Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tezcan, Eli̇f" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hatay ilinde aile sağlığı merkezine başvuran nullipar gebelere verilen eğitimin doğum kaygısı ve emzirme tutumu üzerine etkisi
    (Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2019) Tezcan, Eli̇f; Döner Güner, Pınar
    Amaç: Bu çalışmanın amacı; doğum öncesi dönemde verilen eğitimin doğum kaygısı ve emzirme tutumu üzerine etkisini saptamaktır. Yöntem: Bu çalışma Hatay ili merkez ilçesi Antakya'da Ocak 2018- Kasım 2018 tarihleri arasında yapılan bir müdahale çalışmasıdır. Müdahale grubuna eğitim verilmiştir. Çalışmaya müdürlükten izin alınan 4 Aile Sağlığı Merkezi'ne başvuran 18 yaş ve üzeri, okuma-yazması olan gebeler dahil edildi. Anketler bireylere çalışmayla ilgili bilgi verildikten ve katılımcılardan onam alındıktan sonra katılımcıların sorulara yanıtları doğrultusunda yüz yüze görüşme yöntemi ile dolduruldu. Bu gebelerden kendisine eğitim vermemizi kabul edenlere 1,5 saat süren gebelik ve doğum içerikli eğitim ve daha sonra sms ve/veya whatsapp ile emzirme içerikli eğitim verilmiştir. Eğitim öncesi tüm gebelere sosyodemografik özellikleri ve aldıkları sağlık hizmeti özelliklerini kapsayan, tarafımızca hazırlanan 25 soruluk bir form uygulandı. Ayrıca Beck Anksiyete Ölçeği, Emzirme Özyeterlilik Ölçeği, Wijma A ölçekleri uygulandı. Eğitim sonrasında doğum ve emzirme konusunda bilgileri içeren form, Emzirme Özyeterlilik Ölçeği doğum sonrası form, LATCH ölçeği ve Wijma B ölçekleri uygulandı. Analiz için SPSS 21 paket programı kullanıldı ve p<0.05 anlamlı olarak kabul edildi. Bulgular: Anketi değerlendirmeye alınan 61 gebenin 31'ine eğitim verilmiştir. Kontrol ve müdahale grubunun ölçek skorları arasında anlamlı fark saptanmadı. Beck Anksiyete Ölçeği skoru yüksek olan gebelerin eğitime katılımları kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksekti. Mudahale grubunda doğum sonrası Wijma ölçeği skorunda kontrol grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı fark saptandı.(p<0.05). Sonuçlar: Gebelere doğum ve doğum sonu döneme yönelik endişeler konusunda sağlık personeli tarafından danışmanlık ve eğitim verilmesi, doğum ve doğum sonu için hazırlık sınıflarının oluşturularak tüm gebelerin eğitilmesi doğum kaygısı ve emzirme tutumu üzerine olumlu etki oluşturabilir.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim