Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Öğretmenlerin doğal afetlere yönelik farkındalıklarının incelenmesi
    (IKSAD Publications, 2024) Sarıgöz, Okan
    Doğal afetler, insanlık tarihinin en yıkıcı olayları arasında yer almakta olup toplumların ekonomik, sosyal ve çevresel yapıları üzerinde derin etkiler bırakmaktadır. Depremler, sel baskınları, heyelanlar, kuraklıklar ve benzeri olaylar, insanların yaşamını tehdit ederken, aynı zamanda toplumların dayanıklılıklarını ve duyarlılıklarını sınamaktadırlar. Afet bilincinin artırılması, sadece bireylerin değil, aynı zamanda toplumsal yapıların da güçlendirilmesi için mutlaka gereklidir. Etkili bir afet ve özellikle deprem eğitimi, depremlerden kaynaklanabilecek zararları azaltmak veya bu zararlardan korunmak için çok önemlidir. Bir deprem bölgesi olan Türkiye’de afet eğitimi konusunda birçok girişim hayata geçirilmiş olup, bu girişimler, bireylerin ve toplumun afetlere karşı bilinç düzeyini artırmayı ve risk azaltma stratejilerini yaygınlaştırmayı amaçlayan kapsamlı projelerle desteklenmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin doğal afetlere özellikle de depremlere yönelik farkındalıklarını belirleyebilmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 öğretim yılı Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında tezsiz yüksek yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin doğal afetlere özellikle de depremlere yönelik farkındalıklarını belirleyebilmek amacıyla araştırmacı tarafından 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu veri toplama aracı olarak geliştirilmiş ve araştırmada kullanılmıştır. Nitel olarak yürütülen araştırmada yöntem olarak olgu bilim modeli kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlerin doğal afetlere özellikle de depremlere yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu, son yaşanan depremlerden sonra farkındalıklarının daha da arttığı, hizmet içi eğitimlerle öğretmenlere doğal afet eğitimleri verilmesi gerektiği, ilkokullardan hatta okul öncesinden itibaren tüm öğrencilere doğal afetlere yönelik özellikle de depremlere yönelik eğitimlerin verilmesi gerektiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Examination of teachers' opinions about outside school activities
    (İKSAD Global publishing house, 2024) Sarıgöz, Okan
    Extracurricular activities are activities that students participate in outside of class and are usually organized by the school. These activities contribute to the academic, social and personal development of students. Extracurricular activities not only increase students' academic success, but also allow them to develop their social skills, gain self-confidence and discover different areas of interest. Among these activities, activities such as science fairs, math competitions and language clubs aim to increase students' academic success. Artistic activities such as theater, music and painting help students develop their creativity and artistic talents. Sports activities such as football, basketball and swimming contribute to students' physical health and development of teamwork skills. In addition, community service projects, cultural trips and social clubs carried out by schools increase students' social skills and cultural awareness. In this way, students develop themselves both in terms of skills and socio-culturally. Changes in educational approaches and curriculum in recent years show that it is not enough to take classes only in the classroom environment and that activities should be held outside of school. It is thought that schools should teach students to learn by doing and experiencing, therefore, teachers organizing out-of-school activities with students will increase students' interest in lessons and make abstract concepts more fun and educational. The aim of this research is to determine teachers' views on out-of-school activities. The study group of the research consists of teachers who are doing a non-thesis master's degree in Hatay Mustafa Kemal University Curriculum and Instruction Department in the 2023-2024 academic year. In the research, a semi-structured interview form consisting of 4 questions developed by the researcher was used as a data collection tool in order to determine teachers' views on out-ofschool activities. The phenomenological model was used as the method in the qualitative research. At the end of the research, based on teachers' views, it was concluded that out-ofschool activities increased students' comprehension skills, increased their motivation, understood the subjects better, and that what was learned was more permanent since they appealed to more sense organs.
  • Öğe
    Eğitimde Süreklilik & Kalite: Öğretmenlerin Kariyer Gelişim Süreci
    (Academy Global Publishing House, 2024) Sarıgöz, Okan
    Öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri, okullardaki birçok eğitimsel sistemi derindenetkilemektedir. Bunlardan belki de en önemlisi kuşkusuz öğrencilerin akademik başarılarıdır.Dolayısıyla okulun ve öğrencilerin başarısını artırabilmek için öğretmenlerin hem alan bilgilerihem de pedagojik formasyon bilgileri sürekli çeşitli kurumsal hizmet içi eğitimlerle desteklenmelidir. Öğretmenlerin kariyer gelişimi için her türlü bilimsel ihtiyaçları ve mesleki gelişimleri de desteklenmeli ayrıca motivasyonlarını yüksek tutabilmek için devamlı psikolojik destek sağlanmalıdır. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitimde kalite, süreklilik ve kariyer süreçleri ile ilgili görüşlerini belirleyebilmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, 2024-2025 öğretim yılı Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri bölümünde tezsiz yüksek lisans yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin eğitimde kalite, süreklilik ve kariyer süreçleri ile ilgili görüşlerini belirleyebilmek amacıyla araştırmacı tarafından 3 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu veri toplama aracı olarak geliştirilmiş ve araştırmada kullanılmıştır. Nitel olarak yürütülen araştırmada yöntem olarak olgubilim modeli kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmenlere göre eğitim öğretimde kaliteye ve başarıya her zaman önem verilmesi gerektiği, kariyer ve başarının mutlaka sürekli ve sürdürülebilir olması gerektiği ve öğrenci başarısının aynı zamanda öğretmenlerin dolayısıyla okulun da başarısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin kariyerlerini geliştirebilmek ve kendilerini devamlı yenileyebilmek için kongrelere, seminerlere, konferanslara, eğitimsel toplantılara ve hizmet içi eğitimlere ihtiyaçlarının olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
  • Öğe
    The inner dynamics of transformation in education: Distance education
    (Fraktal Psikoloji Yayıncılık, 2024) Sarıgöz, Okan
    The aim of this research is to determine the opinions of academics working in education faculties about distance, i.e., online education. The research covers the faculty members who taught online courses at Hatay Mustafa Kemal University Faculty of Education during the 2023-2024 academic year. A semi-structured interview form, developed by the researcher and consisting of four questions, was used as the data collection tool. The study concluded that faculty members' technology experiences increased after the pandemic and the earthquake, equal opportunity among students improved, but communication in lessons decreased, and students experienced a loss of motivation.