Yazar "Oflazoğlu, Sonyel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ailelerin satın alma davranışlarında süpermarketlere yönelmelerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi üzerine bir araştırma(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2003) Oflazoğlu, Sonyel; Yükselen, CemalVI ÖZET AİLELERİN SATINALMA DAVRANIŞLARINDA SÜPERMARKETLERE YÖNELMELERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Sonyel Oflazoğlu Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Cemal Yükselen Ağustos 2003, 131 Sayfa Ülkemizde son yıllarda perakendecilik sektöründe hızlı gelişmeler yaşanmaktadır. İşletmelerin dış çevreye yönelik olan pazarlama faaliyetlerinin, satış aşamasından önceki son durağı durumunda olan perakendeci işletmelerin, tüketicilerin tercih ve beklentilerinde oluşan yeni eğilimlerin hem takipçisi olması, hem de oluşan bu eğilimlerin tatminine yönelik olarak, geliştirilen mal, hizmet ve satış tekniklerinin tüketicilere aktarılmasında bir köprü vazifesi görmesi, bu işletmelerin önemini ortaya koymaktadır. Günümüzde yoğun rekabet koşulları altında işletmeler, tüketici odaklı oldukları sürece başarılı olabilmektedirler. İşletmeler tüketici beklentilerini ve davranışlarını anladıkları ölçüde tüketici tatmini yaratabilmektedirler. Tüketicilerin beklentilerini karşılayabilen işletmeler, tüketicinin tercih nedeni olmaktadırlar. Son yıllarda yaşanan sosyo-ekonomik, demografik gelişmeler, kültürler arası etkileşim, hızlanan yaşam temposu, aile yapısında meydana gelen değişimler, eğitim seviyesi, artan alım gücü ve tüketim alışkanlıklarındaki değişimler; toplumu oluşturan ve pazarlama bilimi tarafından tüketici olarak ifade edilen bireylerin, genel anlamda yaşam ve davranış biçimlerinde köklü değişimlere yol açmıştır. Tüketimde önemli bir role sahip olan ailelerin, satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin, aile üyelerinin satın alma karar sürecinde oynadıkları rolün bilinmesi, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde ve uygulanmasında önemli bir yol gösterici olacaktır. Bu nedenle ailelerin satın alma ve karar süreçleri ile ilgiliVII araştırmalar pazarlamacılar açısından önem taşımaktadır. Bu tür araştırmaların; pazarı bölümlere ayırmaya, malların pazar konumlandırmasına ve pazarlama bileşenlerinin geliştirilmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Ekonomik bir birim olarak aile gelirin kazanılması, şekillendirilmesi ve aile üyelerinin tüketimle ilgili değerlerinin de ortaya konmasında oldukça önemli bir paya sahiptir. Değişen sosyo-ekonomik yapı ve tüketim alışkanlıkları, ailelerin satın alma alışkanlıklarında da değişimlere neden olmaktadır. Aileler tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılayabilecekleri, alışverişe daha az zaman ayırabilecekleri, bol ürün çeşidinin bulunduğu, kaliteli ürünlerin satışa sunulduğu modern bir kurum olan süpermarketlere yönelmektedirler. Araştırmada ailelerin satın alma davranışlarında süpermarketlere yönelmelerini etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örnek hacmi 150 aileden oluşmaktadır. Gelir gruplarına göre farklı 3 mahallede, her bir mahalleden 50 aile olacak şekilde kişisel görüşme yöntemi ile toplam 150 aileye anket uygulamaları yapılmış; saha araştırmalarıyla elde edilen verilere çok değişkenli istatistiksel analizler uygulanmıştır. Ailelerin satın alma davranışlarında süpermarketlere yönelmelerini etkileyen 35 değişken belirlenmiş, çok sayıdaki değişkeni daha az sayıya indirgemek ve verilerin daha anlamlı ve özet biçimde sunulmasını sağlamak amacıyla faktör analizi uygulanmıştır. Memnuniyet düzeyi düşük ve yüksek olan aileleri ayırıcı değişkenler diskriminant analizi ile belirlenmiştir. Performans değişkenleri ve ailelerin süpermarketlere yönelmelerini etkileyen değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Bağımlı değişkenlerle tahmin değişkenler arasındaki ilişki için korelasyon analizi ve model değişkenlerinin anlamlılığını belirlemek için de anlamlılık testi yapılmıştır. Araştırma çerçevesinde konu ile ilgili yerli ve yabancı literatür taranmıştır. Tüketici satın alma davranışı ile ilgili olarak yapılmış araştırmalar incelenmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda özgün bir model oluşturulmuştur. Araştırmada kullanılan model ve sonuçların bu amaca hizmet etmesi beklenmektedir.vınÖğe AVATARIN KADAR KONUŞ: FARKLI OLMA İHTİYACI VE MATERYALİZM EĞİLİMİNİN GENİŞLETİLMİŞ BENLİK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(2020) Oflazoğlu, Sonyel; Çelik, Şenay SabahKişilerin benliklerinin önemli bir aracı olarak kabul edilen avatarlar, sanal dünyada olduğukadar gerçek dünyada da kişinin deneyimlerinin aracı rolünü üstlenmekte ve sahiplerinitemsil etmektedir. Kişiler söz konusu avatarları aracılığıyla benliklerini genişletebilmektedir.Çalışmada kişilerin benliklerinin kişisel özelliklerinden etkilenebileceğivarsayımıyla, kişilerin farklı olma ihtiyacı ile materyalizm eğilimlerinin genişletilmiş benliküzerindeki etkisi ele alınmaktadır. Söz konusu ilişkide düşünme ihtiyacı değişkeninindüzenleyici rol oynadığı düşünülmektedir. Bu kapsamda, düşük ve yüksek düşünme ihtiyacıseviyeleri için model test edilmiştir. Çalışmanın örneklemi kartopu örneklem yöntemiile belirlenen 253 kişiden oluşmaktadır. Örneklem, “Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi RolYapma Oyun”larını (MMORPG) oynayan ve bu oyunlarda avatar oluşturmuş kişilerdenoluşmaktadır. Hipotezler PASW 18 programı tarafından çoklu regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.Analiz sonuçlarına göre, farklı olma ihtiyacı ve materyalizm değişkenlerininsahip olunan avatar kapsamında genişletilmiş benliğe etkisinde düşünme ihtiyacınındüzenleyici etkisi istatistiki olarak anlamlı bulunmuştur. Buna göre düşünme ihtiyacınındüşük seviyeleri için materyalizm değişkeni ile genişletilmiş benlik arasında istatistikiolarak anlamlı bir ilişki bulunurken, yüksek düşünme ihtiyacı seviyelerinde farklı olmaihtiyacı ve genişletilmiş benlik arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Ayrıca modelin açıklama gücü düşünme ihtiyacının yüksek seviyelerinde düşük seviyelerinegöre önemli ölçüde yükselmektedir.Öğe Marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati ilişkisi üzerine ampirik bir araştırma(2015) Balıkçıoğlu, Betül; Oflazoğlu, SonyelBu çalışmada marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi ortaya koymaya yönelik bir model test edilmektedir. Model, iPhone ve Samsung Galaxy cep telefonu kullanıcıları olmak üzere iki ayrı ana kütleden toplam 246 tüketici üzerinde test edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre marka evangelizmi, benlik-marka imajı uyumu ve marka sadakati arasında pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca marka sadakatinin benlik-marka imajı uyumu ve marka evangelizmi ilişkisinde kısmi aracılık etkisi de ortaya çıkmıştır. Buradan hareketle, benlik-marka imajı uyumu olan tüketicilerin marka sadakati nedeniyle herhangi bir beklenti içerisine girmeden markayı tanıtarak yayılmasını sağladıkları söylenebilirÖğe Travmatik süreçlerde yaşanan sahiplik kayıpları ve benlik aşınması(2016) Oflazoğlu, Sonyel; Sabah, ŞenayGenişletilmiş benlik kuramına göre kişilerin benlikleri sahip olduklarını da kapsayacak biçimde genişlemektedir. Bunun yanında bireylerin yaşadıkları olaylar ve travmalar da benlik üzerinde etkili olabilmektedir. Bu kapsamda, yaşanan travmatik olayların sahipliklerin kaybı ile sonuçlanması, benlik aşınmasına sebep olabilmektedir. Sahipliklerin kaybıyla gerçekleşen benlik aşınmasının geçmiş, mevcut ve gelecek benlikleri arasında bağlantı kurulmasını zorlaştırdığı ilgili çalışmalarda ileri sürülmektedir. Bu çalışma kapsamında, kişilerin sahipliklerini beklenmedik bir şekilde kaybettiklerinde bunun benlikleri üzerindeki aşındırıcı etkisi ele alınmaktadır. Bu çerçevede Suriye'de 2010 yılında başlayan olaylar sonrasında Suriye'den Türkiye'ye sığınanların, sahip olduklarını bırakmak zorunda kalmalarının benzer bir benlik aşınımına yol açabileceği bu çalışmada öne sürülmektedir