Yazar "Mehmet Kara" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hatay ili ihracatçılarının taşımacılıktan kaynaklanan sorunları ve çözüm önerileri(2007) Mehmet Kara; Mehmet Duruel; Lütfü Tayfur; Halil DemirerAraştırmamızda, ülkemiz ihracatında (özellikle yaş meyve-sebze) ve uluslararası taşımacılığında çok önemli bir yere sahip olan Hatay ili ihracatçılarının taşımacılıkla ilgili sorunları incelenmiştir. İhracatçıların karayolu taşımacılığında; vize, yol geçiş belgeleri ve ücretleri, sınır geçişleri ile konvoy uygulamaları gibi uluslararası yapı ve uygulamalardan kaynaklanan sorunları; yük tahdidi, araç yaşı sınırı gibi Türkiye ekonomisi ve mevzuatından kaynaklanan sorunları; firmaların kurumsallaşamamaları, yetki kargaşası ve sürücülerin öğrenim düzeylerinin düşüklüğü gibi taşımacılık firmalarından kaynaklanan sorunları bulunmaktadır. Denizyolu taşımacılığında en önemli sorun, yabancı bandıralı gemilere yüksek navlun bedelleri ödenmesidir. Ayrıca, ilde denizyolu taşımacılığına talebin az olması ve altyapı yetersizlikleri, ihracatçıların daha ekonomik taşıma maliyeti sağlayacak büyüklükte ve sıklıkta gemi bulmalarını güçleştirmektedir. Taşımacılıkta etkinliği artırmak için, kombine taşımacılık anlayışının benimsenmesi gerekmektedir. Çünkü, ihracat açısından optimal taşıma biçimi; en güvenli, en kısa sürede ve en uygun fiyatla yapılanıdır. Uluslararası taşımacılıkta karşılaşılan vize, konvoy uygulamaları, yol geçiş belgeleri ve ücretleri ile sınır geçişleri gibi önemli sorunların çözümünde Karma Ulaştırma Komisyonu toplantıları önemli katkılar sağlayacaktır. Türkiye’de ulaştırma politikaları ve öncelikleri belirlenirken olayın ihracat boyutu ihmal edilmemelidir. Türk karayolu taşımacılığı, küresel ekonomide varlığını sürdürebilmesi için güçlü, verimli, rekabetçi, değişime açık ve kendini sorgulayan bir yapıya kavuşmalıdır. Bu bağlamda, 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ile getirilen nakliye firmalarına yönelik düzenlemeler sektöre önemli katkılar sağlayacaktır.