Yazar "Sohbet, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The impact of ergonomic conditions on factory workers’ self-esteem in Turkey(Rafsanjan University of Medical Sciences, 2019) Sohbet, Rabia; Yeşilyurt, Burak; Okuyan, Canan BirimogluBackground: Working time accounts for a great deal of an individual worker’s life. This study aims to examine the impact of ergonomic conditions on the self-esteem of workers in Gaziantep, Turkey. Materials and Methods: This descriptive study was conducted recruiting 755 workers from two factories and verbal informed consent was obtained from the workers. Data were obtained from groups using a self-report form (63 items) and the Rosenberg Self-Esteem Scale (10 items). Results: of 755 workers, 38.3% were aged 26–30 yrs, and 97.2% were male. In addition, 75.4% of the workers reported that they did not have an ergonomic working environment, and 87.4% of low self-esteem workers did not adopt correct posture when working (p < 0.05). Conclusions: Most of the workers did not adopt correct posture when working and did not enjoy an ergonomic working environment. Based on the results, creating such an environment would benefit the workers. © The Author(s) 2019; All rights reserved.Öğe Meme kanseri ve erken tanı yöntemleri eğitiminin öğrencilerin sağlık bilgisi, inanç ve uygulamalarına etkisi(Logos Yayıncılık, 2019) Gümüş Şekerci, Yasemin; Sohbet, RabiaAmaç: Bu çalışma sağlık alanı dışında eğitim gören kız öğrencilere meme kanseri ve erken tanı yöntemleri konusunda verilen eğitimin sağlık bilgisi, inanç ve uygulamalarına etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırma bir üniversitenin sağlık alanları dışında öğrenim gören 1114 kız öğrenci ile yürütülmüş tek grup ön test - son test değerlendirmeli yarı deneysel çalışmadır. Öğrencilere 20-30 kişilik gruplar halinde 40-45’er dakikalık “meme kanseri ve erken tanı yöntemleri” eğitimi verilmiştir. Veriler literatüre uygun olarak hazırlanan anket formu ve Sağlık İnanç Modeli Ölçeği ile eğitim öncesi, eğitim sonrası ve eğitimden bir ay sonra olmak üzere üç aşamada toplanmıştır. İstatistiksel değerlendirme sayı, yüzde, ortalama, standart sapma ve t testi kullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,23±2,61’dir. Öğrencilerin %11,3’ü doktor teşhisiyle herhangi bir meme hastalığı tanısı konulmuştur. Öğrencilerin %15,8’inin ailesinde meme kanseri bulunmaktadır. Meme kanseri ve erken tanı yöntemleri eğitimi sonrasında öğrencilerin sağlık bilgisi ve uygulama durumlarını artırmıştır (p<0,05). Eğitim sonrası öğrencilerin duyarlılık, önemseme, öz-etkililik, sağlık motivasyonu ve yarar algılarında artma, engeller boyutunda azalma tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç: Meme kanseri ve erken tanı yöntemi eğitimi sağlık alanı dışındaki alanlarda eğitim gören öğrencilerin bilgi, inanç ve uygulamalarını olumlu yönde etkilemiştir.