Yazar "Ural, Tülin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çok uluslu işletmelerin tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim araçlarının küresel tüketici kültürü üzerine etkisi(2008) Ural, TülinBu çalışma, çok uluslu işletmelerin tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim araçlarının küresel tüketici kültürü üzerindeki etkisini açıklamayı hedeflemektedir. Küreselleşme, tüketici pazarlarının özelliklerini ve tüketicilerin satın alma davranışını değiştirmektedir. Küresel tüketici kültürü, tek bir ülkenin değil, uluslararası olarak tanımlanan daha büyük grupların kültürel kimliği olarak tanımlanmaktadır. Öğrenciler üzerinde yapılan ampirik araştırmada, küresel tüketici kültürünün, çok uluslu işletmelerin tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim araçlarının etkisiyle şekillenmekte olduğu saptanmıştır. Bulgular ışığında, pazarlama yöneticileri ve araştırmacılara öneriler sunulmaktadır.Öğe Değer temelli fiyatlama : Ürünün tüketici değer algısına göre fiyatlanması(2008) Ural, TülinBu çalışmanın amacı, uygulamada değer temelli fiyatlama yönteminin kullanımına ilişkin içerikler sunmaktır. Pazarlamacılar her zaman pazarlama karması elemanlarından biri olan fiyatlamaya daha az önem vermişlerdir. Oysaki fiyatlama, diğer pazarlama karması elemanlarına (ürün, dağıtım, tutundurma) oranla işletmenin satış ve karlarını daha kısa dönemde ve daha fazla arttıran elemandır. Çalışmada, tüketicinin değer algısını belirleyen faktörler ve değer temelli fiyatlama yöntemi hipotetik bir örnek uygulama ile açıklanmaktadır. Çalışma, uygulamacılar ve akademisyenler için yöntemin potansiyel yararlarına da değinmektedir.Öğe An empirical study on antecedents of consumption values : the moderating effect of social class(Kenan Çelik, 2020) Ural, Tülin; Balıkçıoğlu, Betül; Oypan, OğuzRecently, cultural transformation has resulted in changing the consumption values. Lack of the deeper explanations regarding the antecedents of consumption values is the motivation of this study. The study aims to explain the effects of global consumer culture, individualism, collectivism and materialism as antecedents, on consumption values of consumer. A partial least square structural equation modeling (PLS-SEM) and multi-group analysis were applied to test the hypotheses suggested in the structural model. The results indicate that materialism partially mediates the relationship between global consumer culture and consumption values besides the relationship between collectivism and consumption values. Materialism full mediates the relationship between individualism and consumption values. The results reveal that there aren’t differences the direction and power of the structural model paths between middle-class group and other-class group except for indirect effects.Öğe Güçlü kent markası oluşturmada destinasyon kişiliği, bilişsel ve duygusal imajın rolü : Hatay örneği(2016) Ural, Tülin; Tercan, Ebru; Arslan, Müzeyyen; Taner, DemetBu araştırma, bir kentin bilişsel imajı, duygusal imajı ve destinasyon kişiliğinin, turistlerin kenti başkasına tavsiye etme davranışına oransal etkilerini açıklamayı amaçlamaktadır. Araştırma aynı zamanda bu etkilerin, turistlerin kenti ziyaret etme sıklığı ve amaçlarına göre oluşan alt gruplarda farklılık gösterip göstermediğini test etmektedir. Alan çalışması, Hatay'ın üç turistik ilçesi olan Antakya, Defne ve Samandağ'da Nisan 2015' te yürütülmüştür. Veriler; otel, hava limanı ve tarihsel mekânlarda bulunan 244 turistten toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, duygusal marka imajı ve destinasyon kişiliğinin kenti arkadaş ve akrabalara tavsiye etme niyetine pozitif etkisi olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu ilişkide, duygusal marka imajının etkisi, destinasyon kişiliğinin etkisine oranla daha fazladır. Bölümleme temelli analizde, hem ilk kez hem de tekrar tatil amaçlı seyahat edenlerde, bilişsel imaj, tavsiye etme niyetini etkileyen tek anlamlı değişkendir. İlk kez iş seyahati ve diğer amaçlarla gelenlerde ise, duygusal imaj etkili olmaktadır. Ancak iş seyahati için tekrar gelenlerde destinasyon kişiliğinin duygusal imajdan daha önemli olduğu bulunmuştur. Yeni yerler görme amacıyla ilk kez gelenlerde duygusal imaj tek anlamlı değişken iken tekrarlayan gelişlerde destinasyon kişiliği öne çıkmaktadırÖğe Is ethical judgement influenced by social desirability in responding? An analyse on Turkish accountants(2006) Ural, Tülin; Özbirecikli, MehmetBu çalışmanın iki temel amacı vardır: 1) Marlowe ve Crowne (1960, 1964) tarafından geliştirilen Mario we-Crowne Sosyal Arzuedilebilirlik Ölçeği (MCSAÖ)'nin, Türk kültürünü temel alarak, kısa şeklini oluşturmak, ve 2) Etiksel yargılama ile toplum tarafından kabul gören cevabın verilmesi eğilimi arasındaki ilişkiyi değerlendirmek. Bunun için, öncelikle, 33 maddeden oluşan MCSAÖ İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmiş ve 73 muhasebeciye uygulanmıştır. Daha sonra, faktör ve güvenilirlilik analizleri kullanılarak MCSAÖ'nün 7 maddeden oluşan Türkçe kısa şekli elde edilmiştir. MCSAÖ üç yapıdan oluşmaktadır: sosyal ilişkilerin yönetimi, sosyal normların ihlali ve davranışların kontrolü, hırs ve kişisel başarı. Çalışmanın bulguları, muhasebecilerin etiksel yargılamalarının, toplum tarafından kabul gören cevaplama etkisinden bağımsız olduğunu göstermektedir. Ancak, kişisel başarı ve hırs eğilimi yüksek olan muhasebeciler, meslektaşlarına oranla daha etikdışı yargılamalarda bulunmaktadırlar.Öğe İşletmelerin dış pazarlama performansı ile dış pazarlama stratejisi değişkenleri arasındaki ilişki ve Adana ili dokuma sanayi üretici işletmeleri üzerine bir araştırma(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 1996) Ural, Tülin; Yükselen, CemalÖZET İŞLETMELERİN DIŞ PAZARLAMA PERFORMANSI ÎLE DIŞ PAZARLAMA STRATEJİSİ ARASINDAKİ İLİŞKİ VE ADANA ÎLÎ DOKUMA SANAYİ ÜRETİCİ İŞLETMELERİ ÜZERİNE BÎR ARAŞTIRMA Tez Danışmanı : Prof.Dr.Cemal YÜKSELEN Hasırlayan : Tülin URAL M1.jr3t.af a Kemal üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 1 s 1 etme Anab ilim Da 1 1 Yüksek Lisans Tezi Dünya ticaretinin giderek artıp dış pazarların büyümesi, işletmeleri dış pazar fırsatlarından yararlanma çabasına itmektedir. Pazarlama çerçevesi içinde işletmelerin ihracat performansını etkileyen strateji değişkenlerini ortaya koymak amacı ile hasırlanan bu çalışma, aşağıdaki konuları kapsamaktadır.11 Birinci bolümde, ihracatın ülke ekonomisi ve işletme açısından önemi, ihracat ve dış pazarlama kavramları, İsletmelerin uluslararası pazarlama faaliyetlerine katılma dereceleri ve dış pazarlara giriş yöntemleri aç ı k 1 anmak tad ı r. îkinci bölümde, dış pazarlama stratejisi, pazarlama karması elemanları çerçevesinde ele alınmaktadır. f Dış pazarlama stratejisi, karar değişkenlerinin içsel ve dışsal belirleyicileri, ürün, fi ya ti andırma, dağıtım ve tutundurma stratejileri üzerinde durulmaktadır, ürün stratejileri, adaptasyon ve/veya standardizasyon, marka kararları. ve ambalajlama, etiketleme kararlarıdır. Fiyatlandırma strate j i leri ; f ıyatlandırraanın amaçları, tüketicilerin fiyata bakış açıları, fiyatlandırma yöntemleri, fiyat farklılaştırması,. stratejileri ve dumping'! kapsamaktadır. > Dağıtım stratej i leri, dağıtım politikaları, üretici ve. ihracatçı arasındaki kanal ilişkilinin ekonomik yapısı,, ihracat hizmetleridir. o.Ill Tutundurraa stratejileri adaptasyon ve standard i sasyon kapsamında ele alınmaktadır. Bu çalışmada, Dış pazarlama performansını belirleyen faktörler ve ihracatı engelleyen faktörlere ilişkin araştırma bulguları sunulmaktadır. üçüncü bölümde ise, Adana îli Dokuma Sanayi isletmeleri üzerinde yapılan araştırmada ihracat performansının işletme- ? ölçeği ve ürünün ayırıcı özelliği ile ilgisi ortaya konmaktadır. İhracat konusunda uzman personel çalıştıran, ürününün ayırıcı özelliği olan, pazar bilgisini kullanabilen ve potansiyel pazarları değerlendirerek ihracatı gerçekleştiren, direkt ithalatçıya ihracat yapan işletmelerin ihracat performansının daha yüksek olduğu, araştırma bulguları ile belirlenmiştir.Öğe Mediating effect of corporate social responsibility in the relationship between innovation and firm value(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2019) Ural, Tülin; Kakilli Acaravcı, Songül; Oypan, Oğuz; Karaömer, YunusCorporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly an integral part of business practice. This study aims to explain the relationship between CSR practices and firm value by adding two key variables: invest in innovation and invest in marketing. The sample of empirical study consists of manufacture firms registered in Borsa Istanbul/Turkey. Research findings indicated that the CSR practices influence directly and positively to firm value. Higher marketing expenditures leads to less firm profitability and no impact on firm value. Investing in R&D impacts positively to CSR practices and profitability. CSR plays a mediating role between R&D intensity and firm value relationship. There isn’t significant mediating effect of marketing intensity between CSR and firm value.Öğe Pazarlamada yeni yaklaşım : Nöropazarlama üzerine kuramsal bir değerlendirme(2008) Ural, TülinSon yıllarda, tüketicinin zihnindeki kara kutuyu açmak ve anlamak konusunda önemli bir adım olarak görülen nöropazarlama araştırmaları pazarlama akademisyenleri ve uygulamacılarını heyecanlandırmaktadır. Bu çalışma, bir pazarlama akademisyeni perspektifiyle, nöropazarlama tartışmalarına katkı sağlamak amacıyla ve şu andaki bilgiler çerçevesinde, nöropazarlama uygulamalarının artıları ve eksileri ile kuramsal bir değerlendirme yapmayı hedeflemektedir. Nöropazarlamanın niyeti, yöntemi, yaratacağı olumlu ve olumsuz sonuçlar irdelenmektedir.Öğe Tüketici temelli marka değerinin kişisel bilgisayar satın alma niyeti üzerine etkisi : Antakya’da bir çalışma(2012) Ural, Tülin; Perk, H. GülSon yıllarda işletmeler, marka yaratarak farklılaşmakta ve bu farklılık, önemli bir rekabet avantajı sağlamaktadır. Tüketicilerin markayı nasıl değerlendirdiklerini bilmek önemlidir. Dolayısıyla, tüketiciler açısından markayı değerli kılan faktörlerin saptanmasına gereksinim vardır. Bu çalışmada, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka imajı ve marka bağlılığı ile tüketici temelli marka değeri arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Ek olarak çalışma, kişisel bilgisayar sektöründe tüketici temelli marka değeri ile satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi sınamaktadır. Araştırma, Hatay-Antakya il merkezinde ikamet eden bilgisayar kullanıcısı hane halkını kapsamaktadır. Anakütlenin tamamına ulaşmak mümkün olmadığından kolayda örnekleme gerçekleştirilmiştir. Toplam 389 kişiye ulaşılmıştır. Sonuçlar, “algılanan kalite”, “marka imajı”, “marka farkındalığı” ve “marka bağlılığının” kişisel bilgisayar sektöründe tüketici temelli marka değerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Tüketici temelli marka değeri ise satın alma niyeti ile pozitif ilişkilidir. Ayrıca, marka farkındalığı, marka imajı, cinsiyet ve öğrenim düzeyi ile marka bağlılığı arasında ilişki bulunmuştur.Öğe Yeni tip işletmeler : Global doğan işletmelerin oluşum nedenleri ve özellikleri(2008) Ural, Tülin; Küçükaslan, AslıÖzet: Bu çalışmanın amacı günümüzde hızla yayılmaya başlayan ve yeni bir tür olan "Global Doğan İşletmeler" i incelemektir. Çalışmada global doğan işletmelerin çeşitli ülkelerdeki varlığına ilişkin bulgular ve kuramsal temelde global doğan işletmelerin varlığını açıklayan yaklaşımlar ele alınmaktadır. Ayrıca, global doğan işletmelerin özellikleri, ortaya çıkmalarına neden olan içsel ve dışsal dinamikler, ve uluslararası faaliyetlerde performanslarını arttıran faktörler, yönelimleri ve stratejileri ortaya konulmaktadır. Çalışmanın sonunda uygulamacılar ve araştırmacılar için öneriler sunulmaktadır. Uygulamacılar açısından bazı öneriler; kurulduklarından itibaren global özgörüşe sahip olmak, uluslararası faaliyetler için kaynak ayırma isteğinde olmak, uluslararası deneyime sahip olmak, kişisel ve kurumsal ağları oluşturmak, niş pazarlara odaklanmak ve proaktif uluslararası stratejiler uygulamak yönündedir. Araştırmacılar açısından, global doğan işletmelerin varlığını açıklayan nedensel modellerin ortaya konulması ve bu işletmelerin gelişim sürecinin -zaman serisi analizleri ile- test edilmesi önerilmektedir.