Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Saygun, Meral" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ambulans personeline verilen eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi
    (2013) Ülger, Hüseyin; Deniz, Turgut; Saygun, Meral; Çiftçi, Nuran; Karakuş, Ali; Kandiş, Hayati
    AMAÇ: 112 ambulanslarında çalışan yardımcı sağlık personeline verilen üç günlük eğitim modülünün etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. YÖNTEM: Kursa Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı olarak 112 ilk ve acil yardım ambulans sisteminde çalışan tüm personelin katılımı öngörülmüştür. Eğitime katılan tüm personele 20-25 kişilik gruplar halinde 6 grup olarak üçer günlük sürelerle teorik ve pratik ilk yardım eğitimi verilmiştir. Tüm gruplara eğitim öncesi ve eğitim sonrası 50 soruluk form uygulanmıştır. BULGULAR: Eğitime Kırıkkale ili dâhilindeki ambulans sistemi çalışanı 132 kişi katılmıştır. Çalışmaya katılan personelin %63,6’sı erkek ve %66’sı evliydi. Yaş gruplarına göre sınıflandırıldığında %44’ünün 26-35 yaş grubunda olduğu saptanmıştı. Meslek gruplarına göre gruplandırıldığında ATT’ler %47’yi, sağlık memurları ise %40,2’yi oluşturmaktaydı. Eğitim durumları değerlendirildiğinde %53,0’ının lise, %43,2’sinin önlisans mezunu olduğu saptanmıştır. Tüm kursiyerlerin %50,8’i 1-5 yıllık mesleki tecrübeye sahipti. Tüm gruplar birlikte değerlendirildiğinde ön test başarı puanı (29,58±6,74) ile son test başarı puanı (39,81±4,68) arasında istatistiksel anlamlı farklılık mevcuttu (p<0.001). ATT ve paramedikler ile diğer gruplar kıyaslandığında; ön testte ATT ve paramediklerin olduğu grup (31,55±6,52) ile diğerlerinin olduğu grup (27,70±6,4) arasında puan farkı mevcuttu (p=0.003). Son testte ise ATT ve paramediklerin oluşturduğu grup ile diğer grup arasında puan farkı mevcut değildi (p=0.765). SONUÇ: Sınırlı sürede yapılan mesleki eğitim modülünün, bilgi düzeyi üzerinde anlamlı olumlu farlılık sağlanmasında ve personel bilgi düzey standardizasyonunun sağlanmasında etkili olduğu saptanmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The efficiency evaluation of the training activity given to ambulance personnel
    (2013) Ülger, Hüseyin; Deniz, Turgut; Saygun, Meral; Çiftçi, Nuran; Karakuş, Ali; Kandiş, Hayati
    Aim: It was aimed to evaluate the efficiency of the three days module given to the assistant health personnel working in 112 ambulances. Methods: It was assumed that all the personnel working in the 112 ambulance systems under the health directory of Ki{dotless}ri{dotless}kkale city would be involved. Theoretic and practical first aid training was given to all the personnel attending to the course in 6 groups of 20-25 with duration of 3 days for each. A 50 itemed questionnaire was applied to all the groups before and after the training. Results: 132 people working in ambulance system in Ki{dotless}ri{dotless}kkale city were involved in training. 63.6% of the personnel involved in the study were male and 66% were married. When they were grouped according to age, it was determined that 44% of them were in 26-35 age group. When they were grouped according to branches, it was determined that 47% of them were emergency medical technician (EMT) and 40.2% were health officer. When their level of education was taken into consideration, it was determined that 53% of them were graduates of high school and 43.2% were graduates of associate degree. 50.8% of all the personnel had a job experience of 1-5 years. When all the groups were evaluated together, there was a statistical meaningful difference (p<0.001) between pretest success grade (29.58±6.74) and posttest success grade (39.81±4.68). When EMT, paramedics and the other groups were compared; there was a pr test grade difference(p=0,003) between EMT and paramedics group(31,55±6,52) and the others' group(27.70±6.4). There wasn't a grade difference between EMT, paramedics group and the others' group in posttest (p=0.765). Conclusion: The occupational training module which was done in a limited time was determined to be effective in providing a meaningful positive difference in knowledge level and providing personnel knowledge level standardization.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim