Yazar "Uzundal, Meram" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonları ile mesleki yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişki(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2021) Uzundal, Meram; Dağlı, Emi̇neBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonları ile mesleki yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nicel araştırma yöntemi kapsamında ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Hatay ili Antakya merkez ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Antakya merkez ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 307 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde basit seçkisiz örneklem tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların iş motivasyonlarını ölçmek için Gagné, Forest, Gilbert, Aubé, Morin ve Malorni (2010) tarafından geliştirilen ve Çivilidağ ve Şekercioğlu (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan "Çok Boyutlu İş Motivasyonu Ölçeği" ve mesleki yenilikçilik düzeylerini tespit etmek için Yüksel (2019) tarafından geliştirilen "Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yenilikçilik Ölçeği" kullanılmıştır. Veri analizi sürecinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler hesaplanmış, Kruskal Wallis H-Testi, Mann Whitney U-Testi Spearman Borwn Korelasyon katsayısı gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular genel olarak değerlendirildiğinde; sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarının orta düzeyde; mesleki yenilikçilik algılarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin iş motivasyonlarının cinsiyete, yaşa, kıdeme ve hizmet süresine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ek olarak sınıf öğretmenlerinin yeniliğe dirence ilişkin algılarının cinsiyet, kıdem ve hizmet süresine göre anlamlı bir farklılık göstermekte olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin öğrenmede yenilikçiliğe ilişkin algılarının yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; meslekte yenilikçilik algılarının eğitim değişkenine göre anlamlı bir farklılık oluşturduğu ortaya konulmuştur. Öğretmenlerin iş motivasyonu alt boyutları ve mesleki yenilikçilik alt boyutlarına yönelik algıları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen korelasyon analizi sonuçları incelendiğinde; iş motivasyonu alt boyutları ile mesleki yenilikçiliğin alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. ANAHTAR KELİMELER İş Motivasyonu, Yenilikçilik, Mesleki Yenilikçilik, Sınıf Öğretmenleri