Yazar "Yorulmaz, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe THE EFFECT OF DOCTOR BRANDING ON HOSPITAL PREFERENCE: THE CASE OF TURKEY(2023) Kuşcu, Fatma Nur; Yorulmaz, Mehmet; Göde, AliThis research aimed to determine to what extent the reason for choosing a hospital can be explained by branded doctors. In this study, which was carried out using the general survey model, which is a quantitative research method, 1077 participants were determined from among adults by simple random sampling method and the data were collected online. \"Personal Information Form\", \"Doctor's Branding Scale\" and \"Hospital Preference Scale\" were used in the research. The Physician Branding Scale consists of 12 statements and one dimension, while the Hospital Preference Scale consists of 16 items and one dimension. In addition, the Personal Information Form was used to determine the socio-demographic characteristics of the participants. The obtained data were analyzed with the SPSS program. Since it was determined that the data were normally distributed, t-test, ANOVA, pearson correlation and simple linear regression analyzes were applied in independent groups. As a result of the research, it was determined that the branding of the doctor had a statistically significant and positive effect on the hospital preference. This result shows that the level and frequency of patients' preference for that institution increased with the work of doctors who became branded in institutions.Öğe SAĞLIK SEKTÖRÜNDE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN MARKA GÜVENİ ÜZERİNE ETKİSİ(2023) Yorulmaz, Mehmet; Kuşcu, Fatma NurayBu araştırmada Hatay ilinde yaşayan reşit, sağlık hizmeti almaya ihtiyaç duyan bireylerin ağızdan ağıza pazarlama davranışının kuruma olan güven üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma türünden ilişkisel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın amacı doğrultusunda; seçkisiz örneklem yöntemi ile belirlenen 560 birey örneklemi oluşturmaktadır. Katılımcıların ağızdan ağıza pazarlama davranışlarının marka güveni üzerine etkisinin belirlenmesine yönelik “Ağızdan Ağıza Pazarlama Ölçeği” ve “Marka Güveni Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Uygulanan ölçekler sonucunda veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ağızdan ağıza pazarlama davranışı ile yaş, eğitim durumu, son bir yılda sağlık kurumuna başvuru sayısı arasında anlamlı farklılık bulunurken, cinsiyet arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Marka güveni ile eğitim durumu, son bir yılda sağlık kurumuna başvuru sayısı arasında anlamlı farklılık bulunurken yaş, cinsiyet arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Temel amaç doğrultusunda yapılan analiz sonucundaysa ağızdan ağıza pazarlamanın marka güvenine pozitif yönlü anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bu da ağızdan ağıza pazarlama davranışı arttıkça kuruma olan güvenin artacağını göstermektedir.Öğe Sağlık Turizmi Yetki Belgesi Almaya Hak Kazanan Acentelerin Web Sitelerinin İncelenmesi(2021) Göde, Ali; Yorulmaz, Mehmet; Aydoğdu, AdilBu çalışmada sağlık turizmi yetki belgesi almaya hak kazanan acentelerin web sitelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, acentelerin web siteleri incelenmiş, web sitesi yapım aşamasında olan veya web sitesi olmayan acenteler dışında 113 acentelerinin web sitesine ulaşılmıştır. Acentelerin web sitelerinin incelemesi nitel araştırma deseninden içerik analizi tekniği kullanılarak yapılmıştır. 113 acenteye ait web sitesi; temel bilgiler, rezervasyon hizmetleri, acentenin hizmet bilgilendirmesi, iletişim bilgileri, site yönetimi ve sağlık turizmi bilgileri olmak üzere 6 temel özellik kapsamında 42 maddeyle incelenmiştir. İçerik analizi ile elde edilen veriler frekans ve yüzde dağılımları üzerinden değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda sağlık turizmi yetki belgesi almaya hak kazanan acentelerin, büyük çoğunluğunun Ankara, İstanbul, İzmir ve Antalya gibi hali hazırda turizm potansiyeli yüksek illerde yer aldığı görülmüştür. Bununla birlikte web sitelerine ulaşılan acentelerin, web sitelerini sağlık turizmi yönünden etkin ve verimli kullanmadıkları görülmüştür. Bu nedenle acentelerin web sitelerinin hızlı bir şekilde revize edilmesi önerilmektedir.