Yazar "Benzer, Ali İhsan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme dersi etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yetenekleri ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2018) Benzer, Ali İhsan; Yıldız, BünyaminBu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin uzamsal yetenekleri ile üç boyutlu modelleme ve dersine yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği programında öğrenim gören 55 öğrenci katılmıştır. Deneysel süre 14 hafta sürmüştür. Araştırmada ön-test, son-test modeline dayalı yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak "Purdue Uzamsal Görselleştirme: Döndürme Testi" ve araştırmacı tarafından geliştirilen "3B Modellemeye ve Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bilgisayar destekli üç boyutlu modelleme etkinliklerinin öğrencilerin uzamsal yeteneklerini geliştirdiği ayrıca üç boyutlu modellemeye ve dersine yönelik tutumlarını artırdığı tespit edilmiştir.Öğe Değerler Açısından Ders Kitaplarının İncelenmesi: Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitapları Örneği(2024) Ünal, Suat; Benzer, Ali İhsanBu çalışmanın amacı, 6. sınıf fen bilimleri ders kitaplarında kök değerlere ne ölçüde yer verildiğini değerlendirmektir. Araştırmada, nitel yöntemlerden biri olan doküman analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada 2021–2022 eğitim-öğretim yılında ortaokullarda ücretsiz olarak dağıtılan MEB Yayınları`na ait iki 6. sınıf fen bilimleri ders kitabı incelenmiş ve analiz edilmiştir. Belirlenen ders kitaplarının değerler bakımından incelenmesi için Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanmış on kök değeri içeren kriter tablosu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan inceleme sonucunda ders kitaplarında en fazla ‘öz denetim’ ve ‘sorumluluk’ değerlerinden bahsedildiği, buna karşılık ‘adalet’ değerinin hiç yer almadığı tespit edilmiştir. Bu durum öğretim programlarında yer alan tüm kök değerlere fen bilimleri ders kitaplarında aynı oranda yer verilmediği sonucunu ortaya koymaktadır.Öğe Developing an Attitude Scale for Three-Dimensional Modeling and 3D Modeling Course: A Validity and Reliability Study(2020) Benzer, Ali İhsan; Yıldız, BünyaminThe aim of this research was to develop a valid and reliablemeasurement instrument to explore attitudes of university studentstowards three-dimensional modeling and the course about it. Themeasurement instrument was designed as a 5-point Likert scale. A totalof 204 university students took part in the research on the conditionthat they took courses on 3D modeling. On the data collected duringthe implementation, factor analysis was performed with varimaxrotation technique of principal analysis methods. The factor analysisyielded three different factors which could explain 54% of the totalvariance under a total of 30 items. The resulting factors were named as“Importance”, “Interest” and “Anxiety” by cause of the respectivecontents of the items under each factor. The reliability coefficient of theentire scale was calculated as 0.94. The same value was found to be0.90, 0.91 and 0.82 for each of the separate factors, respectively.Öğe Meslek Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerinin İncelenmesi(2020) Benzer, Ali İhsan; Yıldız, BünyaminBu araştırmanın amacı, son sınıf meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzamsal yeteneklerini program ve cinsiyetdeğişkenleri açısından incelemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Purdue Uzamsal Görselleştirme:Döndürme (ROT) Testi” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini bir devlet meslek yüksekokulunun farklıprogramlarında öğrenim görmekte olan 102 son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma, nicel araştırmadesenlerinden tarama deseni olarak planlanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyansanalizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu elde edilen bulgulara göre öğrencilerin uzamsal yetenek puanlarınınyeterli düzeyde olmadıkları, teknik programlarda okuyan öğrencilerin uzamsal yetenek puanlarının sosyalprogramlarda okuyan öğrencilerin puanlarından anlamlı olarak daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca teknikve sosyal programlar kendi içlerinde bağımsız olarak değerlendirildiğinde uzamsal yetenek puanlarında cinsiyetaçısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir.Öğe MODELLEME TEMELLİ ÖĞRENME: TÜRKİYE`DE 2004-2019 YILLARI ARASINDA YAYIMLANMIŞ MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ(2021) Ünal, Suat; Benzer, Ali İhsanModelleme, hem bilimsel bilgilerin üretilmesinde hem de bilimin gelişiminde vazgeçilmez bir\runsurdur ve aynı zamanda bilimin öğretilmesinde de sıklıkla kullanılmaktadır. Modellemenin öğrenme\rortamlarında bir öğretim yöntemi olarak kullanılmasıyla birlikte, “modelleme temelli öğrenme” kavramı\rortaya çıkmıştır. Kendi öğrenme sürecini yönetebilen ve bilgiyi inşa edebilen öğrenciler yetiştirebilmek\riçin, modelleme temelli öğrenme ortamları büyük önem taşımaktadır. Modelleme etkinliklerine dayalı\röğrenme ortamları, öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmeleri için önemli fırsatlardır. Bu çalışmanın\ramacı; Türkiye adresli dergilerde yayımlanmış modelleme temelli öğrenme konusu ile ilgili makalelerin\reğilimlerini incelemek ve araştırmaların genel bir çerçevesini okuyucuya sunmaktır. Bu amaçla, Google\rAkademik ve Dergipark platformlarında gerçekleştirilen tarama sonucu elde edilmiş 2004-2019 yılları\rarasındaki 57 makale, içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Makalelerin incelenmesi ve\rkodlanması için “Makale İnceleme Formu” kullanılmıştır. Bulgular, frekans ve yüzde değerleri ile birlikte grafik ve tablolar şeklinde sunulmuştur. Yapılan analizler sonucu; konuyla ilgili en fazla yayının 2015 ve\r2017 yıllarında yapıldığı, çalışmaların sadece fen ve matematik alanında gerçekleştirildiği, fen ve\rmatematik alanlarındaki çalışma sayılarının hemen hemen eşit olduğu, araştırmalarda nitel araştırma\ryöntemlerinin daha fazla tercih edildiği, veri toplama aracı olarak başarı / kavramsal anlama testinin daha\rfazla kullanıldığı, veri analiz yöntemi olarak da betimsel istatistiklerin daha çok tercih edildiği tespit\redilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların, bu alandaki araştırmalara ve gelecekte bu alanda yürütülecek\rçalışmalara yön vereceğine inanılmaktadır.\rÖğe Öğretmen Adaylarının Modellerin Doğası Hakkındaki Görüşleri(2022) Ünal, Suat; Yetim, Hilal; Benzer, Ali İhsanÖğretmen adaylarının modellerin doğası ve modelleme sürecini anlamış olmaları, gelecekte öğrencilerine bilimsel bilgi ve kavramları öğretmelerine yardımcı olacağı için önemlidir. Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının modellerle ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmanın örneklemi 1019 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada, Chittleborough, Treagust, Mamiale ve Mocerino tarafından geliştirilmiş olan anket, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Anket, seçme gerektiren 5 sorudan meydana gelmektedir. Verilerin analizi için tek yönlü ANOVA testi yapılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğretmen adaylarının modellerin doğası hakkındaki görüşlerinin bölüm ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterdiği, katılımcıların çoğunun modellerin doğası hakkında bilimsel görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının modellerin doğası ve modelleme süreciyle ilgili yetersizliklerinin önüne geçebilmek için öğretmen adaylarının aldığı dersler içerisinde modeller, modellerin özellikleri, modellerle öğretim ve modelleme süreci gibi konulara yer verilmesi önerilmektedir.Öğe Pre-Service Teachers’ Information Security Awareness: An Analysis Based on the Knowledge—Attitude— Behavior Model(2023) Benzer, Ali İhsan; Karal, YaseminInformation technologies have become an integral element of everyday life. Even slight vulner- ability in the safe use of information technologies may expose individuals, institutions, and even communities to difficult situations. Therefore, the issue of safe Internet use, also referred to as information security, is considered important and it is thought that efforts should be initiated to raise awareness among all members of the society starting from the first stage of the basic educa- tion. In this context, for enlightenment of students about information security, teachers assume an important role. Therefore, the levels of information security awareness of pre-service teachers, who will be the teachers of the future, are important. This study has two main aims. These are (A) to develop a valid and reliable scale for information security awareness based on knowledge–attit ude–behavior model and (B) examine the information security awareness of pre-service teachers in terms of various variables. The study was carried out with 350 pre-service teachers majoring in a variety of disciplines. As a result, a scale consisting of 71 items with 4 factors was obtained. It was found that there were positive correlations between the components of knowledge, attitude, and behavior that constitute the knowledge–attitude–behavior model adopted in the development of the scale. It was noted that the awareness levels of both female and male pre-service teachers were medium. It was revealed that male’s awareness scores were significantly higher than females. Additionally, it was found that the awareness of pre-service IT teachers was higher than others.Öğe A Swarm Intelligence Optimization Algorithm for Cryptocurrency Portfolio Optimization(2022) Yurtsal, Ahmet; Karaömer, Yunus; Benzer, Ali İhsanIn recent years, cryptocurrency has been widely adopted and seen as an alternative investment tool for investors. However, which cryptocurrency to invest in and how much to invest becomes a problem. Since there is a conflict of multiple criteria, portfolio optimization (PO) is needed to solve the problem. In this study, an Artificial Bee Colony (ABC) algorithm has been developed based on Markowitz's mean-variance model (M-MVM). With this method, the portfolio of cryptocurrencies has been tried to be optimized. Hourly data of 12 cryptocurrencies between 01.09.2020 and 01.04.2021 were used as data. It has been observed that the ABC algorithm achieves good results in the solution of the problem in a reasonable time. In addition, the method was tested with different parameter values and different risk-averse coefficient values (?).