Yazar "Volkan, Pelin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal medya, televizyon ve akran iletişiminin materyalizm ve gösteriş tüketimi üzerindeki etkisi : tüketici sosyalleşmesi perspektifi(2016) Balıkçıoğlu, Betül; Volkan, PelinTüketici sosyalleşmesi perspektifiyle ele alındığında sosyal medya, bir sosyalleşme aracı olarak akran ve televizyon gibi sosyalleşme araçlarına benzer bir şekilde gençlerin tüketime yönelik bilgi, beceri ve tutumlarının oluşum sürecinde etkili olmaktadır. Bu çalışma ile gençlerin tüketime yönelik sosyal medya, akran ve televizyon iletişimi ile materyalizm ve gösteriş tüketimi üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anket ile toplanmıştır. Araştırma evreni olarak Antakya'da okuyan tüm lise öğrencileri belirlenmiştir. Anketler, kamu-özel lise esasına göre oluşturulan tabakalı örnekleme tekniği ile 2015 yılı Ekim ayında yüz yüze uygulanmış ve geçerli 364 adet anket elde edilmiştir. Materyalizm ile gösteriş tüketimi arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur.Tüketime yönelik sosyal medya, akran ve TV iletişiminin gençlerin materyalizm düzeylerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda sosyal medya ve akran iletişiminin gösteriş tüketimi üzerinde de etkili olduğu tespit edilmiştir. Tüketime yönelik sosyal medya iletişiminin hem materyalizm hem de gösteriş tüketiminde belirleyici bir rolünün olması, işletmelerin pazarlama kararlarına katkı sağlayacak niteliktedir. Sosyal medya, özellikle de gençlerin yeni marka ve ürünleri keşfetmelerine yardımcı olurken nihai satın alma kararlarında da etkili olmaktadır. Bundan dolayı işletmelerin gençlerin sosyal medyada yeni marka ve ürün deneyimleriyle ilgili paylaşımlarına önem vermesi ve bunu özellikle de akran iletişimi aracılığıyla elektronik ortamda ağızdan ağıza iletişime dönüştürerek tüketiciyle iletişimini etkili bir şekilde yönetmesi gerekmektedirÖğe Tüketici sosyalleşmesi bağlamında sosyal medyanın materyalizm ve gösteriş tüketimi üzerindeki etkisi: Antakya örneği(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016) Volkan, Pelin; Balıkçıoğlu, BetülTüketici sosyalleşmesi, bireysel deneyimlerle sosyalleşme kurumlarının bir öğrenme sistemi içerisindeki etkileşimi sonucunda oluşan, tüketime yönelik bilgi, beceri ve tutumların oluşum sürecidir. Bu çalışma ile ergenlerin tüketici olarak sosyalleşmesinde etkili olan kurumlardan aile, akran, televizyon ve sosyal medyada tüketime yönelik iletişimin materyalizm ve gösteriş tüketimini ne düzeyde etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Aynı zamanda gençlerin yaş, cinsiyet ve sosyal medya kullanım yılı ile materyalizm ve gösteriş tüketimi arasındaki ilişki ile ergenlerin materyalizm ve gösteriş tüketimi düzeylerinin cinsiyet ve yaş açısından aralarında bir fark olup olmadığı da test edilmiştir. Hatay'ın Antakya ilçesinde öğrenim gören kamu ve özel lise öğrencilerini kapsayan araştırmanın analizleri, 364 anket üzerinden yapılmıştır. Araştırma verileri, yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak anket yöntemiyle toplanmıştır. Tezin saha araştırması sonucunda, sosyalleşme kurumlarından sosyal medya ve akran iletişiminin gösteriş tüketimi üzerinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda tüketime yönelik sosyal medya iletişimi, akran iletişimi, TV iletişimi ve kısmen de aile iletişiminin materyalizm üzerinde pozitif bir etkisi ortaya çıkmıştır. Yaş ile gösteriş tüketimi arasında anlamlı bir ilişki bulunmamış olup, yaş arttıkça materyalizm düzeyinin arttığı tespit edilmiştir. Cinsiyet açısından ise, öğrencilerin materyalizm, TV iletişimi ve aile iletişimi düzeylerinde farklılıklar bulunmuştur. ANAHTAR KELİMELER Tüketici Sosyalleşmesi, Sosyal Medya, Materyalizm, Gösteriş Tüketimi