Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    An examination of teachers’ preferences for postgraduate education
    (Fraktal Psikoloji Yayıncılık, 2024) Sarıgöz, Okan
    This study aimed to determine the views of teachers working in public schools regarding their pursuit of postgraduate education. The study group consists of teachers working in public schools affiliated with the Hatay Provincial Directorate of National Education in the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form developed by the researcher, consisting of three questions, was used as a data collection tool to ascertain teachers' views on postgraduate education. This qualitative research employed the phenomenology model as the method. The findings reveal that teachers wish to pursue postgraduate education to enhance their personal development, increase their motivation, and stay updated with new knowledge. However, they face challenges in meeting the admission requirements for postgraduate education. Additionally, the heavy workload at school prevents them from allocating sufficient time for postgraduate studies, and they feel pessimistic due to the limited availability of postgraduate education quotas at universities.
  • Öğe
    Afet sonrası eğitimde öğretmen motivasyonunun rolü
    (Academy Global Publishing House, 2024) Sarıgöz, Okan
    Doğal afetler, deprem, sel, çığ, heyelan, yangın gibi hem ekonomik hem de psikolojik olarak toplumları etkileyen doğa olaylarıdır. Doğal afetlerde özellikle de sellerde ve depremlerde yerleşim yerlerindeki alt yapılar başta olmak üzere birçok ev ve apartman hatta birçok eğitim kurumu fiziksel olarak zarar görmektedir. Eğitim kurumlarının bu doğal afetlerden zarar görmesi öğrencileri, yöneticileri ve öğretmenleri derinden etkilemekte hatta eğitim öğretimin aksamasına sebep olmaktadır. Yaşanan doğal afetlerden kaynaklı olarak öğretmenlerin ve öğrencilerin motivasyonları bozulmakta dolayısıyla okullarda önceden olduğu gibi verimli dersler işlenememektedir. Derslerin işlenememesi öğrenci ve öğretmenlerin motivasyonunu önemli ölçüde düşürürken aynı zamanda doğal afetler öğrencilerin akademik başarısının ciddi anlamda düşmesine de sebep olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşanan depremden sonraki motivasyonlarını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 öğretim yılı Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Bilimleri bölümünde yüksek lisans yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin depremlere veya doğal afetlere yönelik motivasyonlarını belirleyebilmek amacıyla araştırmacı tarafından 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu veri toplama aracı olarak geliştirilmiş ve araştırmada kullanılmıştır. Nitel olarak yürütülen araştırmada yöntem olarak olgubilim modeli kullanılmıştır. Araştırma sonunda, depremlerden dolayı öğretmenlerin depresyon, stres, kaygı, korku, endişe, ilgisizlik, verimsizlik ve isteksizlik gibi psikolojik sorunlara maruz kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin ek derslerle, psikolojik desteklerle çeşitli eğitimsel etkinliklerle, ekonomik desteklerle ve okul aile işbirliği ile maruz kaldıkları sorunları çözmeye çalıştıkları gibi sonuçlara ulaşılmıştır.