Yazar "Yücedağ, Lati̇fe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Teknoorganik eğitim modeliyle ilk okuma ve yazma öğretiminde Makey Makey kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2021) Yücedağ, Lati̇fe; Turan, MehmetBu çalışmada, ilk okuma ve yazma öğretiminde teknoorganik eğitim modeliyle ilk okuma ve yazma eğitiminin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumlarına etkisini Makey Makey Kit uygulamaları kapsamında incelemek; eğitimcilerin, öğrencilerin ve öğrenci velilerinin modele ve model kapsamında kullanılan kite dair genel görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada eğitim ve teknoorganik eğitim kavramları üzerinde durulmuş, teknoorganik eğitim alanında uygulamalar, alternatif eğitim modelleri ve kodlama temelli eğitimin öğrenci başarısı üzerindeki etkisine ilişkin araştırmalar incelenmiştir. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemini Şanlıurfa ili Ceylanpınar ilçesine bağlı Büyükçaylı köyünde bulunan Şanlı İlkokulu 1. sınıf öğrencilerinden 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunun çalışma grubunu deney grubunda yer alan 18 öğrenci, 5 sınıf öğretmeni ve 18 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Karma desenlerden açımlayıcı sıralı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda deneysel desen türlerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nicel boyutun veri toplama aşamasında araştırmacı tarafından geliştirilen Okuma Yazma Tespit Formu, Okuduğunu Anlama Formu, Dikte Çalışması Formu ve Okuma Hızı Ölçme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise fenomenoloji(olgubilim) deseni kullanılmıştır. Bu kısımda veriler öğrenciler, eğitimciler ve velilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarıyla toplanmıştır. Araştırmada, grup eşleştirme yöntemi ile seçkisiz yerleştirme yapılarak deney ve kontrol grubu belirlenmiş; deney grubu 18, kontrol grubu 17 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda ilk okuma ve yazma öğretimi sürecinde Teknoorganik Eğitim Modeli Makey Makey kitiyle gerçekleştirilirken kontrol grubunda Geleneksel Eğitim Modeli ile eğitime devam edilmiştir. Araştırmada nicel veriler, Mann Whitney U testi kullanılarak çözümlenmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Nicel veri analizinden önce her test için normallik dağılımına bakılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucu grupların normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Bu nedenle nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutundan toplanan verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutuna ilişkin verilerin analiz sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarının okuduğunu anlama testlerinde 5 testten 3'ünde, dikte çalışması testlerinin ve hızlı okuma becerisi testlerinin tamamında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bulunan farkların tamamının deney grubunun lehine olduğu görülmüştür. Araştırmanın nitel boyutuna ilişkin verilerin analiz sonuçlarına göre öğrencilerin teknoorganik eğitim modeli ve Makey Makey kitine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. Uygulanan yöntemin öğrencilerin dikkatini çektiği, derse olan güdüyü ve öğrenme motivasyonlarını arttırdığı tespit edilmiştir. Öğretmenler yöntem ve kite dair öğrenmeyi kolaylaştırdığı, birden fazla duyuya hitap ettiği, ilgi çektiği, kalıcı öğrenmeyi sağladığı ve teknoloji-doğa dengesini korumada etkili olduğu şeklinde görüş belirtmişlerdir. Velilerin ise makey makey kiti ve tekno-organik eğitim modeliyle ilk kez karşılaştıkları ve ilk okuma ve yazma eğitiminde etkili olacağını düşündükleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda nitel ve nicel verilerin birbirini destekler nitelikte olduğu, Teknoorganik Eğitim Modeli ve Makey Makey kitinin okuma ve yazma öğretim sürecini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.