Yazar "Tosun, Cemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Investigation of Factors Affecting Students' Science Achievement According to Student Science Teachers(Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2016) Tatar, Erdal; Tuysuz, Cengiz; Tosun, Cemal; Ilhan, NailIn this study, it was aimed to investigate the factors affecting students' science achievement according to student science teachers. The survey model which is one of the quantitative research methods was used. The sample was consisted of total 606 student science teachers from four state universities in Turkey. The data were obtained by using the Questionnaire of Factors Affecting Students' Science Achievement (QFASSA). The data were analyzed by using the descriptive analyzing technique. The factors affecting students' science achievement were analyzed under five dimensions. The result of the study shows that the most important factors affecting student science achievement according to student science teachers are the items in the dimensions of teacher and curriculum. The results also indicates that the most important predictor of science achievement is. teaching the topics in a way that may arouse the students' curiosity. in the teacher dimension of QFASSA.Öğe Ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin fen başarısı belirleyicileri(2015) Tosun, Cemal; İlhan, Nail; Tatar, Erdal; Tüysüz, Cengiz; Karakuyu, YunusBu çalışmada, farklı öğretim seviyelerindeki öğrencilerin algılarına dayalı olarak fen derslerinde öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma tarama türü araştırma yönteminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Bartın, Hatay, Kilis ve Uşak illerindeki 179 ortaokul, 128 lise ve 206 üniversite olmak üzere toplam 513 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Fen Başarısını Etkileyen Faktörler Anketi (FBEFA) adında nitel bir anket kullanılarak öğrencilerin fen başarısı üzerine etki eden faktörler hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada elde edilen kategorilere göre bulgular incelendiğinde, ortaokul, lise ve üniversite düzeylerindeki öğrencilerin büyük bir bölümünün fen başarısında en önemli faktörlerin öğrenci merkezli, sonra ise öğretmen merkezli olduğunu ifade ettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin fen başarısını etkileyen ilk on faktör ortaokul, lise ve üniversite düzeylerinde karşılaştırmalı olarak incelendiğinde ise ortak faktörlerin; konu tekrarı, deney yapmak ve öğretmenin ders anlatım yöntem ve tekniği şeklinde olduğu belirlenmiştir