Yazar "Kanat, Sercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Boş zaman sportif aktivite katılımının üniversite öğrencilerinde öz-güven, akademik benlik algısı ve akademik öz yeterlik üzerine etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2023) Kanat, Sercan; Üstün, Ümi̇t DoğanBu çalışma üniversite öğrencilerinin sportif boş zaman değerlendirme biçimlerine göre öz-güven, akademik benlik algısı ve akademik öz yeterlik algılarının incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışma nicel araştırma paradigması temel alınarak ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Çalışmaya Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 266 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenmiş ve çalışmada gönüllü olarak yer almışlardır. Çalışmada veriler kişisel bilgi formunun yanısıra öz-güven ölçeği, akademik benlik algısı alt ölçeği ve akademik öz yeterlik ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 23.0 paket program ile çözümlenmiştir. Veri analizinde yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, basıklık ve çarpıklık gibi betimsel analizlere ek olarak %95 güven aralığında tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizleri uygulanmıştır (α=0,05). Analiz sonuçlarına göre katılımcıların %10.6' sı (n=28) boş zamanlarında hiçbir spor dalı ilgilenmemektedir. Buna karşılık olarak katılımcıların %23.8' inin (n=63) boş zamanlarında sportif aktivite katılımı sadece izleme boyutundadır. Katılımcıların %24.9' u (n=66) boş zamanlarında aktif olarak sportif aktivitelere katılırken, %40.8' i (n=108) boş zamanlarında sportif aktivitelere hem aktif katılıp hem de izlemektedir. Ayrıca, katılımcıların boş zaman sportif aktivite katılım biçimlerine göre öz güven, akademik benlik algısı ve akademik öz yeterliklerinde anlamlı farklılıklar tespit edilirken, kavramlar arasında orta ve yüksek seviyede pozitif korelasyonlar bulunmuştur. Sonuç olarak mevcut araştırma üniversite öğrencilerinin boş zaman sportif aktivite katılımlarının öz-güven, akademik benlik algısı ve akademik öz yeterliklerini pozitif etkilediğini göstermiştir.