Yazar "Kemer, Ebru" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aşçılık Programında Okuyan Kadın Öğrencilerin Mesleğe Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği(2021) Gençoğlu, Hasibe Utku Çelik; Kemer, EbruBu araştırmanın amacı, Aşçılık Programında okuyan kadın öğrencilerin mesleğe bakış açılarının değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri, Covid-19 salgını nedeniyle online eğitim alan öğrencilere mail yoluyla iletilmiş ve gönüllü olarak araştırmaya katılan 16 öğrencinin verileri araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın evrenini ise Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya Meslek Yüksek Okulu Aşçılık Programı 1. sınıfta okuyan toplam 25 kadın öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda kadın öğrencilerin bakış açılarına göre uzun saatler çalışma, fiziksel güç gerektiren işler gibi çalışma koşulları ve anne-eş rolleri ile aşçılık mesleği, kadın aşçılara mesleki engeller oluşturmaktadır. Bu mesleki engeller nedeniyle meslekte erkeklerin egemen olduğu görülse de erkeklerin kadınlardan mesleki yetkinlik açısından üstün olmadıkları, hatta kadınların çocukluktan itibaren mesleğe daha yatkın oldukları sonucuna ulaşılmıştırÖğe Covid 19 Salgınının Turistik Restoranlara Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma(2021) Etyemez, Senem; Kemer, EbruAmaç – Bu çalışmanın amacı Nevşehir ilindeki turistik restoranların Covid-19 salgınından nasıl etkilendiklerini belirlemektir.Yöntem – Nevşehir ilinde 10-16 Haziran 2020 tarihleri arasında 16 turistik restoran işletmecisinden görüşme yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırmada kullanılan “içerik ve betimsel analiz” yöntemleri uygulanmıştır. Turistik restoran işletmecilerinin Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri araştırmanın ana problemini oluşturmaktadır. Bu ana problem çerçevesinde araştırmaya katılan turistik restoran işletmecilerine Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri, bu süreçte neler yaşadıkları ve süreç bittiğinde restoranlarda ne gibi değişiklikler olacağı sorulmuştur.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda Covid-19 salgınının turistik restoran işletme ve işletmecilerini maddi ve manevi açıdan etkilediği tespit edilmiştir. Covid-19 salgını sonrasında ise restoran işletmecileri bu sürecin devam edeceğini hijyen, sosyal mesafe, oturma düzeni, havalandırma sistemi ve tek kullanımlık ürünlerin kullanımı gibi restoranlara bazı yaptırımların gelebileceğini düşünmektedir.Tartışma – Araştırmaya katılan turistik restoran işletmecileri, restoranların Covid-19 sürecini en az hasarla atlatabilmesi ve ileriki süreçte devamlılığını sağlayabilmesi için turistik restoranlara devlet desteği sağlanması, kredi imkânları sunulması, kiraların ertelenmesi konularında yardımcı olunması gerektiği önerilerinde bulunmuştur.Öğe Gastronomik Ürünlerin Bölge Halkı Tarafından Algılanması: Antakya Sürk Peyniri Örneği(2021) Kemer, Ebru; Gençoğlu, Hasibe Utku ÇelikBu araştırmada, Hatay ili için gastronomik ürün olan coğrafi işaretli sürk peynirinin şehre gastronomik katkısını belirlemek, sürk peynirinin pazarlanması, bu konudaki stratejilerin belirlenmesi ve gastronomik anlamda ün kazanmasını sağlamaya yönelik yol gösterici olması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2021 yılı Şubat ve Mart aylarında, Antakya merkez ilçesinde yaşayan yerel halktan yargısal örnekleme yöntemi ile seçilen 337 kişiden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırmada yerel halkın sürk peynirine yönelik algılarını değerlendirmek için t- testi ve Anova analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, sürk peynirine yönelik bölge halkının algılarında; demografik ve diğer tanıtıcı özellikler açısından farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan bölge halkının, sürk peynirine yönelik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve sürk peynirinin tanıtılması ve pazarlanması hususuna önem verdikleri tespit edilmiştir.Öğe Medical tourism awareness of health workers(Institute of Medico-Legal Publications, 2020) Eriş, Hüseyin; Kemer, EbruThe aim of this study is to determine the medical tourism awareness of health workers in public hospitals in South Eastern Anatolian Region. The study was carried out between January-March 2020 and 392 health workers participated in the study. The reliability value of scale, used in the study, was counted as very high (0.921). The medical tourism awareness of health workers in the study was found as low in general (2.89). In the sub-dimensions of scale, the awareness of health workers was found as low. When the sub-dimensions of medical tourism awareness scale used in the study analysed, it was found out that health workers are generally unsure at sub-dimensions of institutional competence (2.83), the effects of medical tourism (2.73), the problems of medical tourism (3.11), medical tourism potential of city (2.83) and medical tourism practices of public hospitals (2.84). According to the results of correlation analysis between sub-dimensions, a positive relationship between all sub-dimensions was determined. © 2020, Institute of Medico-Legal Publications. All rights reserved.Öğe Otel işletmeleri işgörenlerinin mutluluk algıları üzerine nitel bir çalışma(Yüksel ÖZTÜRK, 2019) Kemer, EbruBu araştırmada, Nevşehir ilindeki 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenleri işyerinde mutlu ve mutsuz eden unsurları belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Nevşehir ilinde 2019 yılı 1-4 Mart tarihleri arasında dört adet 5 yıldızlı otel işletmesinde çalışan işgörenler ile görüşme yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada otel işletmeleri işgörenlerini iş yerinde mutlu ve mutsuz eden unsurların işyerinden ve iş dışından kaynaklanan durumlar olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda; işgörenleri iş yerinde en çok mutlu ve mutsuz eden unsurlar maaş ve adaletli iş yeri iken iş dışında işgöreni işyerinde mutlu ve mutsuz eden en önemli unsurun ise aile ve sosyal hayat olduğu tespit edilmiştir.Öğe Otel İşletmeleri Mutfaklarında Kişisel Hijyen Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Çalışma(2020) Kemer, Ebru; Etyemez, SenemBu araştırmanın amacı, otel işletmeleri mutfaklarında çalışan şef aşçıların mutfakpersonelinin kişisel hijyen uygulamalarını nasıl yönettiklerini belirlemektir. Bu amaçdoğrultusunda, Nevşehir ilinde 2019 yılı Kasım ve Aralık aylarında 4 ve 5 yıldızlı otelişletmelerinin mutfak departmanında çalışan 23 şef aşçıdan görüşme yöntemi kullanılarakveri toplanmıştır. Araştırmada, otel işletmeleri mutfaklarında çalışan şef aşçıların sorumluoldukları personellerin kişisel hijyen uygulamalarını nasıl yönettikleri sorusu araştırmanınana problemidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenikullanılmıştır. Araştırma sonucunda mutfak şefleri tarafından el ve tırnak hijyeni (eldivenkullanımı), sakal tıraşı, saç bakımı, banyo, kıyafetlerin temizliği ve kullanılan önlüğüntemizliği gibi unsurların kişisel hijyen yönetiminde en çok dikkat edilen hususlar olduğubelirtilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan şef aşçılar kişisel hijyen konusundakiuygulamalarını; yaptırımlar ve toplantılar, her alanda uygulanması zorunlu prosedürler,yeterli ve gerekli kişisel hijyen malzemeleri sağlama şeklinde sıralamışlardır. Aynı zamandamutfak şefleri personellerini hijyen konusunda sürekli takip ve kontrol ettiklerini ve buhusustaki yaptırımlarının ödül-ceza sistemi olduğunu belirtmişlerdir.