Yazar "Temizkan, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 35
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005 ilköğretim Türkçe dersi öğretim (5. sınıflar) programı öğrenme alanlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(2008) Temizkan, Mehmet; Bağcı, HasanMillî Eğitim Bakanlığı 2005 yılında yeni İlköğretim Türkçe Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı’nı hazırlamıştır. Bu program giriş, vizyon, temel yaklaşımlar, programın özellikleri, yapısı, genel amaçlar, temel beceriler, öğrenme alanları, kazanımlar, Atatürkçülük, etkinlikler ve açıklamalar bölümlerinden oluşmaktadır. İlköğretim Türkçe Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı’nda yapılandırıcı yaklaşım merkez olarak alınmıştır. Bunun yanında programda öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı ile çoklu zekâ kuramından da yararlanılmıştır. Programda dil bilgisi ayrı bir öğrenme alanı olarak ele alınmamış, diğer öğrenme alanları içinde verilmiştir. Ayrıca şekil, sembol, resim, grafik, tablo, beden dili, doğal ve sosyal olaylar gibi görselleri okuma, anlama ve yorumlamayı kapsayan görsel okuma ve görsel sunu programda ayrı bir öğrenme alanı olarak ilk kez ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf öğretmenlerinin 2005 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan okuma, yazma, konuşma, dinleme, görsel okuma ve görsel sunu öğrenme alanları hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla 110 öğretmene toplam 30 maddeden oluşan bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve 10.0 SSPS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçta öğretmenlerin genel olarak anketteki maddelere olumlu görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.Öğe 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda planlamaya yönelik görüş ve becerilerinin değerlendirilmesi(Mehmet Kurudayıoğlu, 2020) Temizkan, Mehmet; Erbilen, MetinBu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda planlama becerilerini değerlendirmektir. Çalışma hem nicel hem de nitel değerlendirme tekniklerinin birlikte kullanıldığı betimleyici bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Gaziantep ili, Şahinbey ile Şehitkâmil ilçelerinde öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri; örneklemini sosyoekonomik durumuna göre alt-orta ve üst düzeylerde bulunan 6 ortaokulun 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 370 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Öğrenci Görüşlerini Değerlendirme Ölçeği” ve “Yazılı Anlatımda Planlama Becerisi Çözümleyici Puanlama Anahtarı” kullanılmıştır. Araştırmada veriler başlık, konu, ana düşünce ve yardımcı düşünceler, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları, giriş, gelişme, sonuç boyutları açısından ayrı ayrı incelenmiştir. Her bir boyutta “yetersiz” ve “çok yetersiz” düzeylerin toplamda %50’nin üzerine çıktığı saptanarak öğrencilerin, yazılı anlatımı planlamada yeterli bir başarı göstermedikleri sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Yazma Becerisi, Planlama.Öğe Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi(2009) Temizkan, MehmetBu arastırma ögrencilerin konusma becerilerinin gelistirilmesinde akran degerlendirmenin etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıstır. Çalısmada veri toplamak amacıyla “Konusma Becerisine Yönelik Akran Degerlendirme Formu” kullanılmıstır. Bu form “%çerik, Dil ve Anlatım, Sunum” olmak üzere üç ana baslıktan olusmaktadır. Arastırmanın çalısma grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Egitim Fakültesi Türkçe Ögretmenligi Bölümü’nde egitim ögretim görmekte olan 3. sınıf ögrencileri olusturmaktadır. Arastırmanın sonucuna göre hazırlıklı konusma uygulaması yapan ögrencilerin akran degerlendirme puanlarına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir iliski bulunmaktadır. Akran degerlendirme formunun “dil ve anlatım” ile “sunum” asamalarına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir iliski bulunmaktadır. Formun “içerik” asamasına iliskin ön test ve son test sonuçları arasında herhangi bir anlamlı iliski tespit edilmemistir.Öğe The comparison of primary school students's reading-Comprehension and writing skills(2009) Temizkan, MehmetStudents's listening, reading, writing and speaking skills is developing in the language teaching process. This research is is based on the reading and writing skills from four main language skills. The aim of this research is to compare primary school students's reading comprehension and writing skills and to determine whether any corelational relation between the reading comprehension and writing skills. In this research, the reading comprehension scale of expository texts and the evaluation scale of expository writing skill are used for this aim. In conclusion, a corelational relation between the reading comprehension and writing skills is determined. With reference to the more increasing reading comprehension rate and the more increasing writing skills rate.Öğe The Effect of Creative Writing Activities on the Story Writing Skill(Edam, 2011) Temizkan, MehmetThe aim of this research is to determine the effect of creative writing activities on the skill of university students in writing story genre text. Unequaled control group model which is half experimental is used in this research. 1/A section (experimental group) of standard class and 1/B section (control group) of evening class from Turkish Language Teaching Department of Gazi Education Faculty of Gazi University constitute the sample of the research. 60 students participate in the research in total. The data obtained from the result of creative writing activities processed in 10 weeks are evaluated with regard to The Scale of Story Writing Skill. It has been revealed that according to scale of story writing skill there is statistically a significant difference between the points [t(29) = -5,172; p <=,05] the students got from the post-test in the experimental and the control group. In other words, creative writing activities are more effective than traditional writing education in improving story writing skill. Besides, creative writing activities have a significant effect on content dimension [t(29) = -3,668; p <=,05]; planning dimension [t(29) =-3, 151; p <=,05]; characterization dimension [t(29) = -5,666; p <=,05]; setting dimension [t(29) =-4,479; p <=,05], and time dimension [t(29) =-4,471; p <=,05] of story structure. According to these results, creative writing activities should be mentioned in Turkish courses and confidence in classroom should be taught in the relevant department of teacher training agencies and preservice teachers should be trained as qualified ones in terms of both practical and theoretical aspects of creative writing.Öğe The effect of Turkish language course II which arranged according to student-centered learning on attitudes towards talking skill(2010) Temizkan, MehmetThe aim of the research is to determine the effect of Turkish language course II (which arranged according to student-centered learning) on students' attitudes towards talking skill. The finds of the research is obtained with experimental group pre-test post-test model. There are 105 students in the study group of this research who are training in Mustafa Kemal University Faculty of Science-Letters and Faculty of Fine Arts. As the data collection tool is used "The Attitude Scale Towards Talking Skill" in study which is structured by researcher. As a result a significant relation among students' attitudes towards talking skill is found.Öğe An evaluation of cartoons with regard to vocabulary development (the case of trt kids and minika kids channels)(T.C. Milli Egitim Bakanligi, 2016) Temizkan, Mehmet; Atasoy, ArzuThe aim of this study was to evaluate the effect on improving the vocabulary of cartoons. For this purpose, TRT Children and Minika followed by a total of 24 cartoons published during the three days of children's channels were examined in terms of vocabulary. With this research document analysis was carried out using the model of qualitative research design direction. Cartoons of the vocabulary effect of the total word count when assessing on the number of different words, different word rate, number of statements, proverbs number, number of repetitions, said mold count, slang and specific number of names are based. According to the survey examined a total of 17 238 words in 24 cartoons, it was identified in 2458 in different words. Thus, different word rate according to the total number of words is determined as 14,2%. The research results statement along the lines of the films 262, 3 proverb, 31 doublings, 1318 said mold, slang expressions 2, 1166 it was determined that a special name used. Also to be taught to children in the 0-6 age range was determined to be the most common words verb compared with commonly used words.Öğe The evaluation of learning areas of Turkish lesson (1-5 classes) instruction programme in 2005 according to teacher views(2008) Temizkan, Mehmet; Ba?ci, HasanThe National Education Ministry had prepared the new primary Turkish Lesson (1-5 classes) Instruction Programme in 2005. This programme Primary Turkish Lesson Instruction Programme is including these chapters: Introduction, vision, basic approaches, essentialities of programme, structure of programme, common purposes, basic skills, learning areas (reading, listening, talking, writing and visual reading-writing-speech), targets, Atatürk, activities and explanations. New programme is based on the construtivist approach. Primary Turkish Lesson Instruction Programme based on the five learning areas: listening, talking, reading, writing and visual reading-writing-speech. Grammar isn't deal with a seperate learning area in the Primary Turkish Lesson Instruction Programme but it's in others learning areas (reading, listening, writing...). Visual reading and visual speech-writing there is firstly in the programme a seperate learning area which include meaning from visuals that figures, symbols, pictures, graphics, tables, body language, nature facts, and social facts. The aim of research to determine the ideas of primary fifth classes teachers in Turkish Lesson Instruction Programme that include listening, talking, reading, writing activities, and visual reading and writing-speeking. Participants of research are 110 primary fifth classes teachers. The questionnaire are used in this research which are structured 30 clauses. The datas had transferred to computer after the implementation. Afterward these are analyzed 10.0 SPSS statistics programme. In result teachers are attending to clauses in questionnaire.Öğe The Evaluation of Rewriting Skills of Turkish Teacher Candidates Within the Scope of Text Transformation(Dergipark Akad, 2023) Atasoy, Arzu; Temizkan, MehmetThis study aims at evaluating Turkish teacher candidates' rewriting skills within the text transformation scope. The research participants included 223 teacher candidates from the 1st, 2nd, 3rd, and 4th years of a public university, department of Turkish and Social Sciences Education. The participants were asked to rewrite two texts: Text 1 (weak) and Text 2 (good). Data obtained from students' texts were analyzed. Within this scope, researchers developed two forms to determine the type and level of used rewriting techniques. The researchers developed two different rubrics to assess the quality of rewritten texts and to determine the changes made in terms of lexicon, sentence, and text. According to the results obtained from the present research, Turkish teacher candidates made more changes to Text 1. When students rewrote Text 1, they usually got (1), (2), and (3) points in terms of accuracy, clarity, consistency, and planning; and when they wrote Text 2, they basically got (4) and (5) points. This situation was interpreted in a way that students were mostly faithful to the original texts in the texts they rewrote.Öğe Evaluation of secondary school students' writing fluency skills(2016) Atasoy, Arzu; Temizkan, MehmetDeveloped to evaluatesecondary school students' writing fluency skills, this studyis descriptive in nature and uses a mixed method approach. During the research, the researcher attempted to identify students' abilities to write in terms of quantity and complexity, on the one hand, and also attempted to identify findings on accuracy, the organization of ideas, and the obstacles to fluent writing using qualitative data collection tools. The research population consisted of 379 secondary school students in the city center of Hatay, Turkey.Students were given 5 minutes to write, with most texts reaching between 91 and 125 syllabes. Students' texts scored 5 points, 19-36 points, and 3 points on the "Accuracy," "Syntactic Complexity," and "Organization of Ideas" dimensions, respectively. Students' lexical diversity was fuond to be 17.48% when taking polysemy into account, however, the lexical diversity ratios of the students are 20.9%. The lexical density percentage of students was found to be 86.01%.Öğe İlköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri ile ilgili bir araştırma(2009) Sallabaş, Muhammed Eyyüp; Temizkan, MehmetYazıda anlatımı kuvvetlendirmek ve ona açıklık getirmek için uyulması gereken bazı kurallar bulunmaktadır. Noktalama işaretleri kullanma da bu kurallardandır. Noktalama işaretlerinin kurallara uygun olarak gerektiği yerlerde kullanılması, yazının tam ve doğru bir biçimde anlaşılması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı eğitim öğretim sürecinin ilköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın sonucunda ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru kullanabilme düzeylerine ilişkin ön test ve son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir.Öğe İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması(2009) Temizkan, MehmetDil eğitimi sürecinde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri geliştirilmeye çalışılır. Bu araştırma dört temel dil becerisinden okuma ve yazma üzerine yapılmıştır. Araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma-anlama beceri düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerini karşılaştırmak ve bu iki beceri arasında herhangi bir korelasyonel ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla bilgilendirici metinleri okuduğunu anlama ölçeği ile bilgilendirici metin türünde yapılan yazılı anlatım çalışmalarını değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin okuma-anlama becerileri ile yazılı anlatım becerileri arasında bir korelasyonel ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin okuma-anlama becerileri yükseldikçe yazılı anlatım becerileri de yükselmektedir.Öğe Konuşma becerisinde aşamalı gelişim modelinin etkililiği üzerine bir değerlendirme(2016) Temizkan, Mehmet; Atasoy, ArzuBu araştırmanın amacı aşamalı gelişime göre düzenlenen hazırlıklı konuşma etkinliklerinin Türkçe Eğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmesi üzerindeki etkililiğini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Türkçe Eğitimi Bölümü birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 1/A ve 1/B sınıfı öğrencilerinden seçkisiz yöntemle belirlenen 1/A sınıfı öğrencileri olarak belirlenmiştir. Örneklem toplam 31 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada deneysel desenlerden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen "Hazırlıklı Konuşmaları Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Bu form toplam 25 maddeden oluşmaktadır. Bu maddelerin 10 tanesi birinci sunumları değerlendirmek üzere kullanılmıştır. İkinci sunumları değerlendirmek amacıyla ilk sunumları değerlendirmede kullanılan ölçütlere 10 tane daha eklenmiş ve böylece 20 ölçüt elde edilmiştir. Üçüncü sunumları değerlendirme aşamasında bu ölçütlere 5 ölçüt daha eklenerek toplam 25 ölçüt elde edilmiştir. Ölçekte bulunan maddeler 1 (zayıf), 2 (orta) ve 3 (iyi) olarak derecelendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin konuşma beceri düzeyleri birinci sunumdan üçüncü sunuma doğru yükselmektedir. Öğrenciler kendilerini özellikle dinleyicilerle göz teması kurma, sahneyi dengeli kullanma, heyecanını dengede tutma, beden dilini etkili kullanma, metne bağlı kalmama, vurguları yerinde yapma, kendine güven duyma maddeleri doğrultusunda önemli oranda geliştirmişlerdirÖğe Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımına göre düzenlenen türk dili dersinin konuşma becerisine yönelik tutumlara etkisi(2010) Temizkan, MehmetBu araştırmanın amacı, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımına göre düzenlenmiş Türk Dili II dersinin öğrencilerin konuşma becerisine yönelik tutumları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın verileri, deney gruplu ön test-son test modeli kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih (30 öğrenci) ve Arkeoloji (40 öğrenci); Güzel Sanatlar Fakültesi Resim (15 öğrenci) ve Heykel (20 öğrenci) bölümlerinden toplam 105 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Konuşma Becerisine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerin konuşma becerisine yönelik tutumları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.Öğe Öğretmen Adaylarının Akıcı Konuşma Becerileri Üzerine Bir İnceleme(2024) Killioğlu, İlknur; Temizkan, MehmetBu araştırmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının akıcı konuşma becerilerini betimlemektir. Araştırmanın örneklemini birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf düzeyindeki 153 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel tarama yöntemiyle gerçekleştiren araştırmada veri toplama araçları olarak “Konuşma Miktarı Değerlendirme Formu”, “Konuşma Hızı Değerlendirme Formu”, “Konuşma Tutukluğu Değerlendirme Formu”, “Konuşma Doğruluğu Dereceli Puanlama Anahtarı” ve “Düşüncelerin Düzenlenişi Dereceli Puanlama Anahtarı” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre tüm sınıf düzeylerindeki öğrenciler dakikada en fazla 251-300 aralığında hece üretmektedir. Kelime miktarına göre birinci sınıf öğrencilerinin en fazla 101-125 aralığında, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin 76-100 aralığında kelime ürettiği; cümle miktarına göre tüm sınıf düzeylerindeki öğrencilerin en fazla 7-9 aralığında cümle ürettiği belirlenmiştir. Konuşma hızına ilişkin sonuçlara göre dördüncü sınıf öğrencileri en fazla 81-120, diğer sınıf düzeylerindeki öğrenciler 41-80 saniye aralığında konuşmaktadır. Konuşma tutukluğuna ilişkin sonuçlara göre birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri en fazla 31-40, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri 41 ve üstü aralığında konuşma tutukluğu yaşamaktadır. Tüm sınıf düzeylerindeki öğrenciler orta düzeyde doğru; zayıf ve orta düzeyde planlı konuşma metni oluşturmaktadır.Öğe Okuduğunu anlama becerisinin değerlendirilmesinde çoktan seçmeli testlerle açık uçlu yazılı yoklamaların karşılaştırılması(2011) Temizkan, Mehmet; Sallabaş, Muhammed EyyupBu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin değerlendirilmesinde çoktan seçmeli testlerle açık uçlu yazılı yoklamaları karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili merkez ilköğretim okullarından yansız atama yoluyla (random yöntemi) seçilen 183 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, okuduğunu anlama düzeyi ölçekleri ile alınmış; bu ölçeklerin çoktan seçmeli sorulardan oluşan birinci bölümünün geçerliliğini sağlamak amacıyla madde analizine, açık uçlu sınav sorularından oluşan ikinci bölümünün geçerliliğini sağlamak amacıyla da uzman görüşüne başvurulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrenciler okuduğunu anlama düzeyi açısından çoktan seçmeli sorularda açık uçlu sorulardan daha başarılı olmuşlardır.Öğe Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Sinektik Tekniği Açısından İncelenmesi(2022) Ergün, Ayşegül; Temizkan, MehmetBu çalışmanın amacı ortaokul düzeyi için hazırlanan (5-8. sınıflar) Türkçe ders kitaplarındaki metinleri yaratıcı düşünme tekniklerinden birisi olan sinektik tekniği açısından değerlendirmektir. Araştırmanın veri setini 2005-2006 eğitim öğretim yılından 2018-2019 eğitim öğretim yılına kadar okutulan ortaokul Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Bu kitaplar içinden araştırmacı tarafından ulaşılabilen toplam 20 ders kitabı veri seti olarak belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi; veri toplama aracı olarak “Türkçe Ders Kitaplarına Yönelik Sinektik Uygulamaları Formu” kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan verilerin analiz edilmesi amacıyla nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizine başvurulmuştur. Yapılan inceleme sonucunda incelenen Türkçe ders kitaplarında toplam 320 sinektik uygulama örneği tespit edilmiştir. Bunlar arasında en fazla %37,25 orana sahip olan doğrudan analoji örneklerine rastlanmıştır. Bunu fantezi analoji %21,25; bastırılmış çatışma %17,81; dolaysız analoji %15,93; kişisel analoji %7,5 takip etmektedir. Araştırma sonucunda Türkçe ders kitabındaki metinlerin sinektik uygulamalarına göre dengeli bir dağılım göstermediği belirlenmiştir.Öğe Reading Omer Seyfettin's Stories Horoz and Dunyamn Nizami Within the Framework of Modernism(Selcuk Univ, Fac Letters, 2020) Atasoy, Arzu; Temizkan, MehmetBeing able to analyze the understanding of a literary work is significant to understand the purpose, message and discourse of it. Omer Seyfettin was positioned as a writer contributing to the creation of national-spiritual values in many researches examining his stories. Undoubtedly, being one of the precursors of Turkism, being the focus of the national literature movement, identifying the principles of the new language and writing up a literary work in accordance with these principles and practicing adopted teachings in his story have influence on it. In fact, by a close look at the author's stories, it is seen that these stories were written with a different understanding and background. In the stories examined within the scope of the study, the elements that could form the basis of modernism was analyzed under the headings of alienation, lack of communication, the Sisyphus Complex, anomy, passive riot, indistinctness of character, archetype and mother archetype, Freudian elements and psychoanalysis (subconscious and dream, superego/social incompatibility, ego/social harmony and sexuality). As a result of the review, the two stories Horoz and Diinyamn Nizami were accepted to be written with modernist elements with regard to the presentation of rich data.Öğe The Relationship between Reading Anxiety and the Reading Errors of Syrian Students Learning Turkish as a Foreign Language(Cukurova Univ, 2018) Atasoy, Arzu; Temizkan, MehmetThe purpose of this study is to investigate the relationship between reading anxiety and the reading errors of Syrian students learning Turkish as a foreign language. The study employed the survey model. The study was carried out with 59 Syrian students at TOMER Department of Mustafa Kemal University who were learning Turkish as a foreign language. The instruments used in this endeavor were the Foreign Language Reading Anxiety Scale developed by Saito, Horwitz and Garza, the reading errors form developed by the researchers, as well as camera recordings and reading texts. According to the results obtained from the research, 16.9% of the students (N=10) had low levels of reading anxiety, while 59.3% (N=35) had medium levels and 23.7% (N=14) suffered high levels of such anxiety. The students who had low, medium and high levels of reading anxiety respectively accounted for 14.8% (N=1129), 61.2% (N=4657), and 23.8% (N= 1812) of all reading errors committed. The average number of errors per student at the low level of reading anxiety level was 112.3, while those with medium levels of anxiety made 132.6 mistakes, and the ones with high levels of anxiety made 129. Another finding of the study is that the most common errors committed by the students of all reading anxiety levels were related to pronunciation, repetition and spelling. On the other hand, pauses, following with a finger, and the distance between the text and the eye, were the least common types of errors.Öğe Söz varlığının gelişimi açısından çizgi filmler üzerine bir değerlendirme (TRT Çocuk ve Minika Çocuk örneği)(2016) Temizkan, Mehmet; Atasoy, ArzuBu araştırmanın amacı çizgi filmlerin söz varlığının geliştirilmesi üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla TRT Çocuk ve Minika Çocuk kanallarında yayımlanan toplam 24 çizgi film üç gün boyunca takip edilerek söz varlığı açısından incelenmiştir. Bu yönüyle araştırma nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çizgi filmlerin söz varlığı üzerindeki etkisi değerlendirilirken toplam kelime sayısı, farklı kelime sayısı, farklı kelime oranı, deyim sayısı, atasözü sayısı, ikileme sayısı, kalıp söz sayısı, argo ifade ve özel isim sayıları esas alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre incelenen 24 çizgi filmde 17238 toplam kelime, 2458 farklı kelime tespit edilmiştir. Böylece toplam kelime sayısına göre farklı kelime oranı % 14,2 olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda çizgi filmlerde 262 deyim, 3 atasözü, 31 ikileme, 1318 kalıp söz, 2 argo ifade, 1166 özel isim kullanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca 0-6 yaş aralığındaki çocuklara öğretilmesi gereken sık kullanılan kelimelerle karşılaştırıldığında en fazla fiil ve genel kelimeler başlıklarındaki kelimelerin ortak olarak kullanıldığı belirlenmiştir.