Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Utlu, Gi̇zem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Birleştirilmiş sınıflarda metin işleme sürecinin değerlendirilmesi
    (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Utlu, Gi̇zem; Kan, Mustafa Onur
    Bu araştırmanın amacı, Türkçe dersi metin işleme sürecinin hazırlık, anlama, zihinde yapılandırma, kendini ifade etme, ölçme ve değerlendirme aşamalarına dair birleştirilmiş sınıflarda yapılan etkinlikleri, karşılaşılan zorlukları ve önerileri belirlemektir. Durum çalışması olarak tasarlanan araştırmada veriler iki kaynaktan elde edilmiştir. İlki, araştırmacının öğretmenlik yaptığı 16 öğrencili birleştirilmiş sınıfa (3 ve 4. sınıf) dair 14 hafta boyunca topladığı araştırmacı notları; ikincisi ise birleştirilmiş sınıflarda görev yapan 20 sınıf öğretmeninden elde edilen Türkçe Dersi Metin İşleme Sürecine İlişkin Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu verileridir. Söz konusu sınıf öğretmenleri, Siirt Şirvan ilçesinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmacı notlarının çözümlenmesi sonucunda, metin işleme sürecinin; hazırlık, anlama, zihinde yapılandırma, kendini ifade eme, ölçme ve değerlendirme aşamalarında öğretmenlerin yaptıkları etkinlikler, yaptıkları etkinliklerin olumlu yanları, karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklar için geliştirdikleri çözüm önerileri belirlenmiştir. Metin işleme sürecine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre öğretmenler; metin işleme sürecinin aşamalarına önem verdiklerini, metinleri önceden inceleyip metni her sınıfın seviyesine göre işlediklerini ve bu aşamaların öğrencileri aktif kıldığını dile getirmişlerdir. Bununla birlikte birleştirilmiş sınıfta bu süreci uygularken zaman sıkıntısı yaşadıklarını, materyal eksikliklerinin olduğunu, programın birleştirilmiş sınıflara uygun olmadığını ve öğrencilerin iki dilli olmasından kaynaklı sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Araştırmacı notlarından elde edilen sonuçlar görüşme formlarından elde edilen sonuçlar ile benzerlik göstermektedir.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim