Yazar "Nacar, Sedat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 7. sınıf görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesinin öğrenci başarısına katkıları(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Nacar, Sedat; Beştepe, Nami̇ ErenGörsel sanatlar eğitimi dersinin, gerçek sanat yapıtlarının saklandığı, korunduğu, sergilendiği mekanlar olan, eğitim ortamı olarak da kullanılabilen müzelerde yapılmasının öğrenci başarısına etkisini araştırmayı amaçlayan bu çalışmada, 2017-2018 Eğitim-Öğretim döneminde Muğla ili Bodrum ilçesi Cumhuriyet Ortaokulu 7.sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilen çalışma grubundan veriler alınmıştır. Veri toplama sürecinde deney grubu ve kontrol grubu oluşturulmuş, gözlem formu ile veriler toplanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine okul ortamında sınıfta, deney grubu öğrencilerine de okul dışı eğitim mekânı olarak da kullanılabilecek olan gerçek sanat yapıtların sergilendiği Bodrum Mozole Anıt müzesinde ön test ve son test çalışma kâğıtlarının yanında karakalem modelden çizim, iki boyutlu rölyef çizimi ve üç boyutlu anıt mezarın maketinin çizilmesi uygulamaları yaptırılmıştır. Yapılan testler ve uygulamalar sonucunda; öntest sonuçları iki grupla karşılaştırıldığında farklılaşmazken son test sonuçları deney grubu lehine farklılaşmıştır. Öğrencilerin yaptığı çalışmalar karşılaştırıldığında ise puanları ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuçta, görsel sanatlar eğitimi dersinin müzede işlenmesi öğrenci başarısına ve dersin becerilerine yönelik farkındalık düzeylerine olumlu katkılar yapmıştır. Araştırmada öğretmenlere sınıf ortamı dışında gerçek sanat yapıtlarının bulunduğu mekânlar olan müzelerde ders işlemeye çalışmaları, öğrencilere okul dışında da derslerin yapılabileceği konusunda da bir bilinç kazandırmaları ve ders programında gerçekleşmesi umulan kazanımları okul içi sınıf ortamlarında farklı yerlerde de kazandırmaya çalışmaları önerilmektedir.