Yazar "Oktay, Münir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kimya eğitiminde probleme dayalı öğrrenmenin avantaj ve dezavantajları : Bir durum çalışması(2009) Tatar, Erdal; Oktay, Münir; Tüysüz, CengizBu çalışmada hazırlanan problem senaryolarının Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) için uygun olup olmadığı belirlenerek bir PDÖ uygulamasının gerçekleştiril-mesi ve gerçekleştirilen uygulamaya yönelik öğrenci görüşleri alınarak PDÖ’nin avantaj ve dezavantajlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla termodinamiğin birinci yasası ile ilgili altı tane problem senaryosu hazırlanmıştır. Hazırlanan problem senaryolarının PDÖ problemi için yeterli özelliklere sahip olup olmadığını belirlemek amacıyla uzman görüşleri alınmıştır. Sonraki aşamada 18 ders saati PDÖ uygulaması yapılmıştır. Çalışmanın sonunda PDÖ uygulamasına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla mülakatlar yapılarak öğrencilerin PDÖ hakkındaki olumlu ve olumsuz görüşleri belirlenmiştir. Araştırma sonunda; bilgi kaynaklarını kullanma, grupla işbirliği içinde çalışma, yüksek motivasyon ve pozitif tutum, akılda kalıcılık, iletişime geçme, problem çözme ve kendi kendine öğrenme PDÖ’nin avantajları olarak belirlenmiştir. Bunun yanında sınırlı zaman, yönteme alışkın olmama, grupların yapısı ve yetersiz işbirliği, değerlendirme problemi, eksik bilgi edinme ve iletişim problemi PDÖ’nin dezavantajları olarak belirlenmiştir.