenciler daha çok derse zamanında katılım (n= 7), motivasyon (n= 6), sakin olma (n= 5), beğenme (n= 5), sıkılma (n = 3) gibi duyuşsal davranışları ifade etmişlerdir. Yapılan görüşmelerde elde edilen verilere göre öğrenciler daha çok tahtaya yakın olma (n= 7), baş ve gözle takip etme (n= 6), göz teması kurma (n= 6), geri bildirim (n = 6), dik oturma (n= 6), jest, mimik, ses tonu ve vurgulara dikkat (n= 6), başka şeyle ilgilenme (n= 4) gibi devinişsel davranışlar ifade etmişlerdir. Yapılan gözlem sonucunda öğrencilerin bilişsel stratejilerden sırasıyla dikkatini verme, not tutma, ilişkilendirme ve benzetim, soru sorma stratejilerini kullandıkları gözlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Araştırmadan elde edilen verilere göre akademik yönden başarılı üniversite öğrencilerinin aktif dinlemede farklı bilişsel, duyuşsal ve devinişsel stratejiler kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerin genelde dikkatini verme, not tutma, ilişkilendirme ve benzetim, soru sorma, birleştirme, çıkarımda bulunma, ana fikri yakalama, amaç belirleme gibi bilişsel stratejiler; derse zamanında katılım, motivasyon, sakin olma, beğenme gibi duyuşsal stratejiler; tahtaya yakın olma, baş ve gözle takip etme, göz teması kurma, geri bildirim, dik oturma, jest, mimik, ses tonu ve vurgulara dikkat etme gibi devinişsel stratejileri kullandıkları bulunmuştur. Öğrenme ortamları, sosyal becerilerin geliştirildiği, öğrencilerin aktif olduğu, ilgi ve yeteneklerine göre öğrenme görevlerinin verildiği öğrenme yaklaşımlarına göre tasarlanmalıdır. Öğrenme ortamlarında dinleme becerisine yönelik etkinliklere yeterince yer verilerek her öğrencinin temel eğitimden itibaren dinleme stratejisi geliştirmesi, dinlemenin birçok çeşidini amacına yönelik olarak kullanabilmesi önemlidir.Öğe An Investigation of Teachers' Beliefs about Learning(Fac Teacher Education, 2014) Bay, Erdal; Ilhan, Mustafa; Aydin, Zeynep; Kinay, Ismail; Yigit, Celal; Kahramanoglu, Recep; Kuzu, SekvanThe aim of this study was to investigate teachers' beliefs about learning. So, we investigated the level of teachers' beliefs about the traditional and constructivist approach (cognitive, social and radical). Further, it was questioned how teachers developed qualifications needed for the constructivist approach. The study was conducted on 233 teachers working in the city centre of Gaziantep in Turkey during 2011-2012 school year. Beliefs about Learning Scale, developed by the researchers, was used for data collection. The results revealed that the teachers adopted the constructivist approach at a higher level than the traditional approach. Speaking about the constructivist approach dimensions, the teachers adopted the social constructivist approach at a higher level than cognitive and radical constructivist approaches. According to the gender variable, the extent to which the female teachers adopted the constructivist approach was higher in comparison with the male teachers. Moreover, it was found that the level of classroom teachers' beliefs about the traditional approach was higher than that of subject teachers' beliefs according to seniority. Another finding was that the increase in seniority increased the teachers' beliefs about the traditional approach. The findings indicated that the teachers adopted qualifications for the constructivist approach mostly during their undergraduate and post-graduate education.Öğe An investigation of teachers’ beliefs about learning(FACTEACHEREDUCATION, 2014) Bay, Erdal; Ilhan, Mustafa; Aydın, Zeynep; Kinay, İsmail; Yiğit, Celal; Kahramanoğlu, Recep; Kuzu, SekvanThe aim of this study was to investigate teachers’ beliefs about learning. So, we investigated the level of teachers’ beliefs about the traditional and constructivist approach (cognitive, social and radical). Further, it was questioned how teachers developed qualifications needed for the constructivist approach. The study was conducted on 233 teachers working in the city centre of Gaziantep in Turkey during 2011-2012 school year. “Beliefs about Learning Scale”, developed by the researchers, was used for data collection. The results revealed that the teachers adopted the constructivist approach at a higher level than the traditional approach. Speaking about the constructivist approach dimensions, the teachers adopted the social constructivist approach at a higher level than cognitive and radical constructivist approaches. According to the gender variable, the extent to which the female teachers adopted the constructivist approach was higher in comparison with the male teachers. Moreover, it was found that the level of classroom teachers’ beliefs about the traditional approach was higher than that of subject teachers’ beliefs according to seniority. Another finding was that the increase in seniority increased the teachers’ beliefs about the traditional approach. The findings indicated that the teachers adopted qualifications for the constructivist approach mostly during their undergraduate and post-graduate education. © 2014, Facteachereducation. All rights reserved.Öğe Öğretmen adayları için "Öğretim ilke ve yöntemleri dersi öz yeterlilik ölçeğinin geliştirilmesi 1(2015) Kuzu, Sekvan; Demir, ServetBu çalışmada öğretmen adaylarının, öğretim ilke ve yöntemleri dersi öz yeterliklerini ölçmeye ilişkin bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada ölçeği oluşturan maddeler Yüksek Öğretim Kurumu'nun (YÖK) öğretim ilke ve yöntemleri dersi için belirlediği kur tanımına göre hazırlanmıştır. Hazırlanan ön uygulama taslak formu Mustafa Kemal Üniversitesinde öğrenim gören 327 öğretmen adayına uygulanmıştır. Toplanan formlardan 300 tanesi üzerinde istatiksel analizler yapılmıştır. Faktör analizine göre ölçek, 6 faktör ve 33 maddeden oluşmaktadır. Faktörler toplam varyansın % 67'sini açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı (?) .95 olup, ölçeğin faktörleri için güvenirlik katsayısı. 85-.91 arasında değişmektedir. Elde edilen sonuçlar göz önüne alındığında ölçeğin geçerli ve güvenilir bir yapıya sahip olduğu ve yapılacak olan araştırmalarda kullanılabileceği belirlenmiştir.