Yazar "Babat, Duygu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hatay'da farklı bir lezzet : kabak tatlısı(2016) Babat, Duygu; Gökçe, Fikret; Kocabozdoğan, KazımKimi yerler vardır ki, gücünü sahip olduğu lezzetlerden ve bu lezzetleri insanlığa armağan eden kültüründen alır. Hatay yöresi ve yöreye özgü lezzet yelpazesi de işte bu yerlerden biridir. 7500 yıllık tarihi bir birikime sahip yörede, her bir medeniyetin, dinin yaşanmışlığının getirmiş olduğu çeşitlilik büyük bir yemek kültürünün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu coğrafyada yemek, insanların besin ihtiyacını gidermesi anlamına gelmez. Yemek; birliktir, mutluluktur, uzun sohbetlerin gerçekleştirildiği kalabalık sofralardır, günlerce hazırlık yapılıp anında tüketilen eşi benzeri olmayan lezzetlerdir. İşte bu lezzetlerden biri de kabak tatlısıdır. Her ne kadar Türkiye'nin birçok merkezinde yapılıyor olsa da, Hatay'da üretilen cam misali kıtır kabak tatlısı diğerlerinden çok farklıdır. Bu nedenle, çalışmada kabak tatlısına yer verilmiştir. Bu lezzetin, diğerlerinden farklı olmasının nedenleri yapısal olarak incelenmiştir. Gerçeğe ulaşmayı, nesneler arasındaki ilişkiler yoluyla amaçlayan yöntem ile tatlının yapılışında uygulanan farklı metotların meydana gelmesindeki unsurlar analiz edilmiştir. Bu amaçla, Hatay'ın en eski kabak tatlısı ustaları ve yörenin yaşça büyük değerleriyle mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda; tatlının kendisinin, tatlının yapılışı esnasındaki bağıntıların, tatlının köken, gelişim, etkileşim gibi yapımında rol oynayan unsurların, bütünü kapsayan öğelerin çözümlenmesi aşamalarının ardından turizm açısından önemli bir gastronomik öğe olduğu sonuca varılmıştır.Öğe The Impact of Electronic Word-of-Mouth Marketing on the Generation-Y's Intention to Buy Tourism Services(2019) Güreş, Nuriye; Arslan, Seda; Yüksel, Cevher; Babat, Duygu; Gündoğdu, MenekşePurpose – In recent years, social networks have been extensively used by both individuals andcompanies. In particular, prior to the purchase of services, customers may be able to decide tobuy by considering the messages posted in social networks. Therefore, it is very important toknow how effective these messages on pre-purchase decisions of the customers. The purpose ofthis study is to search the influence level of electronic word-of-mouth marketing (e-wom) on thepurchase decisions of the customers related to tourism services.Design/methodology/approach –The survey was conducted in both face to face and on theinternet. A total of 485 people have been reached. T-test, ANOVA and regression methods wereused for the analysis of data.Findings – According to the analysis results, the trust in e-wom, the quality of e-wom and thewillingness of customers to obtain information have a positive impact on the intention topurchase tourism services.Discussion – Businesses operating in the tourism sector should carefully review the feedbackmade with E-WOM for their services and resolve the problems. Thus, by reducing negativefeedback in particular, customers ' intentions to purchase tourism services can be positivelyaffected.Öğe The impact of electronic word-of-mouth marketing on the generation-Y's intention to buy tourism services(2019) Güreş, Nuriye; Arslan, Seda; Yüksel, Cevher; Varışlı, Aylin; Babat, Duygu; Gündoğdu, MenekşePurpose – In recent years, social networks have been extensively used by both individuals and companies. In particular, prior to the purchase of services, customers may be able to decide to buy by considering the messages posted in social networks. Therefore, it is very important to know how effective these messages on pre-purchase decisions of the customers. The purpose of this study is to search the influence level of electronic word-of-mouth marketing (e-wom) on the purchase decisions of the customers related to tourism services. Design/methodology/approach –The survey was conducted in both face to face and on the internet. A total of 485 people have been reached. T-test, ANOVA and regression methods were used for the analysis of data. Findings – According to the analysis results, the trust in e-wom, the quality of e-wom and the willingness of customers to obtain information have a positive impact on the intention to purchase tourism services. Discussion – Businesses operating in the tourism sector should carefully review the feedback made with E-WOM for their services and resolve the problems. Thus, by reducing negative feedback in particular, customers ' intentions to purchase tourism services can be positively affected.Öğe Tour Guidance on Gastronomy(Peter Lang AG, 2021) Demırtaş, Nihat; Gökçe, Fikret; Babat, Duygu[No abstract available]Öğe Turlarda teknoloji kullanımı : Turistler ve turist rehberleri gözüyle bir değerlendirme(Balıkesir Üniversitesi, 2019) Eser, Seçkin; Çakıcı, Celil A.; Babat, Duygu; Kızılırmak, İsmailTeknoloji, günlük yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist rehberlerinin ve turistlerin turlarda teknoloji uygulaması ve kullanımına dönük bakış açısının değerlendirilmesi ve turistlerin teknoloji uygulamalarına ilişkin beğeni ve eleştirileri hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Veriler, 2018 yılı Mart ayında 21 turist rehberinden ve 2018 yılının Haziran ve Temmuz aylarında 31 turistten görüşme formu yaklaşımı ile toplanmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Görüşmeyi kabul eden turist rehberlerinin teknolojik uygulamalardan mikrofon sistemi, canlandırma, 3D animasyon sistemi, interaktif inceleme uygulamalarının kullanımına dönük olumlu bir tutum sergilediği tespit edilmiştir. Buna karşın, rehberlerin, turistlerin “audio- guide” kullanımları ve “sanal asistan” uygulamalarına ise olumsuz baktıkları belirlenmiştir. Turistlerin ise turlarda sınırlı ölçüde teknoloji kullanımına ve mikrofon sistemine sıcak baktıkları, turlarında önceliklerinin turist rehberleri olduğu belirlenmiştir. Çalışma, turist rehberlerinin teknolojiyi iletişim, anlatım ve tekrar anlatım süreçlerinde ana araç olarak değil yardımcı ve tamamlayıcı bir araç olarak görmeleri gerektiği önerisi ile son bulmaktadır.Öğe Turlarda Teknoloji Kullanımı: Turistler ve Turist Rehberleri Gözüyle Bir Değerlendirme(2019) Eser, Seçkin; Çakıcı, A. Celil; Babat, Duygu; Kızılırmak, İsmailTeknoloji, günlük yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemek-tedir. Bu nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist rehberlerinin ve turistlerin turlarda teknoloji uygulaması ve kullanımına dönük bakış açısının değerlendirilmesi ve turistlerin tekno-loji uygulamalarına ilişkin beğeni ve eleştirileri hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Veriler, 2018 yılı Mart ayında 21 turist rehberinden ve 2018 yılının Haziran ve Temmuz aylarında 31 turistten görüşme formu yaklaşımı ile toplanmıştır. Veri-ler içerik analizine tabi tutulmuştur. Görüşmeyi kabul eden turist rehberlerinin teknolojik uygulamalardan mikrofon sistemi, canlandırma, 3D animasyon sistemi, interaktif inceleme uygulamalarının kullanımına dönük olumlu bir tutum sergilediği tespit edilmiştir. Buna karşın, rehberlerin, turistlerin “audio- guide” kullanımları ve “sanal asistan” uygulamaları-na ise olumsuz baktıkları belirlenmiştir. Turistlerin ise turlarda sınırlı ölçüde teknoloji kul-lanımına ve mikrofon sistemine sıcak baktıkları, turlarında önceliklerinin turist rehberleri olduğu belirlenmiştir. Çalışma, turist rehberlerinin teknolojiyi iletişim, anlatım ve tekrar anlatım süreçlerinde ana araç olarak değil yardımcı ve tamamlayıcı bir araç olarak görme-leri gerektiği önerisi ile son bulmaktadır.