Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ölçer, Ferit" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    360 derece performans değerlendirme ve geribildirim: Bireysel ve örgütsel performans gelişimi için yeni bir araç
    (2004) Ölçer, Ferit
    360 derece geribildirim, bireysel ve örgütsel gelişimi sağlamak için özel olarak tanımlanan davranışlar ve yetenekler'le ilgili olarak bir işgörenin çok sayıda kaynaktan (yöneticiler, iş arkadaşları, astlar, müşteriler ve bireyin kendisi) geribildirim aıdığı etkili bir performans değerlendinne sürecidir. Üç yüz altmış derece geribildirimin en yaygın ve belki de en başarılı uygulama alanı bireysel liderlik ve yönetim geliştirmedir. Bu makalede, 360 derece geribildirim uygulamalan, avantajları ve dezavantajları ne birlikte tartışılmaktadır. Ayrıca, Üç yüz altmış derece geribildirim sisteminin tasarımı ve uygulanması için kapsamlı bir süreç modeli önerilmekte ve bu modelin her bir aşaması detaylı olarak incelenmektedir. Son olarak, 360 derece geribildirim sisteminin tasarımında ve uygulanmasındaki kritik ilkeler tartışılmakta ve başarılı uygulama için öneriler sunulmaktadır.
  • [ N/A ]
    Öğe
    Characteristics of visionary companie an empirical study in Turkey
    (LLC CPC Business Perspectives, 2007) Ölçer, Ferit
    It is known that visionary companies (VCs) clearly are more successful over longer periods than non-visionary companies are. The purposes of this study are to investigate whether or not Turkish firms have the characteristics of the VCs, to identify the key factors that discriminate between more and less VCs and to understand the Turkish managers' views about the myths of VC. For these purposes, a research was conducted on Turkey's largest 500 industrial companies. Survey questionnaire was used to collect data. Data were analyzed with SPSS and a discriminant analysis was performed to delineate which characteristics discriminate the companies. The main results of the research indicated that the home-grown management; the clear and shared business vision; the good enough never is; the big hairy audacious goals; the clock building, not time-telling; the try a lot of stuff and keep what works; the preserve the core but stimulate progress and the empowerment of employees to develop personal vision were significant discriminating variables between more and less VCs. © Ferit Ölçer, 2007.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dengeli Stratejik Performans Ölçüm ve Yönetim Sistemi'nin (Balenced Scorecard) tasarımı ve uygulanması
    (2005) Ölçer, Ferit
    Dengeli Stratejik Performans Ölçüm ve Yönetim Sistemi, performans ölçümünün etkili bir stratejik yönetim için ön koşul olduğunu ileri süren bir yönetim tekniğidir. BSC, bir organizasyonun misyon ve stratejisinin anlaşılabilir performans ölçümleri şekline dönüştürülerek ifade edilmesini ve böylece stratejik ölçüm ve yönetim sistemi için gereken çerçevenin oluşturulmasını sağlar. BSC, geleneksel finansal ölçütlere üç yeni perspektif eklemektedir. Bunlar; müşteri, içsel işletme süreçleri ile öğrenme ve gelişmedir. BSC'nin stratejik yönetim aracı olarak kullanılması için, yöneticilerin, uzun dönemli stratejik amaçları ile kısa dönemli amaçlan arasında bağlantı kurmalarına yardımcı olan dört yeni işlemi yerine getirmeleri gerekmektedir: Vizyonun dönüştürülmesi, iletişim ve bağlantı kurma, faaliyet planları ve geribildirim ve öğrenme. Bu çalışmanın ana amacı, şirket stratejisinin yönetimi için BSC'nin geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerinin incelenmesidir. Bununla birlikte çalışmada, bu süreçlerde ortaya çıkan sorunlarda tartışılmakta ve bu sorunların üstesinden gelmek için yöneticilere birtakım önerilerde bulunulmaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Departmanlı mağazalarda motivasyon üzerine bir araştırma
    (2005) Ölçer, Ferit
    Diğer sektörlerde olduğu gibi, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin başarısında da çalışanların motivasyonu önemli bir konudur. Ancak, işgörenleri motive etmek kolay bir iş değildir. Çünkü, motivasyonu etkileyen çok sayıda değişken vardır ve motivasyon faktörleri kişiden kişiye değişmektedir. Bu çalışmada, departmanlı mağazalarda çalışan personelin motivasyonunu etkileyen faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, departmanlı bir mağazada anket yöntemi kullanılarak bir araştırma yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, iş güvencesi, amir ile iyi ilişkiler, adil bir performansa dayalı ücret ve takdir sistemi, iş arkadaşlarıyla işbirliğine ve güvene dayanan ilişkiler, uygun çalışma ortamı, ekip çalışması yapılması, bireye yeteneğine uygun önemli/çekici işler verilmesi ve iş rotasyonunun hizmet personelinin motivasyon düzeyini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca, motivasyon düzeyi ile performans düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK İLE DUYGUSAL ZEKÂ ARASINDAKİ İLİŞKİ: PERAKENDE SEKTÖRÜNDE ÇALIŞANLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2021) Ölçer, Ferit; Kaya, Ceyda
    Literatürde perakende sektörü kapsamında araştırması oldukça az olan bu çalışma duygusal zekâ becerilerinin dönüşümcü liderlik davranışları üzerindeki etkisini takım liderleri bazında incelemek üzere yapılmıştır. Araştırma duygusal zekânın boyutları (kendi duygularını değerlendirme, başkalarının duygularını değerlendirme, duyguların kullanımı ve duyguların düzenlenmesi) ile dönüşümcü liderliğin boyutları (idealleştirilmiş etki, ilham verici motivasyon, entelektüel uyarım ve bireyselleştirilmiş ilgi) arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin yönünü belirlemeyi amaçlamıştır. Bu doğrultuda, veriler Türkiye'de bulunan bir spor perakende mağaza zincirinin şubelerinde çalışan 80 takım liderinden anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizi; keşfedici faktör, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon boyutlarının katılımcılar tarafından tek boyut olarak algılandığını göstermiştir. Ayrıca, başkalarının duygularını değerlendirme ve duyguların kullanımı boyutlarının entelektüel uyarım boyutu üzerinde, sadece duyguların kullanımı boyutunun ise idealleştirilmiş etki ve ilham verici motivasyon boyutları üzerinde önemli bir pozitif etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İçsel şirket girişimciliği yönetim modeli
    (2007) Özyılmaz, Adnan; Ölçer, Ferit
    Girişimcilik, önemi gittikçe artan çalışma alanlarından biridir. Bu çalışmada, girişimcilik literatüründe önemli bir yer tutan içsel şirket girişimciliği incelenmektedir. İçsel şirket girişimciliği konusundaki teorik, olay ve alan araştırması çalışmalarının ayrıntılı incelenmesi sonucunda bir içsel şirket girişimciliği yönetim modeli geliştirilmiştir. Model; içsel girişim stratejisi, içsel şirket girişimciliği aşamaları, girişimci kültür, şampiyonlar, ücretleme ye ödüllendirme, değerlendirme ve- organızasyönel öğrenmeden ibarettir. Modeli oluşturan boyutlar ve bunlar arasındaki ilişkiler ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır. İçsel şirket girişimciliği faaliyetlerinin bu model yardımıyla açıklanması, bu konuya ilgi duyan yöneticilere içsel şirket girişimciliğinde gerekli yönetimsel sistemleri, süreçleri ve organizasyonel yapıları kurmalarında yardımcı olacaktır.
  • [ N/A ]
    Öğe
    The investigation of the relationship between organizational justice and turnover intention: The mediating role of organizational commitment
    (Academy of Economic Studies, 2015) Ölçer, Ferit
    The purpose of this study was to empirically investigate the relationships among the three dimensions of organizational justice (i.e., distributive, procedural and interactional), organizational commitment and turnover intention. This study also tested the mediating effect of organizational commitment on the relationship between organizational justice dimensions and turnover intention. A survey questionnaire was used to gather data from a sample of 217 employees in manufacturing industry. SPSS was used for analyzing the data. Hierarchical multiple regression analyses were conducted to test the postulated hypotheses and examine the direct and mediated relationships among variables. The results of this study suggested that perceived distributive and procedural justice hadpositive effectson employees’ organizational commitment. Distributive justice had a significant negative effect on employees’ turnover intentions while procedural and interactional justice were not found be predictors of turnover intention.The results also indicated that organizational commitment significantly and positively affected turnover intention and it partially mediated the negative effect of distributive justiceon turnover intention. © 2015, Academy of Economic Studies. All rights reserved.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşkoliklik üzerine bir araştırma
    (2005) Ölçer, Ferit
    Popüler basında işkoliklik kavramına önemli ilgi gösterilmesine rağmen, işkolikliğin anlaşılması için çok az sayıda araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada, ilk olarak işkoliklik ve işkoliklik ile ilgili araştırmalar incelenmektedir. Daha sonra, işadamları üzerinde yapılan bir anket araştırması ile fazla/aşın çalışmanın nedenleri ve sonuçlan belirlenmekte ve işkolikliğe ilişkin demografik özellikler, davranış biçimleri ve iş alışkanlıkları analiz edilmektedir. Son olarak, İşkolikliğin getireceği risk faktörlerini azaltmaları yönünde yöneticilere öneriler sunulmaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletmelerde entelektüel sermaye yönetimi
    (2007) Ölçer, Ferit; Şanal, Musa
    Günümüzün bilgi çağı ekonomisinde değer yaratma gittikçe bilgi, ilişkiler ve entelektüel mülkiyeti içeren entelektüel sermaye faktörlerinin etkili kullanımına bağlı olmaktadır. Bu nedenle, entelektüel sermaye yönetimi gelecek için başarılı bir strateji olabilir. Ancak, entelektüel sermaye yönetimi ile ilgili oldukça sınırlı sayıda araştırma vardır. Bu çalışmada, Türkiye’deki büyük ölçekli sanayi işletmelerinin entelektüel sermaye uygulamaları ile ilgili araştırma sonuçlarına yer verilmektedir. Araştırma verileri, işletmelerin entelektüel sermaye yönetimine önem verdiklerini ve entelektüel sermaye bileşenlerini geliştirmek için çaba gösterdiklerini ortaya koymaktadır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Strateji odaklı performans ölçüm sistemi: Balanced Scorecard-BSC
    (2002) Özbirecekli, Mehmet; Ölçer, Ferit
    Üst düzey yöneticilerin bir çoğu finansal amaçlı raporlamanın eksik yönlerini fark etmiş ve iyi tasarlanmış bir performans ölçüm sisteminin stratejik amaçlara ulaşılmasında temel teşkil ettiğini anlamışlardır. Bu gelişme, örgütsel performans raporlarının hazırlanmasında "Balanced Scorecard-BSC" sisteminin ortaya çıkmasına neden olmuştur. BSC yaklaşımı, bir organizasyonun yönetim bilgi sisteminin tüm boyutlarının bütünleştirilmesini sağlamakta ve yöneticilerin işletmelerini değerleme tarzları ile zammı ve kaynaklarını kullanış şekillerini önemli ölçüde etkilemektedir. BSC yaklaşımı müşteriler, kalite, kar, insan kaynakları, yenilik, esneklik ve öğrenme gibi öncelikli yönetim değerlerini destekleyen geniş çaplı bir performans ölçüm seti kullanmaktadır. Bu çalışmada, BSC yaklaşımı, söz konusu performans ölçüm setinin şirket stratejisi ile uyumu ve etkileşimi bağlamında irdelenmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Telework: 21. yüzyılın yeni çalışma biçimi
    (2004) Ölçer, Ferit
    Yeni milenyumda, işgücü ve çalışma şekillerinin hızlı bir şekilde değiştiği açıktır. Telework, alternatif bir çalışma düzenlemesi olarak, artan sayıda işletmede ciddi bir çalışma yaklaşımı olarak kabul edilmektedir. Telework, etkinliği iyileştirmek ve maliyetleri düşürmekle birlikte, örgütleri çalışma yöntemlerini ve çalışma yerleri ile ilgili varsayımlarını analiz etmeye zorlayan güçlü bir katalizör olabilir. Telework, verimliliği iyileştirerek ve genel giderleri azaltarak, karı maksimize etmeye yardımcı olur ve örgütün genişlemesine ve uzun süre başarılı olmasına izin verir. Ancak işletmeler, başarılı bir telework programı uygulamanın ve sürdürmenin zorluklarını gözardı etmemelidirler. Bu çalışmada, telework kavramı ve uygulaması incelenmekte ve organizasyonu, işgöreni ve genel işletme çevresini nasıl etkilediği üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, telework programını başarılı bir şekilde uygulamaları için işletmelere öneriler sunulmaktadır.

| Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim