Yazar "Topbasan, Veli" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dijital illüstrasyon ve bilgisayar oyunlarında karakter tasarım(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2013) Topbasan, Veli; Özcan, Berna ÖzlemDijital teknolojiler, günlük hayatımızın her alanına girmiş ve yaşantımıza büyük ölçüde etki etmiştir. Başından beri güncel olanı sanatına taşıyan sanatçı, dijital teknolojileri de birer sanat aracına dönüştürmüştür. Böylece `dijital sanatlar' söylemi ortaya çıkmış, hızın önem kazandığı günümüzde sanatçılar dijital tekniklerin hızını kullanarak çağa ayak uydurmaya başlamıştır. Bu çevrede dijital sanatlar bünyesinde bulunan ve geleneksel yöntemlere göre çok daha hızlı üretilen dijital illüstrasyonun önemi giderek artmaktadır. Gelişen teknolojiden büyük ölçüde yararlanan sinema ve bilgisayar oyunu endüstrisinde, karakterler ve araçları, yaşadıkları evren ve bulundukları mekan dijital illüstratörler tarafından tasarlanmaktadır.Bu tür prodüksiyonlarda, her şeyin kendisi için hazırlandığı karakter, senaryonun merkezidir, olaylar onunla anlam kazanır. Karakterin seyirci ve oyuncusuyla güçlü bir etkileşim içinde olması için kişilik özelliklerinin yanı sıra görsel kimliği de oldukça önemlidir. Çünkü karakterin görsel tasarımı, oyuncunun karaktere ısınması, onu yönetmekten zevk alması, oyunun başarısı için gereklidir. Başarılı bir bütün olarak karakter tasarım ancak konusunda uzmanlaşmış, bilgi birikimi ve deneyimi gelişmiş dijital illüstratörler tarafından yapılabilmektedir.Bu tez çalışması, illüstrasyon konusunu temel alarak illüstrasyon çeşitlerini, dijital illüstrasyonun gerekliliğini, konsept tasarım sürecindeki yerini ve karakter tasarıma katkısını incelemektedir. Birinci bölümde illüstrasyonun tanımı, tarihi ve kullanım alanları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde dijital illüstrasyonun tarihi, çoğunlukla kullanıldığı alanlar ve tasarım sürecinde kullanılan araçlar ele alınmıştır. Üçüncü bölümde oyun ve bilgisayar oyunlarının eğlence endüstrisindeki önemine değinilmiş, oyun türleri açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise karakter, senaryodaki önemi, karakteri başarılı yapan etkenler, karakter tasarımında dikkat edilecek hususlar ve karakter tasarım süreci incelenmiştir. Konunun irdelenmesinde ilgili literatür taranmış, çeşitli görsel örnekler incelenmiştir. Dijital illüstrasyon sanatçıları Kerem Beyit, Yiğit Köroğlu, Ertaç Altınöz ve Eren Arık ile yapılan görüşmeler tezin çatısını önemli ölçüde desteklemiştir.ANAHTAR KELİMELERİllüstrasyon, dijital illüstrasyon, bilgisayar oyunları, video oyunları, karakter tasarım, konsept tasarım, konsept sanat.