Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Oypan, Oğuz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    An empirical study on antecedents of consumption values : the moderating effect of social class
    (Kenan Çelik, 2020) Ural, Tülin; Balıkçıoğlu, Betül; Oypan, Oğuz
    Recently, cultural transformation has resulted in changing the consumption values. Lack of the deeper explanations regarding the antecedents of consumption values is the motivation of this study. The study aims to explain the effects of global consumer culture, individualism, collectivism and materialism as antecedents, on consumption values of consumer. A partial least square structural equation modeling (PLS-SEM) and multi-group analysis were applied to test the hypotheses suggested in the structural model. The results indicate that materialism partially mediates the relationship between global consumer culture and consumption values besides the relationship between collectivism and consumption values. Materialism full mediates the relationship between individualism and consumption values. The results reveal that there aren’t differences the direction and power of the structural model paths between middle-class group and other-class group except for indirect effects.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Genişletilmiş planlı davranış teorisi temelinde enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışı
    (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2021) Oypan, Oğuz; Ural, Tüli̇n
    Tüketicilerin yaşam standartlarının iyileşmesinin yanı sıra değişen tüketim kalıpları ve alışkanlarına bağlı olarak, gündelik hayatlarında kullandıkları enerji miktarı sürekli olarak artış göstermektedir. Ancak enerji tüketiminde ki bu artışlar ciddi çevresel ve ekonomik problemler oluşturmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin enerji tasarruf davranışlarını araştırmak büyük bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışlarını çevresel öz kimlik, çevresel endişe, tanımlayıcı normlar ve kişisel ahlaki normları içeren genişletilmiş bir planlı davranış teorisi modeli temelinde incelemektir. Ayrıca çalışmada, enerji tasarruflu ürünleri satın alma niyeti ile enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışı arasındaki ilişkide algılanan fiyat ve algılanan güvenin düzenleyici rolü incelenmiştir. Çalışmanın anakütlesini Türkiye'de yaşayan 25 yaş ve üzeri tüketiciler oluşturmaktadır. Bu çalışmada örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve veriler Google Form üzerinden çevrimiçi anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın örneklemi 503 katılımcıdan oluşmaktadır. Çalışmada yer alan hipotezler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre çevresel tutum, çevresel öz kimlik, çevresel endişe ve önleyici normların enerji verimli ürünler satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisi bulunurken, tanımlayıcı normların ve kişisel ahlaki normların enerji verimli ürünler satın alma niyeti üzerinde bir etkisi olmadığı görülmüştür. Sonuçlar ayrıca, enerji tasarruflu ürünleri satın alma niyetinin, enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Son olarak çalışmanın sonuçları, algılanan fiyat ve algılanan güvenin, enerji tasarruflu ürünleri satın alma niyeti ile enerji tasarruflu ürünleri satın alma davranışı arasındaki ilişkide düzenleyici etkiye sahip olmadığını ortaya koymuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    INVESTIGATION OF ORGANIC FOOD CONSUMPTION BEHAVIOR IN THE CONTEXT OF S-O-R THEORY: THE CASE OF ANTAKYA - HATAY
    (2021) Ural, Tulin; Oypan, Oğuz
    In recent years, the degradation of the natural environment and the misused of resourceshave led to the conclusion that the environment must be protected. In this context, consumers havestarted to attach more importance to organic farming practices and organic foods than ever before.However, although organic farming practices have increased significantly, the rate of purchasingorganic foods by consumers is still low. In this study, the hypothesis that environmental imagecreates environmental trust and satisfaction and this positively affects the environmental word-ofmouth intention is discussed based on organic foods. The first study of this hypothesis based onorganic foods constitutes the original value of this study. A field study was conducted onhouseholds living in Antakya-Hatay to test the relationships in the conceptual model adapted byMehriban and Russell. By using a field sampling method, research data were collected with a faceto-face survey. Confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling were appliedin the analysis of the data. The findings show that the environmental image of organic foods(stimuli) leads to positive effect on the environmental word-of-mouth intention for organic foods(response), if it creates environmental trust on organic foods and environmentalsatisfaction with organic foods (organism).
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Measurement and evaluation of brand value of banks in BIST sustainability index : a financial approach
    (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020) Karaömer, Yunus; Oypan, Oğuz
    The aim of this study is to measure and evaluate the financial performance and brand values of six companies listed in the BIST Sustainability Index in 2014- 2018 by using the Hirose method. Moreover, the Hirose method’s brand valuations are compared with brand valuation ranking the Brand Finance which are companies specialized in brand valuation, and ranking from the Brand Finance Turkey 100 in 2018. The Hirose method’s brand valuation is GARAN with the highest brand value in 2018, while the Brand Finance’s brand valuation is AKBNK with the highest brand value in 2018. According to the results of the analysis, there are differences between the Hirose method and Brand finance. The reason for this differences is that the Hirose method considers quantitative data, while the Brand Finance considers both quantitative data and qualitative variables.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Mediating effect of corporate social responsibility in the relationship between innovation and firm value
    (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2019) Ural, Tülin; Kakilli Acaravcı, Songül; Oypan, Oğuz; Karaömer, Yunus
    Corporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly an integral part of business practice. This study aims to explain the relationship between CSR practices and firm value by adding two key variables: invest in innovation and invest in marketing. The sample of empirical study consists of manufacture firms registered in Borsa Istanbul/Turkey. Research findings indicated that the CSR practices influence directly and positively to firm value. Higher marketing expenditures leads to less firm profitability and no impact on firm value. Investing in R&D impacts positively to CSR practices and profitability. CSR plays a mediating role between R&D intensity and firm value relationship. There isn’t significant mediating effect of marketing intensity between CSR and firm value.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tüketicilerin Sosyal Medyada Yer Alan Kişisel Verilerinin İşletmeler TarafındanKullanılmasına Yönelik Rahatlık Algısını Etkileyen Faktörler
    (2020) Ural, Tulin; Oypan, Oğuz
    Amaç – Çalışmanın temel amacı, tüketicilerin sosyal medyada paylaştıkları kişisel bilgilerin (kamuya açıklanmış bilgiler) işletmeler tarafından pazarlama amaçlı (hedefli reklamcılık, müşteri ilişkileri ve veri madenciliği) kullanılmasına yönelik hissettikleri rahatlık algısını incelemektir. Yöntem – Çalışmada kolayda örnekleme yöntemi uygulanmış olup, araştırma verileri facebook üzerinden toplanmıştır. Veriler SmartPLS programı kullanılarak yapısal eşitlik modellemesi ve önem-performans haritası analizleri ile test edilmiştir. Bulgular – Araştırma sonucunda, sosyal medyaya yönelik algılanan riskin, medyada paylaşılan kişisel bilgilerin işletmeler tarafından pazarlama amacıyla kullanmasına yönelik pazarlama rahatlık algısını negatif yönde ve anlamlı olarak etkilediği saptanmıştır. Sosyal medyaya yönelik algılanan faydanın, pazarlama rahatlık algısını pozitif yönde ve anlamlı etkilediği, fakat kendini açıklamanın pazarlama rahatlık algısı üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Tartışma – Çalışmada en büyük etki düzeyine sahip olan algılanan fayda değişkeni önem-performans haritası analizi ile daha derinlemesine incelenmiştir. Yapılan analiz sonucuna göre tüketiciler, yeni insanları tanımanın ve bu platformlarda ilişkilerini genişletmenin yararları nedeniyle, sosyal medyadaki kişisel verilerinin işletmeler tarafından kullanılması konusunda kendilerini rahat hissetmektedirler.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim