Yazar "Keskin, Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Düşünme şapkalarının Türkçe dersinde okuduğunu anlamaya etkisi(2008) Gelen, İsmail; Dolapçıoğlu, Sevda; Keskin, AdemAraştırma, altı şapkalı düşünme tekniğinin Türkçe dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Böylece deneysel etki ön test ve son test olarak incelenmiştir. Çalışma grupları random olarak seçilen 1 adet deney grubu ve 1 adet kontrol grubundan oluşmaktadır. Deneysel uygulama deney grubunda 3. sınıf Türkçe dersinde beş hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve bağımsız gruplar t - testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p?= .05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, altı şapkalı düşünme tekniğinin uygulandığı deney grubunun (X=24, p?=.002), geleneksel Türkçe dersinin uygulandığı kontrol grubuna göre (X=20,15) okuduğunu anlama başarısında daha etkili olduğu belirlenmiştir.Öğe The effect of the thinking hats on understanding what you read Turkish course(2008) Gelen, Ismail; Dolapçio?lit, Sevda; Keskin, AdemIIn the present experimental study, the effects of Six Thinking Hats Technique on elementary school third grade students' understanding reading achievement were investigated. In this study, pre-and post tests were administered and in addition to experimental groups, a control group was added. understanding reading test was used. So, the achivement of experimental effect was examined by pre-and post testes. There were two study group and other is control group. The experimental application was conducted during five weeks on elementary school third grade students in the turki{dotless}sh course. In this study, in the analysis of datas abtained, descriptive statistical tecniques and independent sample t-test were used. İn the analysis, the degree of understanding was taken p?= .05 As a result, it is determined that the six Thinking hats technigue which was applied on the experimental group is more effect on the understanding of reading skills of students than the traditional Turkish course which was applied on the control group.Öğe Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi(2008) Bozkurt, Orçun; Orhan, Ahmet Turan; Keskin, Adem; Mazi, AyşegülAraştırma, İşbirlikli Öğrenme yönteminin Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin son test başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada başarı testi kullanılmıştır. Deneysel uygulama deney grubunda 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde altı hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, İşbirlikli Öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun (X=24, p?.002), geleneksel Fen ve Teknoloji dersinin uygulandığı kontrol grubuna göre (X=20,75) akademik başarı açısından daha etkili olduğu belirlenmiştir.Öğe İlköğretim düşünme eğitimi dersi (6.,7., ve 8. sınıf) öğretim programının değerlendirilmesi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2009) Keskin, Adem; Gelen, İsmailÇalışmanın temel amacı, ilköğretim düşünme eğitimi dersi (6.,7., ve 8. Sınıf) öğretim programının öğelerine ilişkin, bu dersi alan öğrencilerle, bu dersin öğretmenlerinin, ilköğretim müfettişlerinin, gözlemcinin ve uzmanların görüşlerini, öğrencilerin, öğretmenlerin, ilköğretim müfettişlerinin ve gözlemcinin programın öğelerine yönelik görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmak ve öğelere ilişkin görüşlerde bağımsız değişkenlerin (cinsiyet, eğitim düzeyi, yaş, kıdem, mezun oldukları okul ve branş) ne derecede etkili olduğunu belirlemektir.Araştırmada veri toplama araçları olarak, anket, görüşme, gözlem ve uzman değerlendirme formlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda 2007/2008 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Hatay ilinde düşünme eğitimi dersini seçen okullar arasından random olarak seçilen okullarda düşünme eğitimi dersi alan 312 öğrenci, düşünme eğitimi dersini veren 59 öğretmene ve 72 ilköğretim müfettişine anket uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu ile 2007/2008 eğitim-öğretim yılında düşünme eğitimi derslerinde gözlem yapılmıştır. Anket ve gözlem araçlarının yanında çeşitli uzmanlardan programla ilgili uzman değerlendirme formları ile görüş alınmıştır. Böylece anket bulguları nitel olarak araştırmacının gözlemleri ve uzman görüşleri ile kontrol edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin (X=3,46), öğretmenlerin (X=3,24), müfettişlerin (X=3,31), gözlemcinin (X=2,80) ve uzmanların (X=3,27) düşünme eğitimi öğretim programının genel özellikleri ve öğeleri ile ilgili olarak kararsız oldukları ortaya çıkarılmıştır. Programın bu görüşler doğrultusunda yeniden gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.Düşünme Eğitimi Öğretim Programını alan öğrencilerin (X=263,53), dersin öğretmenlerinin (X=259,23), ilköğretim müfettişlerinin (X=264,83) ve gözlemcinin (X=224,22) programın öğelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark (p=,000) olduğu tespit edilmiştir. Bu farklılığın gözlemci ile diğer katılımcıların görüşleri arasında olduğu görülmüştür. Gözlemci yapmış olduğu gözlemlerle diğer katılımcılara göre programın genel özellikleri ve öğeleri ile ilgili farklı düşünmektedir .Düşünme Eğitimi Öğretim Programını alan öğrencilerin anket (X=263,53) ve görüşme formu (X=265,32) cevapları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (p=,610) tespit edilmiştir.ANAHTAR KELİMELERDüşünme Eğitimi, Program Değerlendirme, Düşünme Becerileri.Öğe Value acquisition, critical thinking skills and the performance of 6th grade students(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2013) Gumus, Suad; Gelen, Ismail; Keskin, AdemThis descriptive-correlational study explores and describes the relationships between the acquisition of values and critical thinking skills addressed in social studies curriculum, and the performance of 6th grade students. The study was conducted with 159 6th grade students who were accessed using convenient sampling (snowball sampling) in five elementary schools in Hatay, Turkey. Two batteries, Cronbach alpha: 0.93 to test critical thinking skills acquisition and Cronbach alpha: 0.85 to test acquisition of values, were developed by the researchers and utilised. Data were analysed using descriptive statistics, correlation and variance analysis. Results indicate that there is a high correlation (r = 070) between the acquisition of values and students' critical thinking skills. The variance analysis reveals a meaningful variance (p = 0.000) in students' reported grades (performance) and critical thinking skills scores. The post hoc tests indicate that students who performed better (got grades 4 or 5 based on a grading scale of 5) were more effective in acquiring critical thinking skills and that students who have better performance (better grades) were more effective in acquiring the addressed values.