Yazar "Kuran, Kezban" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi(2009) Kuran, Kezban; Kanatlı, FikriyeÖlçme ve degerlendirme, egitim programının önemli bir ögesini olusturmaktadır Degerlendirme yaparak, ögretim programında belirlenen hedeflerin ne kadarının gerçeklestigi, ögrenme-ögretme süreci içerisinde yapılan çalısmaların ne kadar basarılı oldugu ve ögrencinin verilen bilgileri hangi oranda ögrendigi belirlenir. Yeni sistemde ölçme degerlendirme çalısmalarıyla ögrencilerin bilissel düzeyde ögrenme becerilerinin yanında, duyussal ve devinissel düzeyde de ögrenme, bilgi ve becerileri ölçülmektedir. Arastırmanın amacı, sınıf ögretmenlerinin alternatif ölçme ve degerlendirme teknikleri konusunda görüslerini, bu teknikleri kullanma sıklıklarını ve bu teknikleri kullanmada karsılastıkları sorunları belirlemektir. Arastırmanın evrenini Hatay ilinde yer alan ilkögretim ilkokulları, örneklemini ise, Hatay İli Antakya Merkez İlçesi’nde bulunan 36 ilkögretim okulundaki 4. ve 5. sınıf ögretmenleri olusturmaktadır. Arastırma genel tarama türünde betimsel bir çalısmadır. Arastırmada anket teknigi kullanılmıstır. Anketin geçerliligini ölçmek amacıyla faktör analizi yapılmıstır. Anketin Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı .89 olarak bulunmustur. Ayrıca verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, bagımsız gruplar t testi ve varyans analiz teknigine yer verilmistir. Arastırma sonucunda; ögretmenlerin, alternatif ölçme ve degerlendirme tekniklerini kullanmada sorun yasadıkları, bu sorunun nedenleri, zaman, kaynak yetersizligi, sınıf mevcutlarının kalabalık olması, ögrenciler ile velilerin ilgisizligi ve ögretmenlerin alternatif ölçme ve degerlendirme konusunda yeterli bilgi sahibi olmamaları olarak belirlenmistir.Öğe Mikro öğretimin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazanılmasına etkisi(2009) Kuran, KezbanBu çalısmanın amacı, ögretmen adaylarına ögretmenlik bilgi ve becerilerinin kazandırılmasında mikro-ögretimin etkisini arastırmaktır. Arastırma, tek gruplu öntest-sontest modeli türünde deneysel bir çalısmadır. Arastırma, MKÜ Egitim Fakültesi İlkögretim Bölümü ikinci sınıfında okuyan toplam 136 ögrenciden random yöntemiyle seçilen 50 ögrenci üzerinde yürütülmüstür. Mikro-ögretim yapan 50 adaydan 35’nin sunuları videoya kaydedilerek izlettirilmis ve gerekli dönütler verilmistir. Aynı gruba ikinci kez mikro-ögretim yapma fırsatı verilerek birinci ve ikinci mikro-ögretim sonuçları karsılastırılmıstır. Veri toplama araçları olarak 33 yeterlik maddesinden olusan bir degerlendirme formu ile açık uçlu sorulardan olusan bir anket kullanılmıstır. Verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve esli gruplar t testinden yararlanılmıstır. Arastırma sonunda, adayların ikinci mikro-ögretim uygulamalarında ögretmenlik meslegiyle ilgili olarak edindikleri bilgi ve becerileri uygulamada daha basarılı oldukları gözlenmistir. Ayrıca, mikro-ögretimin adayların ögretmenlik meslegini sevmelerine büyük katkı sagladıgı belirlenmistir.Öğe Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dersanelere ve KPSS’ye ilişkin görüşleri(2012) Kuran, KezbanAraştırmanın temel amacı; dershanelerde verilen KPSS kurslarını, kursa katılan öğretmen adayları tarafından değerlendirmektir. Bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, MKÜ Eğitim Fakültesinin bünyesinde yer alan Sınıf öğretmenliği, Türkçe, İngilizce ve Resim iş öğretmenliği programlarının son sınıfında okuyan 110 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın kodlayıcı güvenirliği % 78, uyum katsayısı ise % 83 olarak hesaplanmıştır. Dershaneye giden öğretmen adaylarının dershaneyi seçme nedenlerinin başında “düzenli ders çalışma isteği” yer almaktadır. Adaylar, dershanedeki eğitimi, bilgilerin KPSS’ye yönelik verilmesi, konuların daha çok tekrar edilmesi ve her konuyla ilgili test verilerek sık sık sınavların yapılması gibi konularda daha etkili bulduklarını vurgulamışlardır. Adayların %69.09’u “mutlaka bir sınav olsun ama bu sınavın türü ve içeriği değişsin” görüşünde birleşmişlerdir. Araştırma bulgularına dayanarak, KPSS’de her branşta yer alan öğretmenler için farklı alanları kapsayacak soruların sorulması önerilmiştir. Sorular, hem her branşın özelliğine, hem de öğretmenlik için gerekli bilgi ve becerileri ölçmeye uygun hale getirilmelidir.Öğe Sınıf öğretmenlerinin sınıf içi süreçlerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi(2003) Kuran, KezbanEğitim sistemi içerisinde son derece kritik ve hayati bir öneme sahip olan ilköğretim, bu kurumlarda görev yapan sınıf öğretmeninin sistemdeki yerini ön plana çıkarmıştır. ilköğretim kurumlarında nitelikli bir öğretim hizmeti, sınıf öğretmeninin öğretme-öğrenme sürecinde yer alan, "öğretimi planlama", "sınıf içi öğretimi düzenleme" ve "etkili bir iletişim ve sınıf yönetimi" olmak üzere üç görev alanında yeterli olmasına bağlıdır. Bu çalışmayla, sınıf öğretmenlerinin, öğretme-öğrenme sürecinde yer alan temel yeterliklerinin ne kadarını hangi düzeyde gösterdikleri değerlendirilmiştir. Böylece sınıf öğretmenlerinin hangi yeterliklerde desteklenmeye gereksinimi olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Hatay İli'nde görev yapan 510 sınıf öğretmeni ve 59 ilköğretim müfettişi üzerinde yapılan bu araştırmada "Dörtlü Değerlendirme Modeli" kullanılmıştır.