Yazar "Kuday, Deni̇z" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Coğrafya konularının öğretiminde multimedya tabanlı TGA (Tahmin-gözlem-açıklama) stratejisi kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Kuday, Deni̇z; Çeti̇nkaya, SevdaBu araştırmanın amacı " Multimedya Tabanlı Tahmin-Gözlem-Açıklama" stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, Ortaöğretim 9. sınıf Coğrafya dersine yönelik akademik başarısına etkisini belirlemektir. 2016–2017 öğretim yılını kapsayan araştırmanın çalışma grubunu, Antakya Hüseyin Özbuğday Anadolu Lisesi 9. sınıfta öğrenim gören "64" öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden olan statik grup karşılaştırmalı zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere Multimedya Tabanlı TGA tekniğine dayalı hazırlanan etkinlikler, kontrol grubundaki öğrencilere ise MEB'in önerdiği etkinlikler uygulanmıştır. Veri toplama araçları olarak "ünite başarı testi", ''Multimedya Tabanlı TGA Etkinlik Formları " ve deney grubu öğrencilerinin bu strateji hakkındaki görüşlerinin alındığı "Öğrenci Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın akademik başarıya dair verileri, TGA etkinlikleri ve son test olarak uygulanan başarı testi ile elde edilmiştir. Veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Ünite başarı testinden elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. TGA etkinliklerinin analizinde ise bağımlı örneklem t testi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama sürecinde en başarılı oldukları etkinlikler bulgular bölümünde sunulmuştur. Ünite başarı testi son test analizlerinden elde edilen sonuçlarda; deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir (p>0,05). Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiş olsa da deney grubu öğrencileri Multimedya Tabanlı TGA stratejisini sevdiklerini, daha ilgi çekici bulduklarını, stratejinin öğrenmeyi eğlenceli hale getirdiğini ve diğer ünitelerde de bu stratejiyi kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir. ANAHTAR KELİMELER Coğrafya Öğretimi, TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama), 9.Sınıf Coğrafya, Multimedya Tabanlı TGA